Forfatter Emne: Banecykel  (Læst 28057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Banecykel
« Svar #15 Dato: Juni 06, 2008, 11:47:17 am »
......

Hvad er forskellen på en R6'er og en gsxr 600 mht hestekræfter og hidsighed osv...? Og er en 750'er ikke for voldsom at starte med, jeg er jo ret ny. Den eneste grund til jeg foreslog en R6'er var, at jeg hørte gsxr var dyrere og at en R6'er i en ældre model (1999 eller lign) derfor formentlig ville være den eneste jeg kunne få til de penge. Umiddelbart lyder det jo praktisk at købe gsxr. 

Og iøvrigt: Er det fuldstændig urealistisk på denne tid af sæsonen?
Hey Rikke, godt at se dig her og tak for sidst....  8)

Jeg har hørt at sådan nogle gamle R6´ere kører pisse stærkt....  :lol:

Jeg har ik kørt på så mange Gixere og ville helst selv have haft en (GSXR750 med sprøjt (Luskes lyder nu som et godt tilbud)), af samme årsager som Jannnik skriver og så er det jo Suzuki  :wink:
Men jeg blev virkelig overrasket over R6´eren (havde kun kørt R1 på vej inden Ungarn), den er taknemlig, retningsstabil, let styrende, stiv i stellet og så kan den altså godt arbejde....  og så ser det ud til at du evt. selv kan skrue på sådan noget Yamaha grej og ellers er der helt sikkert nogen der gerne vil hjælpe :lol:


Arrrgh..... spam.....sorry..... d´fredag..... god røv, god weekend   :innocent:

Har du ellers kigget dba under bla. mc/road racing?  :idea: ;-)
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #16 Dato: Juni 06, 2008, 12:10:45 pm »
 Nå, du ku kende mig på kasketten  :D
Har ikke gjort så meget ved det endnu andet end at åbne ballet her i forummet-  er som nævnt spejlblank på området så når i begynder med teknisk snak, bundtræk og sprøjt kan jeg ikke sige andet end det oplagte ("det sagde hun satme også igår" osv) og håbe på det ender lykkeligt ud  :D

Jeg så et par stykker på mcg igår men der var ikke noget der sprang vildt i øjnene.
Var mest i tvivl om jeg var ved at gøre noget uforsvarligt og købe en for stor cykel til mit niveau. Uanset hvad vil den jo være hidsig i forhold til min nuværende og jeg har svært ved at vurdere det når jeg aldrig har kørt andet - men når Luske skriver at det ikke er noget der overrasker én lyder det jo ok. Og alt kan vel som bekendt læres.

Luske, er det ok jeg får dit nummer af brian? Så kan vi lige snakke om det.
man må smede mens jernet er stift

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #17 Dato: Juni 06, 2008, 12:14:43 pm »

Luske, er det ok jeg får dit nummer af brian? Så kan vi lige snakke om det.

Jep jep.. 

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Banecykel
« Svar #18 Dato: Juni 06, 2008, 01:19:41 pm »
Nå, du ku kende mig på kasketten  :D
.....

Ja da, det er hatten der gør det, jeg lå jo ikke i garage, biiig mistake, kan jeg se :shock: men så forstår jeg lige pludselig hvorfor drengene gider betale kassen for at leje pit-garager når det ellers er godt vejr.......  :P

......
Var mest i tvivl om jeg var ved at gøre noget uforsvarligt og købe en for stor cykel til mit niveau. Uanset hvad vil den jo være hidsig i forhold til min nuværende og jeg har svært ved at vurdere det når jeg aldrig har kørt andet - men når Luske skriver at det ikke er noget der overrasker én lyder det jo ok. Og alt kan vel som bekendt læres.
...
Det betyder ik alverden, alt med motore er et temperament spørgsmål, på linket til dba er der et par 400ccm Kawazakier, tryk dem lidt i pris og du har maskine til (helst) max max max 15000!!

Risikoen er at det er små motore, der af den årsag har fået mange omdrejninger (tæv), hvilket naturligvis slider mere end på en stor motor der ikke skal kører i de samme omdrejninger, for at lave det samme stykke arbejde....

