Forumliv > Trackdays og køreteknik

Lane Splitting - hvad er jeres mening om det?

(1/3) > >>

Mads P.:
Hmmm, jeg har ellers altid (well, siden jeg fik motorcykel igen) været af den opfattelse, at "Lane Splitting" (udover at det vist er ulovligt i Danmark) var knapt så smart, primært pga. sandsynligheden for uopmærksomme bilister, men også pga. Janteloven/misundelse - som i ekstreme tilfælde KUNNE betyde, at en eller anden tosse ville trække ud foran mig med vilje.

Men denne artikel burde få os alle til at genoverveje begrebet:

http://www.gizmag.com/motorcycle-lane-splitting-filtering-safety-research/34425/

Philip L:
Hvis det gøres med omtanke ser jeg intet problem i det og praktiserer det selv :)


I didn't loose my mind, i sold it on eBay...

Brix:

--- Citat fra: Philip L efter Oktober 29, 2014, 08:51:33 am ---Hvis det gøres med omtanke ser jeg intet problem i det og praktiserer det selv :)

--- Afslutning på citat ---
x2

blz:
jeg har ikke noget problem med det, har benyttet det i 3 år da jeg arbejdede i kbh. men blev stoppet 2 gange hvor jeg slap med en advarsel.

den sidste advarsel jeg fik, fortalte betjenten at en ny lov ville give et klip pr. bil jeg overhælede, selv om det var i samme vogn bane?

men i den sidste ende kan du være den bedste motorcykellist, men det kræver kun 1 bilist der er uopmærksom før det kan gå galt.

Mads P.:
I teorien er det ikke en overhaling, hvis det er i samme bane - kun hvis man kan vurdere, at en afmærket bane KAN bestå af flere baner - men spørgsmålet er så: hvad er bredden på en reel bane? Er bredden vurderet ud fra de aktuelle køretøjer i situationen? Det er et af de punkter, hvor jeg synes, at færdselsloven ikke er specifik nok.

Men fred være med det. Jeg gør det heller ikke - men det er ikke fordi jeg er bange for Jens Betjent, men fordi jeg er bange for røvhullerne i 4-hjulede køretøjer. ;)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version