Forfatter Emne: Sådan skifter man håndtag  (Læst 6529 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Sådan skifter man håndtag
« Dato: Juni 21, 2010, 11:44:21 pm »
Jeg deler lige min erfaring, skulle andre stå med tanken om at skifte sine håndtag i nær fremtid.

Havde jeg bare googlet eller læst en smule op på sagen, var nedenstående nok ikke sket.

For nylig var jeg ude og købe nyt styr til min bandit og fra tidligere erfaring med håndtag skifte på min tidligere SV'er regnede jeg med at det var lige til.

Mine håndtag var nogle solide gummi håndtag som var lige til at hive af med lidt brute force,... troede jeg :P
De sad fast, lige meget hvor meget der blev rykket i den.
Jeg var startet med håndtaget i koblingsiden, og efter lang tids masen, hvor jeg til sidst prøvede med tang og lignende, gav gummi efter og flænsede.

Pis os, skaden var sket, så jeg skar nu resten op med en kniv og forberedte mig på at købe nye.

Valget faldt på et par sorte fra LSL, delvist gummi med nogle alu remme ind over.
Forhandleren (Stevens MC) var så venlig at fortælle mig at måden at skifte håndtag, var med trykluft, så var det lige til.
Han viste mig endda hvordan, og da jeg har adgang til dette tænkte jeg at det da også var ligetil.

Men ak, da håndtaget i gassiden skulle på, gad skidtet ikke lige meget hvordan jeg brugte trykluften....

Det lykkedes dog til sidst, da jeg droppede at mase og istedet prøvede at være mere præcis med hvordan luften blev skubbet ind under gummihåndtaget.

Summa summarum:

Skal du skifte håndtag, så brug trykluft, både til at tage dem af, og til at tage dem på. Vær forsigtig. Vrider du gummi over en skarp kant, går det i stykker.
Vær tålmodig, og lad være med at mase på hvis det ikke passer :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Sådan skifter man håndtag
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2010, 02:21:21 pm »
Jeps - + "husk at søge på Svrider.dk"  - har nemlig været nævnt et par gange...  :blink:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Sådan skifter man håndtag
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2010, 02:58:36 pm »
Og hvis du varmer håndtaget op inden du går i gang, så går det også nemmere..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Sådan skifter man håndtag
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2010, 07:11:56 pm »
De gange jeg efterhånden har skiftet styr og dermed håndtag har jeg brugt følgende metode (selvom jeg faktisk også har trykluft )
En lang tynd skruetrækker ind under håndtaget, sprøjt lidt ruderens/glasrens ind, twist og drej på håndtaget og det løsner sig fint.
Ved mont. får det også lidt ruderens og håndtaget smutter lige på, piller det af igen og tørrer styret / clipon af, gentager dette indtil håndtaget begynder at gå stramt.
Bakser det på plads og lader det sidde, det sidste fugtighed fordamper efterfølgende og så sidder håndtaget der.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!