...men du skal jo ha en maskine, du kan lære at holde ballancen på, gi´ gas, skifte gear, finde det rigtige gear, bremse, hvad der sker når du bremser hvor og hvornår, holde ballance, finde rette hastighed ind i sving og holde linier... og det er næsten lige meget hvilken maskine du lærer det på, men selvfølgelig er det bedre på en billig baneged der er sat op til det fremfor en tung gade cykel!!

Når så du, efter et par banedage til, måske en sæson :wink:, kører en evt. 400 rundt for fuld skrald, så den sprøjter olie efter os andre som Johnni´s, så skifter du og sælger den 400 til en ny der skal lære det samme  :D

Ku´ det være en idé? Så tryk dem godt i pris, for de er altså brugt de der 400 :idea: :idea: :idea:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Banecykel
« Svar #19 Dato: Juni 06, 2008, 02:04:41 pm »
Man mærker ikke den helt store forskel på en 600 og en 750 GSXR før end at man åbner gassen helt, så hvis du starter som man jo normalt gør stille og roligt i noget lavere omdr end man gør når man har erfaringen med sig, så vil du kun opdage som Luske skriver at 750 bundtrækker noget mere end 600 og du derfor ikke bliver straffet lige så hårdt i acc. ved at køre i et for højt gear.
Til gengæld har du noget mere bøf i 750 ned af langsiden, og det er nu fedt at nakke de "skide" 600 i rent træk.  :blink:

Dog skal du huske når du får købt en cykel, at det er en racer og ikke en blød hat du kører på.  :rolleyes:
Det kostede mig 3 banedage i Polen, hvor jeg troede at det var affjedringen der var helt skæv. (det var den så også den første dag, men da det blev rettet, følte jeg at den stadigt var tosset. :? )
Jeg har så efterfølgende (i Ungarn) erfaret at jeg kørte for forsigtigt, og den derfor faldt ind i svingene.

Derfor vil jeg mene at du skulle tage imod Luskes tilbud da du ved at cyklen køre som den skal, og at den deler stumper med mange af os andre.  :thumbsup: :blink:

Hvis du ikke er interesseret i den var det måske en oplagt mulighed for Olfert.  :innocent:
« Senest Redigeret: Juni 06, 2008, 02:06:35 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Banecykel
« Svar #20 Dato: Juni 06, 2008, 02:12:58 pm »
Man mærker ikke den helt store forskel på en 600 og en 750 GSXR før end at man åbner gassen helt, så hvis du starter som man jo normalt gør stille og roligt i noget lavere omdr end man gør når man har erfaringen med sig, så vil du kun opdage som Luske skriver at 750 bundtrækker noget mere end 600 og du derfor ikke bliver straffet lige så hårdt i acc. ved at køre i et for højt gear.
Til gengæld har du noget mere bøf i 750 ned af langsiden, og det er nu fedt at nakke de "skide" 600 i rent træk.  :blink:

Dog skal du huske når du får købt en cykel, at det er en racer og ikke en blød hat du kører på.  :rolleyes:
Det kostede mig 3 banedage i Polen, hvor jeg troede at det var affjedringen der var helt skæv. (det var den så også den første dag, men da det blev rettet, følte jeg at den stadigt var tosset. :? )
Jeg har så efterfølgende (i Ungarn) erfaret at jeg kørte for forsigtigt, og den derfor faldt ind i svingene.

Derfor vil jeg mene at du skulle tage imod Luskes tilbud da du ved at cyklen køre som den skal, og at den deler stumper med mange af os andre.  :thumbsup: :blink:

Hvis du ikke er interesseret i den var det måske en oplagt mulighed for Olfert.  :innocent:
Neeej, Olfert må sku ikke få en 750cc, så får jeg jo aldrig indhentet ham :whatever:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

PeterGraff

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 102
Re: Banecykel
« Svar #21 Dato: Juni 06, 2008, 04:45:57 pm »
Hej Rikke

Jeg vil til enhver tid vælge R6 fremfor GSXR når vi snakker årgang omkring 1999 (sorry Luske) R6 er fuldstændig som Hønse beskriver den.
 Men kig i den blå avis der er en blandt andet en Gsxr fra 1999 og en fra 2002, en R6 fra 2002 og så selvfølgelig den helt rigtige :wink: en Cbr 600 fra 1999 til 20000 som jeg synes ser ok ud. Jeg kører selv på en Honda magen til og har aldrig haft problemer med den. Jeg kender ikke nogen af ovenstående cykler, har kun set dem på nettet.
Ellers kig her www.road-race.dk eller www.rrherning.dk

