Forfatter Emne: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål  (Læst 4481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Dato: April 22, 2007, 03:28:22 pm »
Hej,

Jeg har søgt og fundet en masse om forskellig tuning og potter, men synes ikke helt jeg fandt den hellige gral, så jeg bliver nødt til at oprette en ny tråd.

Da jeg snart skal afhente en ny sv1000s'er, og jeg ikke vil være den eneste med en gade-sv'er med originale potter, bliver jeg jo nødt til at investere i nogle nye, men er meget i vildrede. Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært, og må vel også gøre noget ved vægtfordelingen, eller hvad? Skal det være titanium, og kun potte, eller et fuldt system? Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? Jeg er ikke vanvittig tilhænger af larm i den størrelsesorden harleykørere præsterer, men noget må de selvfølgelig gerne sige. Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?

Med hensyn til luftfilter, hvad skal man så gøre i? Jeg fandt en tråd der diskuterede K&N versus Pipercross, men konsensus lod til at være at Pipercross gav mere (lyd?) fordi man skal fjerne luftfilterkasselåget (hvis jeg forstod det ret), alternativt bore huller i det. Er det ikke skadeligt for motoren (mange flere partikler af alverdens slags ryger vel i(gennem?) filteret?

Jeg går ud fra jeg også skal have anskaffet mig en powercommander, men hvem nord for lillebæltsbroen (og vest for) er bedst til at rulle sådan en fætter ind?

Endelig har jeg ledt med lys og lygte efter gode dynografer over sv1000s'ere med forskellige modifikationer, men jeg synes ikke rigtig jeg har fundet så meget (brugbart). Nogle gode links?

I øvrigt faldt jeg i min søgning over følgende tråd: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4834.0
der fortæller en masse om tuning, og er et kig værd.

Jeg håber ikke spørgsmålene er gået igen alt for mange gange (men det er de jo nok).

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup. 


Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #1 Dato: April 22, 2007, 04:28:24 pm »
Jeg har ikke nogen svar men er med på en lytter.
Indtil videre er den eneste "tuning" jeg har fået gjort ved mit eget
svin, et K&N filter. Men jeg skal i løbet af juni se at få gjort noget
ved den. :club:
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #2 Dato: April 22, 2007, 05:37:24 pm »
Citér
Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært,

hvem siger det  :huh:  skyggens 2 i 1 yoshi spiĺler max :D og han fik det til en yderst fornuftig pris

Citér
Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?
USA

Citér
Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? J

med et 2 i 1 sparer man self potte og rør i den ene side ,  antal kg aner jeg ikke, men lidt her og der gør jo altid lidt forskel, dog tror jeg de fleste kiloskippere er fløjtende ligeglade med vægt besparelsen, vi går efter den fede lyd :afro:

   

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #3 Dato: April 22, 2007, 08:19:14 pm »
Citér
Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært,

hvem siger det  :huh:  skyggens 2 i 1 yoshi spi?ler max :D og han fik det til en yderst fornuftig pris

Citér
Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?
USA

Citér
Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? J

med et 2 i 1 sparer man self potte og rør i den ene side ,  antal kg aner jeg ikke, men lidt her og der gør jo altid lidt forskel, dog tror jeg de fleste kiloskippere er fløjtende ligeglade med vægt besparelsen, vi går efter den fede lyd :afro:



Hej,

Ja, jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg læste det, men jeg vil da utroligt gerne have lidt mere information om det. Hvilket system er der tale om og hvad koster det (i USA)? Hvilke leveringstider taler vi om, og hvad betyder een potte egentlig i forhold til to for ydelsen?

Der er ingen tvivl om at lyden er vigtig, også for mig, men besparelse i vægt er bestemt ikke noget der gør ondt på mig - faktisk er jeg ret glad for vægtbesparelser :)

Nu blev jeg vist spørge-jørgen igen, så jeg stopper her.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #4 Dato: April 23, 2007, 09:10:44 am »
Citér
Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært,

hvem siger det  :huh:  skyggens 2 i 1 yoshi spiĺler max :D og han fik det til en yderst fornuftig pris

Citér
Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?
USA

Citér
Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? J

med et 2 i 1 sparer man self potte og rør i den ene side ,  antal kg aner jeg ikke, men lidt her og der gør jo altid lidt forskel, dog tror jeg de fleste kiloskippere er fløjtende ligeglade med vægt besparelsen, vi går efter den fede lyd :afro:



mit 2-1 spiller bare og det er købt i usa Blev dog taget i tolden så der kom 1450 oven i priser så ialt 6200 kr. og jeg har sparet 8,7 kg alene på udstødningen. :thumbsup:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Damage

  • Gæst
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #5 Dato: April 23, 2007, 11:41:52 am »
Hej,

Jeg har søgt og fundet en masse om forskellig tuning og potter, men synes ikke helt jeg fandt den hellige gral, så jeg bliver nødt til at oprette en ny tråd.

