Forfatter Emne: "cigarettænder"  (Læst 6206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
"cigarettænder"
« Dato: Juni 26, 2009, 08:45:53 am »
ikke fordi jeg ryger med har nogle ting der kan bruge det som strømstik.
tænkte på til træf eller på telttur at trække en lille 12v el luft pumpe og kunne lade mobilen op mens der trilles en lille tur - hvis jeg er afsted i flere dage
(jeg køre nok ikke mens jeg pumper luft i luftmadressen)

er det bare at montere stikket direkte til batteriet evt. med en sikring.
eller er der et sted på ledningsnettet der er smatere?
eller er det et no'go fordi det vil dræne batteriet fuldkommen?


bare et eksempel.
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: "cigarettænder"
« Svar #1 Dato: Juni 26, 2009, 09:51:05 am »
Jeg monterede det på min SV'er med et færdigt sæt fra Louis (se min beskrivelse på http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2553.0 for lidt inspiration)

Det er ret nemt. Du kan godt montere det direkte på batteriet, i sættet fra Louis følger der en sikring med. Jeg valgte dog at smide det på positionslyset, uden brug af strømtyve.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: "cigarettænder"
« Svar #2 Dato: Juni 26, 2009, 10:56:42 am »
YEs - samme som smølfen. Louis-sæt med sikringsbox osv. øjer på ledningerne passer lige på batteriets poler = ingen strømtyve mv..

 OG: Der sidder en kabelholder inde bag stellet, allerforrest venstre side (tror det er slangen til koblingen) - den har en lille tap som lige passer i det skruehul der er i stikket - jeg kan lige sende et billede hvis du er interesseret.... Så sidder stikket ind i stellet (medmindre du har fuld badekåbe på)

/Søren F
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: "cigarettænder"
« Svar #3 Dato: Juni 26, 2009, 11:19:07 am »
i første omgang var min plan at have en omme bag i - så kunne mobil ligge der og lade - også med lidt extra ledning så luft madressen kan ligge i teltet uden at motorcyklen også skal der ind - hehe
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

  • Gæst
Re: "cigarettænder"
« Svar #4 Dato: Juni 26, 2009, 11:28:43 am »
i første omgang var min plan at have en omme bag i - så kunne mobil ligge der og lade - også med lidt extra ledning så luft madressen kan ligge i teltet uden at motorcyklen også skal der ind - hehe

Lige præcis, det har jeg også gjort. Det er en rigtig god idé at give "12V stikket" sin egen sikring. Hvis mobilen, luftpumpe eller andet udstyr skulle lave en kortslutning, er det kun sikringen til 12V stikket som springer og dermed virker alr andet el på mc´en.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: "cigarettænder"
« Svar #5 Dato: Juni 26, 2009, 01:16:40 pm »
i første omgang var min plan at have en omme bag i - så kunne mobil ligge der og lade -

hmmm bare vent til SVea opdager den sætning  :innocent:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: "cigarettænder"
« Svar #6 Dato: Juni 26, 2009, 01:19:33 pm »
i første omgang var min plan at have en omme bag i - så kunne mobil ligge der og lade -

hmmm bare vent til SVea opdager den sætning  :innocent:
tænkte det samme da jeg skrev det - men hende, luske og dig selv skal jo ha en form for mening med livet...
og hvis det er pervers kritik og dum-smarte bemærkninger "then be my guest":mrgreen:
« Senest Redigeret: Juni 26, 2009, 01:21:08 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: "cigarettænder"
« Svar #7 Dato: Juni 27, 2009, 11:20:12 am »
i første omgang var min plan at have en omme bag i - så kunne mobil ligge der og lade -

hmmm bare vent til SVea opdager den sætning  :innocent:

Hæ hæ hæ hæ hæ hæ  :twisted:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: "cigarettænder"
« Svar #8 Dato: Juni 27, 2009, 05:07:06 pm »
jeg har købt en sikringsholder på et stykke ledning, og sat sammen med en 12 volt cigarstik forlænger ledning

sikrings holder:  http://www.thansen.dk/product.asp?c=2912467673&n=-1939739045&pn=-1939736599

forlænger:  http://www.thansen.dk/product.asp?c=2912467673&n=1199147587&pn=1215917963 

Jeg har klippet hanstikket af forlængeren og sat sikringsholderen imellem og så ellers monteret ledningerne på batteriet og stel.

bruger det både til bare at have ekstra strøm i bagage rummet, men forlænger ledningen er rigelig lang nok til at kunne nå op til en tanktaske hvor jeg så har mobil lader, der føder min telefon/gps ..