Forfatter Emne: Banecykel  (Læst 28065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Banecykel
« Dato: Juni 04, 2008, 06:49:12 pm »
Jeg står og skal købe en banecykel.
Havde ikke tænkt mig at bruge mere end 20-25000 kr så forestiller mig en ældre R6'er eller noget tilsvarende men aner intet om det.

Nogen forslag eller gode råd...? Andet end at vente til vinter hvor der formentlig er nogle til salg, i modsætning til nu  :D
Rikke
man må smede mens jernet er stift

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Banecykel
« Svar #1 Dato: Juni 04, 2008, 07:20:00 pm »
Hej Rikke

Jeg er personligt glad for Suzuki's gsxr 600 og 750 - og man kan sagtens få en rimelig 750'er for 20-25.000

Den er dog noger mere hidsig end din gsx-f ... meen det bliver du måske glad for på et tidspunkt :)

Håber det gåd bedre med småskaderne efter ungarn - jeg er selv kommet mig .. hehe
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Banecykel
« Svar #2 Dato: Juni 04, 2008, 08:43:00 pm »
Jep en SRAD fra 98 det ved man sgu hvad er...  :mrgreen:

(kan nævnes at min står mig i 25.000,- og er en 750´er)

Fordelen ved at vælge en SRAD er at vi er mange der har dem, og derfor deler stumper når det er nødvendigt.  :rolleyes: )

Hov: og så kører de godt, hvis man tør give "max gasss"  :blink: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banecykel
« Svar #3 Dato: Juni 04, 2008, 11:24:00 pm »
Jeg står og skal købe en banecykel.
Havde ikke tænkt mig at bruge mere end 20-25000 kr så forestiller mig en ældre R6'er eller noget tilsvarende men aner intet om det.

Nogen forslag eller gode råd...? Andet end at vente til vinter hvor der formentlig er nogle til salg, i modsætning til nu  :D
Rikke

Hej ... Bumbe ... ;-)

Go idé du har fået der ! ... måske du kan bruge dine "Custom made" potter på dine kommende baneged ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #4 Dato: Juni 05, 2008, 10:05:43 am »
Har brug for pap udskæring...

Æhm, SRAD - jannik? :D
Husk det eneste jeg ved om motorcykler er, at de er sjove at køre på :D

Hvad er forskellen på en R6'er og en gsxr 600 mht hestekræfter og hidsighed osv...? Og er en 750'er ikke for voldsom at starte med, jeg er jo ret ny. Den eneste grund til jeg foreslog en R6'er var, at jeg hørte gsxr var dyrere og at en R6'er i en ældre model (1999 eller lign) derfor formentlig ville være den eneste jeg kunne få til de penge. Umiddelbart lyder det jo praktisk at købe gsxr. 

Og iøvrigt: Er det fuldstændig urealistisk på denne tid af sæsonen?
man må smede mens jernet er stift

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #5 Dato: Juni 05, 2008, 10:10:26 am »
Jeg står og skal købe en banecykel.
Havde ikke tænkt mig at bruge mere end 20-25000 kr så forestiller mig en ældre R6'er eller noget tilsvarende men aner intet om det.

Nogen forslag eller gode råd...? Andet end at vente til vinter hvor der formentlig er nogle til salg, i modsætning til nu  :D
Rikke

Hej ... Bumbe ... ;-)

Go idé du har fået der ! ... måske du kan bruge dine "Custom made" potter på dine kommende baneged ;-)



Bumbe...?  :D
Men ja, oplagt  :)
man må smede mens jernet er stift

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #6 Dato: Juni 05, 2008, 10:14:47 am »
Hej Rikke

Jeg er personligt glad for Suzuki's gsxr 600 og 750 - og man kan sagtens få en rimelig 750'er for 20-25.000

Den er dog noger mere hidsig end din gsx-f ... meen det bliver du måske glad for på et tidspunkt :)

Håber det gåd bedre med småskaderne efter ungarn - jeg er selv kommet mig .. hehe


Jo tak og godt du er fremme i sandalerne igen -  du ku da heller hverken sidde op eller trække vejret!
man må smede mens jernet er stift

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #7 Dato: Juni 05, 2008, 09:44:30 pm »
Jeg står og skal købe en banecykel.
Havde ikke tænkt mig at bruge mere end 20-25000 kr så forestiller mig en ældre R6'er eller noget tilsvarende men aner intet om det.

Nogen forslag eller gode råd...? Andet end at vente til vinter hvor der formentlig er nogle til salg, i modsætning til nu  :D
Rikke

Hej Rikke
Jeg kunne måske godt overtales til at sælge min GSXR SRAD 750 1998 - indsprøjtning, Fuldt Arrow udstødningssytem, Walther moto tilbagerykkersæt, WP forgaffel fjedre, Hyperpro Bagdæmper fjeder, - 100% klar til race, lever op til DMU krav (alle bolte sikret med tråd, skum i tanken etc.etc. (evt med et helt nyt sæt dæk på)

25.000,-  (special price for you :-) )

Billeder - taget 24/5  http://www.facebook.com/album.php?aid=38989&id=807683625&ref=mf

(og så er der noget med at den kan komme hurtigere rundt på Pannonia end Brians GSXR   :angel: )
« Senest Redigeret: Juni 05, 2008, 10:56:30 pm af Luske »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Banecykel
« Svar #8 Dato: Juni 05, 2008, 10:00:34 pm »