MVH

Peter Graff

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #22 Dato: Juni 06, 2008, 05:23:23 pm »
Hm.. Tusind tak for alle råd - forstår nok bare stadig ikke helt hvad forskellen er på en R6'er (taknemmelig og stiv i stellet, citat hønse) og en GSXR750 (bedre bundtræk og ingen straf ved for høj gearing, citat jannik). Er det bare et spørgsmål om personlig smag? Og har i andre prøvet jeres respektive banecykler inden anskaffelsen eller er det bare at slå korsets tegn og give den gas?

Jeg hælder mest til at købe af én jeg har tiltro til (det er dig luske, hvis du var i tvivl  :)) fremfor at købe et udboret rivejern af en fremmed mand der tørrer mig max i røven.
SÅ IKKE NOGET MED AT SÆLGE TIL OLFERT!!! Kan ikke få fat på brian men ringer så snart jeg har. Han er sikkert bare blevet sur over det du skrev  :wink:


(og så er der noget med at den kan komme hurtigere rundt på Pannonia end Brians GSXR   :angel: )[/size]


Apropos: Hvorfor helvede kan jeg ikke finde ud af at indsætte citater i mine svar...? Altså i det mindste kun hver anden gang, synes sgu da jeg gør det samme hver gang. Besværligt at svare når folk ikke ved hvad jeg svarer på... Og ja, jeg ved godt jeg fremstiller migselv som en komplet abe i forummet og ja, det er SÅ heldigt jeg har hjelm på på billedet så folk ikke kan se min hårfarve :)
man må smede mens jernet er stift

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banecykel
« Svar #23 Dato: Juni 06, 2008, 05:32:30 pm »
Man mærker ikke den helt store forskel på en 600 og en 750 GSXR før end at man åbner gassen helt, så hvis du starter som man jo normalt gør stille og roligt i noget lavere omdr end man gør når man har erfaringen med sig, så vil du kun opdage som Luske skriver at 750 bundtrækker noget mere end 600 og du derfor ikke bliver straffet lige så hårdt i acc. ved at køre i et for højt gear.
Til gengæld har du noget mere bøf i 750 ned af langsiden, og det er nu fedt at nakke de "skide" 600 i rent træk.  :blink:

Dog skal du huske når du får købt en cykel, at det er en racer og ikke en blød hat du kører på.  :rolleyes:
Det kostede mig 3 banedage i Polen, hvor jeg troede at det var affjedringen der var helt skæv. (det var den så også den første dag, men da det blev rettet, følte jeg at den stadigt var tosset. :? )
Jeg har så efterfølgende (i Ungarn) erfaret at jeg kørte for forsigtigt, og den derfor faldt ind i svingene.

Derfor vil jeg mene at du skulle tage imod Luskes tilbud da du ved at cyklen køre som den skal, og at den deler stumper med mange af os andre.  :thumbsup: :blink:

Hvis du ikke er interesseret i den var det måske en oplagt mulighed for Olfert.  :innocent:
Neeej, Olfert må sku ikke få en 750cc, så får jeg jo aldrig indhentet ham :whatever:

 :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: .... jer to i kamp ... ville sku være rigtig RACE ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banecykel
« Svar #24 Dato: Juni 06, 2008, 05:43:18 pm »
Hm.. Tusind tak for alle råd - forstår nok bare stadig ikke helt hvad forskellen er på en R6'er (taknemmelig og stiv i stellet, citat hønse) og en GSXR750 (bedre bundtræk og ingen straf ved for høj gearing, citat jannik). Er det bare et spørgsmål om personlig smag? Og har i andre prøvet jeres respektive banecykler inden anskaffelsen eller er det bare at slå korsets tegn og give den gas?