Da jeg snart skal afhente en ny sv1000s'er, og jeg ikke vil være den eneste med en gade-sv'er med originale potter, bliver jeg jo nødt til at investere i nogle nye, men er meget i vildrede. Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært, og må vel også gøre noget ved vægtfordelingen, eller hvad? Skal det være titanium, og kun potte, eller et fuldt system? Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? Jeg er ikke vanvittig tilhænger af larm i den størrelsesorden harleykørere præsterer, men noget må de selvfølgelig gerne sige. Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?

Med hensyn til luftfilter, hvad skal man så gøre i? Jeg fandt en tråd der diskuterede K&N versus Pipercross, men konsensus lod til at være at Pipercross gav mere (lyd?) fordi man skal fjerne luftfilterkasselåget (hvis jeg forstod det ret), alternativt bore huller i det. Er det ikke skadeligt for motoren (mange flere partikler af alverdens slags ryger vel i(gennem?) filteret?

Jeg går ud fra jeg også skal have anskaffet mig en powercommander, men hvem nord for lillebæltsbroen (og vest for) er bedst til at rulle sådan en fætter ind?

Endelig har jeg ledt med lys og lygte efter gode dynografer over sv1000s'ere med forskellige modifikationer, men jeg synes ikke rigtig jeg har fundet så meget (brugbart). Nogle gode links?

I øvrigt faldt jeg i min søgning over følgende tråd: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4834.0
der fortæller en masse om tuning, og er et kig værd.

Jeg håber ikke spørgsmålene er gået igen alt for mange gange (men det er de jo nok).

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup. 



Du skal nok gøre op med dig selv hvad du vil opnå med dine modifikationer.
Eks. Power Commander...hvorfor? Kører din MC ikke fint?

Der er stor vægt besparelse ved at skifte potterne ud til Titanium. Du skal nok være indstillet på at jo mere du
ændre på udstødninger, udstødningsrør, luftfilter, luftfilterkasse osv. jo større er sandsynligheden for at du skal
bruge en Power Commander til at tilfører den rigtige mængde benzin. Den originale ECU kan justeres inden for en ramme af +/- 10%.

Jeg har skiftet potterne på min SV1000SK6 til MIVV titamium (Race), kørt den på et rullefelt og har fået justeret den originale ECU så den ikke kører for magert (vigtigt). Test+justering kostede 500,-
Min SV´er lægger 114,3 hk på baghjulet...men det er ikke interessant, det er moment kurven der er det fede ved en kilo´sv. Den skal være så bred og jævn som muligt, det fortæller noget om motorens anvendelses område.  :twisted:


« Senest Redigeret: April 23, 2007, 11:43:57 am af René T »

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #6 Dato: April 23, 2007, 06:19:35 pm »
mit 2-1 spiller bare og det er købt i usa Blev dog taget i tolden så der kom 1450 oven i priser så ialt 6200 kr. og jeg har sparet 8,7 kg alene på udstødningen. :thumbsup:

Mere info, tak :) Hjemmeside, billeder, lydfiler, monteringsbesvær osv :)
Jeg fandt en tråd, http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4491.0, hvor I snakker om udstødningssystemet og giver et par links, men jeg synes ikke de siger så meget, hverken om årgang eller hvorvidt de passer til en S'er eller ej (er der nogen forskel? Jeg syntes jeg læste noget engang).

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #7 Dato: April 23, 2007, 06:23:37 pm »
Du skal nok gøre op med dig selv hvad du vil opnå med dine modifikationer.
Eks. Power Commander...hvorfor? Kører din MC ikke fint?

Der er stor vægt besparelse ved at skifte potterne ud til Titanium. Du skal nok være indstillet på at jo mere du
ændre på udstødninger, udstødningsrør, luftfilter, luftfilterkasse osv. jo større er sandsynligheden for at du skal
bruge en Power Commander til at tilfører den rigtige mængde benzin. Den originale ECU kan justeres inden for en ramme af +/- 10%.

Jeg har skiftet potterne på min SV1000SK6 til MIVV titamium (Race), kørt den på et rullefelt og har fået justeret den originale ECU så den ikke kører for magert (vigtigt). Test+justering kostede 500,-
Min SV´er lægger 114,3 hk på baghjulet...men det er ikke interessant, det er moment kurven der er det fede ved en kilo´sv. Den skal være så bred og jævn som muligt, det fortæller noget om motorens anvendelses område.  :twisted:

Ovenstående har du sandsynligvis ret i. Jeg ved ikke hvordan min mc kører endnu, da jeg ikke har modtaget den, men jeg regner da bestemt med den kører fint. Det er også derfor jeg efterspørger erfaringer og grafer efter påmonterede potter, luftfiltre og pc'ere; jeg læser en hel masse steder at folk synes det er blevet en helt anden cykel, men om det er folks fantasi, pc'eren eller en generel omrulning siden fabrikken aner jeg ikke.