Hej Rikke
Jeg kunne måske godt overtales til at sælge min GSXR SRAD 750 1998 - indsprøjtning, Fuldt Arrow udstødningssytem, Walther moto tilbagerykkersæt, 100% klar til race, lever op til DMU krav (alle bolte sikret med tråd, skum i tanken etc.etc. (evt med et helt nyt sæt dæk på)

25.000,-  (special price for you :-) )

Billeder - taget 24/5  http://www.facebook.com/album.php?aid=38989&id=807683625&ref=mf

(og så er der noget med at den kan komme hurtigere rundt på Pannonia end Brians GSXR   :angel: )

Det er sådan en jeg også har og kan kun anbefale den.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #9 Dato: Juni 06, 2008, 12:03:44 am »
Jeg står og skal købe en banecykel.
Havde ikke tænkt mig at bruge mere end 20-25000 kr så forestiller mig en ældre R6'er eller noget tilsvarende men aner intet om det.

Nogen forslag eller gode råd...? Andet end at vente til vinter hvor der formentlig er nogle til salg, i modsætning til nu  :D
Rikke

Hej Rikke
Jeg kunne måske godt overtales til at sælge min GSXR SRAD 750 1998 - indsprøjtning, Fuldt Arrow udstødningssytem, Walther moto tilbagerykkersæt, WP forgaffel fjedre, Hyperpro Bagdæmper fjeder, - 100% klar til race, lever op til DMU krav (alle bolte sikret med tråd, skum i tanken etc.etc. (evt med et helt nyt sæt dæk på)

25.000,-  (special price for you :-) )

Billeder - taget 24/5  http://www.facebook.com/album.php?aid=38989&id=807683625&ref=mf

(og så er der noget med at den kan komme hurtigere rundt på Pannonia end Brians GSXR   :angel: )






Seriøst...?!!! Det lyder jo vildt godt!!! Ærlig vurdering, ville du sige den er for voldsom når jeg kun er vant til at køre færgen? Det er fint nok at der er noget at øve sig på men på den anden side også sådan en skam at blive kylet af og slået ihjel i første sving. Ved ikke hvor stor forskellen er på en gsxr600 og en 750.


man må smede mens jernet er stift

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #10 Dato: Juni 06, 2008, 10:04:05 am »
bevares den har da lidt flere krafter end en 600'   Men ikke noget der overrasker en..  så er det er jo en fordel når man ikke er så erfaren. 750'eren er i større grad end 600'eren mere ligeglad med hvilket gear man er i da den trækker bedre i de lavere omdrejninger, pga de flere kubik.  Så når man som begynder ikke er så god til at ramme de rigtige gear i svingene, og hele tiden køre i de rette omdrejninger, som en 600 kubik mc i større grad kræver, så kan det jo være en fordel med lidt mere bundtræk.

Og når du så bliver lidt mere erfaren på den hen af vejen, og tør at lukke op for den... så kan du give de små 600'ere baghjul på de lige stræk  :whipped:

og bare rolig, den har fået ny kobling siden Ungarn..  :D 

http://www.youtube.com/watch?v=hwfpvU39pkk  <---  7:45  det er mig der kommer og overhaler mc'en med kamera på.. vidst nok en helt ny CBR 600
« Senest Redigeret: Juni 06, 2008, 10:08:01 am af Luske »

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Banecykel
« Svar #11 Dato: Juni 06, 2008, 10:45:20 am »
 :brok:Nu burde det jo også være forbudt for folk i Luske's vægtklasse at køre på noget over 400cc :mrgreen:
Jeg syntes han kører nogle lidt pudsige linier ham med kameraet ombord, han kunne da godt vinde et par sekunder pr. omgang ved at lægge den helt ud til kanten inden svingene.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #12 Dato: Juni 06, 2008, 10:49:44 am »
:brok:Nu burde det jo også være forbudt for folk i Luske's vægtklasse at køre på noget over 400cc :mrgreen:
Jeg syntes han kører nogle lidt pudsige linier ham med kameraet ombord, han kunne da godt vinde et par sekunder pr. omgang ved at lægge den helt ud til kanten inden svingene.

hvor er det dejligt at høre at folk tror at jeg ikke vejer så meget.. det varmer i den lille tykke mands hjerte..

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Banecykel
« Svar #13 Dato: Juni 06, 2008, 11:12:15 am »
:brok:Nu burde det jo også være forbudt for folk i Luske's vægtklasse at køre på noget over 400cc :mrgreen:
Jeg syntes han kører nogle lidt pudsige linier ham med kameraet ombord, han kunne da godt vinde et par sekunder pr. omgang ved at lægge den helt ud til kanten inden svingene.

hvor er det dejligt at høre at folk tror at jeg ikke vejer så meget.. det varmer i den lille tykke mands hjerte..
:lol:Jo men i forhold til ham jeg sammenligner dig med (undertegnede) er du jo bare et lille pus :lmao:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #14 Dato: Juni 06, 2008, 11:16:55 am »

 :lol:Jo men i forhold til ham jeg sammenligner dig med (undertegnede) er du jo bare et lille pus :lmao:

MERE GAS !!!