Jeg hælder mest til at købe af én jeg har tiltro til (det er dig luske, hvis du var i tvivl  :)) fremfor at købe et udboret rivejern af en fremmed mand der tørrer mig max i røven.
SÅ IKKE NOGET MED AT SÆLGE TIL OLFERT!!! Kan ikke få fat på brian men ringer så snart jeg har. Han er sikkert bare blevet sur over det du skrev  :wink:


(og så er der noget med at den kan komme hurtigere rundt på Pannonia end Brians GSXR   :angel: )[/size]

Apropos: Hvorfor helvede kan jeg ikke finde ud af at indsætte citater i mine svar...? Altså i det mindste kun hver anden gang, synes sgu da jeg gør det samme hver gang. Besværligt at svare når folk ikke ved hvad jeg svarer på... Og ja, jeg ved godt jeg fremstiller migselv som en komplet abe i forummet og ja, det er SÅ heldigt jeg har hjelm på på billedet så folk ikke kan se min hårfarve :)


Hej Rikke,

Jeg kører GSX-R1000 på gaden og GSX-R600 på banen. Min baneged er fra 2002 ... små 109 heste på hjulet ... Mit valg af 600 skyldes de lidt højere krav der stilles til at kører en 600 frem for en 750/1000 model. Jeg har jo ligget et par gange bag dig og kigget lidt på din ..... øhh .... "kørestil" ....  :wink: og jeg tror at det vigtigeste for dig i valg af cykel er ... hvad du føler når du sidder på maskinen.

Både Luske, Jannik, PeterG og Hønse har alle ret i deres betragtninger, men i sidste ende ... besøg Hønse og prøv at sidde på hans R6''er ... smut forbi Luske og sid på hans Gixxer 750 (;-)), du kan også komme forbi her ... sammen med Brian ;-) og prøve at side på min GSX-R600 ... så kan du se og sammenligen hvad der føles bedst ... (Lyder sku lidt som at vælge kæreste  :lmao:).

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Banecykel
« Svar #25 Dato: Juni 06, 2008, 09:51:01 pm »
Mit valg af 600 skyldes de lidt højere krav der stilles til at kører en 600 frem for en 750/1000 model.

Du er sgu så fuld af luft Christian...  :rolleyes: :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Banecykel
« Svar #26 Dato: Juni 07, 2008, 09:03:10 am »

Jeg har jo ligget et par gange bag dig og kigget lidt på din ..... øhh .... "kørestil" ....  :wink: og jeg tror at det vigtigeste for dig i valg af cykel er ... hvad du føler når du sidder på maskinen.


RETTELSE:

"Jeg har jo ligget et par gange bag dig, de gange du overhalede mig og kigget lidt på din ..... øhh .... "kørestil" ...  :wink: og jeg tror at det vigtigeste for dig i valg af cykel er ... hvad du føler når du sidder på maskinen.


rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Banecykel
« Svar #27 Dato: Juni 07, 2008, 02:43:33 pm »
Tusind tak for links/tips til Hønse + Peter Graff og råd/tilbud om prøvesidning til alle. Jeg skal nu ud og se på nogle cykler fra dba.
Luske, jeg vender lige tilbage - så må vi se hvad jeg synes når jeg har siddet overskrævs på alt jeg kunne komme i nærheden af i nord- og vestsjællandsområdet (næh vent, det lød forkert... :wink: )

man må smede mens jernet er stift

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banecykel
« Svar #28 Dato: Juni 07, 2008, 06:26:21 pm »
Mit valg af 600 skyldes de lidt højere krav der stilles til at kører en 600 frem for en 750/1000 model.

Du er sgu så fuld af luft Christian...  :rolleyes: :D

Først kravle ... så gå ... så løbe .. og så gazzzzz ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banecykel
« Svar #29 Dato: Juni 07, 2008, 06:27:18 pm »

Jeg har jo ligget et par gange bag dig og kigget lidt på din ..... øhh .... "kørestil" ....  :wink: og jeg tror at det vigtigeste for dig i valg af cykel er ... hvad du føler når du sidder på maskinen.


RETTELSE:

"Jeg har jo ligget et par gange bag dig, de gange du overhalede mig og kigget lidt på din ..... øhh .... "kørestil" ...  :wink: og jeg tror at det vigtigeste for dig i valg af cykel er ... hvad du føler når du sidder på maskinen.


 :club:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com