Forfatter Emne: periodisk vedligeholdelse?  (Læst 1032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
periodisk vedligeholdelse?
« Dato: April 28, 2008, 10:48:18 am »
Hej drenge..

Mit SVin trænger til at få skiftet kæde og baghjul. Ligeledes kunne jeg vidst godt bruge en TPS-justering, alt efter hvad jeg har læst :) Min MC havde kørt 13600 da jeg købte den, og nu har den kørt ~1500km mere, så vi er oppe på lidt over 15k km. Der skal laves eftersyn ved 12k km og 18kkm, og der er derfor nogle kilimeter tilbage. Spørgsmålet er, om jeg så kan få lavet 18kkm service ved fx 16kkm og samtidig få kædeskift og dækskift? Er det for tidligt at få lavet 18kkm service ved 16kkm, eller hvordan og hvorledes?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: periodisk vedligeholdelse?
« Svar #1 Dato: April 28, 2008, 12:25:02 pm »
Kommer nok lidt an på om der er lavet service ved de 12K. Hvis ikke der er, ville jeg få det lavet med det samme og ellers overholde de 6K interval der er imellem normale service eftersyn - især hvis der er garanti på den endnu ?
Hvis der der imod er lavet 12K service ville jeg rådføre mig med værkstedet, om det er ok med 18K service allerede, når den nu alligevel skal have nyt kædekit/bagdæk på.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: periodisk vedligeholdelse?
« Svar #2 Dato: April 28, 2008, 12:29:10 pm »
Er det så slemt med kædekittet at det ikke kan holde de sidste 3000 km?

Og går ud fra med baghjul, at du mener dækket... Det kan godt betale sig, bare at få det skiftet nu, hvis det er slidt ned.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: periodisk vedligeholdelse?
« Svar #3 Dato: April 29, 2008, 10:41:39 am »
var lige ude hos forhandleren i går, og jeg får det skiftet(og lavet service) d. 8.. så det går nok.. jeg må bare køre lidt inden, så :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad