Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Guider

DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor

(1/7) > >>

Jannik:
LÆS BESKRIVELSEN TIL HVERT BILLED!!!
 
Tps justering.

MOTOREN SKAL VÆRE VARM MENS MAN JUSTERE!!!!

Start derfor og lad motoren blive varm inden du slukker motoren for at montere lusen i stikket! (billed 1)

Vent med at starte motoren til lusen er lagt i stikket. (Stikket findes under bagsædet tæt på forsædet se billed 6)

Det man skal justere er det sorte gasspjældspotentiometer vist med en gul pil på billed:2

Billed 3 viser hvad displayet ændre sig til når lusen er lagt og tændingen er tændt.
           -c00 betyder at insprøjtningen står i midten (det er - der indikerer det) og c00 betyder at der ingen fejl er i computeren.

Billed 4: brug torx 25 med hul i (sikkerhedsbits som eks kan købes i silvan)

billed 5: juster tomgang til ca 1200 når den er varm.

billed 6 & 7: viser hvor du kan finde stikket til lusen.

Fremgangsmåde:

Når cyklen står i tomgang og er varm skal der stå -c00 i display med lusen lagt.

DEN MÅ ALDRIG STÅ _c00 for så står den ALT for lavt i indsprøjtningen.

I frigear drejer du på gassen og ser hvornår stregen foran c går fra at stå i midten til at stå i toppen af "c´et"
Det skal den gerne gøre ved 1500 omdr/min (mellem 1400 og 2000 er fint!)

Hvis den ikke gør det løsner man de 2 skruer til gasspjældspotentiometeret ved kun lige at løsne den i toppen så den stadigt sidder lidt fast, og løsner den i bunden lidt mere.

MAN SKAL DREJE LIDT MERE END INGENTING NÅR MAN JUSTERE!!!!

Vær opmærksom på at den ændre sig en smule når man spænder skruerne igen så det skal gøres forsigtigt, og skiftevis på de 2 skruer.

Når man ramme inden for området for det der er ok skal man bare slukke motoren, hive lusen ud, samle skidtet og se om det har hjulpet...

Var det til at forstå ellers skriv til mig...

Jannik:
HOV!!!! Hvor er beskrivelsen blevet af????  :rolleyes: :rolleyes: Hmmm... nå men jeg må jo skrive den igen en dag...  :hand:

Hhhhmmmm... Kan også se at der mangler nogle billeder, eller at den ikke kan åbne dem i hvertfald. :club: :club: :club:

Sajmon:
Dejlig guide... der... eller noget...

Kasper N:
Hejsa.
Du skriver mellem 1400-2000 omdrejninger er det fint

Min ændrer sig først ved 2600rpm og jeg skal justere i morgen. Skal jeg sigte efter 1500 rpm eller hvad skal jeg sigte efter? :-)

Mvh
Kasper

Jannik:
Bare du kommer ind i området så skal du være glad. (så kan du ikke mærke forskel)

Husk det ændre sig når du spænder skruerne...  :rolleyes:

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version