Som med alt andet kan man sikkert ikke få det man ender med at ville have, fra den ene dag til den anden. Derfor prøver jeg at være ude i lidt god tid.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #8 Dato: April 23, 2007, 06:25:54 pm »
nej der er ikke forskel på s og n modellen, der er forskel på k3 og k4+ da de ændrede på højden af bagenden
   

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #9 Dato: April 23, 2007, 08:03:29 pm »


http://www.solomotoparts.com/product.php?productid=23391&cat=0&page=1

men man skal selv lave et beslag ned til potten hvis man vil have den til at sidde der oppe hvor min sidder, for den skal/kan sidde i fodhvileren som den orginale udstødning.  og hvis den skal sidde oppe skal man ha lavet 2 afstands stykker til forhvileren på 50mm så fodhvileren kommer ud over potten.

jeg havde lidt problemer med betaling da man kun kan betale over (Paypal) et betalings firma på nettet hvor man skal oprette sig som kunde med noget kode og noget. Den blev taget i tolden så der kom 1450 kr på i told  så den landede på 6200 kr med alt fragt og det hele.


Citér
Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært,

hvem siger det  :huh:  skyggens 2 i 1 yoshi spiĺler max :D og han fik det til en yderst fornuftig pris

Citér
Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?
USA

Citér
Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? J

med et 2 i 1 sparer man self potte og rør i den ene side ,  antal kg aner jeg ikke, men lidt her og der gør jo altid lidt forskel, dog tror jeg de fleste kiloskippere er fløjtende ligeglade med vægt besparelsen, vi går efter den fede lyd :afro:



mit 2-1 spiller bare og det er købt i usa Blev dog taget i tolden så der kom 1450 oven i priser så ialt 6200 kr. og jeg har sparet 8,7 kg alene på udstødningen. :thumbsup:
« Senest Redigeret: April 25, 2007, 09:21:04 pm af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #10 Dato: April 23, 2007, 09:26:13 pm »
nej der er ikke forskel på s og n modellen, der er forskel på k3 og k4+ da de ændrede på højden af bagenden

Tak, det er modtaget. Det link skyggen giver nedenunder nævner dog specifikt at det er potter til 04/05-modellerne, hvilket undrer mig lidt. Vil det sige de også passer på 07? Jeg kunne forstå de ikke havde nået at opdatere til 07, men 06-modellen burde vel have været nævnt.

http://www.solomotoparts.com/product.php?productid=23391&cat=0&page=1

men man skal selv lave et beslag ned til potten hvis man vil have den til at sidde der oppe hvor min sidder, for den skal/kan sidde i fodhvileren som den orginale udstødning.  og hvis den skal sidde oppe skal man ha lavet 2 afstands stykker til forhvileren på 50mm så fodhvileren kommer ud over potten.

jeg havde lidt problemer med betaling da man kun kan betale over (Paypal) et betalings firma på nettet hvor man skal oprette sig som kunde med noget kode og noget. Den blev taget i tolden så der kom 1450 kr på i told  så den landede på 6200 kr med alt fragt og det hele.

Mange tak, det ser bare enormt godt ud. Det frister i hvert fald meget. Hvor lang var leveringstiden sådan ca.; snakker vi uger eller måneder? Ellers mangler du bare lige at smide et lydklip op, så har du reddet min dag :)

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #11 Dato: April 23, 2007, 09:48:31 pm »
lydfil

at de kun nævner k4 og k5 må være et anfald af gement sløvsind
   

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #12 Dato: April 24, 2007, 10:50:03 pm »
Oki doki.

Jeg siger mange tak.

med venlig hilsen,

-kenneth Straarup

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: dyno-grafer, potter, luftfilter, pc og andre spørgsmål
« Svar #13 Dato: April 25, 2007, 04:27:21 pm »
Citér
Allerhelst ville jeg gerne have et 2i1-system, men det er vist ikke videre populært,

hvem siger det  :huh:  skyggens 2 i 1 yoshi spiĺler max :D og han fik det til en yderst fornuftig pris

Citér
Og hvor skal man handle, hvis man ikke er i familie med Rockefeller?
USA

Citér
Hvor meget sparer man egentlig i vægt ved de forskellige løsninger? J

med et 2 i 1 sparer man self potte og rør i den ene side ,  antal kg aner jeg ikke, men lidt her og der gør jo altid lidt forskel, dog tror jeg de fleste kiloskippere er fløjtende ligeglade med vægt besparelsen, vi går efter den fede lyd :afro:


AMEN!

Vedr. køb af nye potter så er ebay.com din ven! Du skal bare huske at regne moms og told med i prisen inden at du begynder at få våde drømme. Kiggede selv på et sæt Yoshimura TRS derinde... Endte dog med at købe et brugt kilosvin med potter på i forvejen.

Desuden kan jeg kun sige thumbs up for skyggens Yoshi 2-1 ... Jeg ved dog at han havde lidt bøvl med at montere potten og har fået lavet et aluminiumsophæng til den og spacers til fodhvilerne i den side hvor potten sidder. men flot ser det jo ud!!!!

Du må selv spørge ham hvorfor disse alternative mods var nødvendige - det ved jeg nemlig ikke...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4