Forfatter Emne: Alarm / GPS Tracking  (Læst 12290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hasse

  • Gæst
Alarm / GPS Tracking
« Dato: August 15, 2004, 09:32:09 pm »
Er så heldig at jeg lige har fået mic mc kort og nu bare venter på at kunne afhente min ny indkøbt SV650SK4 i blå ( Købt hos Enghavemotor).

Desværre er det ikke alle der kender forskel på dit og mit, hvorfor jeg også gerne skulle have installeret en alarm på cyklen.

Er der nogle der har nogle erfaring med hvilke alarmer der kan anbefales og der er nogle der har kendskab til GPS tracking sammen med alarmen.

Men en selvrisiko på 20.000 for en sjålet cykel der ikke genfindes, kunne GPS tracking være en god investering, men synes ikke jeg kan finde så meget om det til MC'er.

hvis nogle er nogle gode råd og ligende høre jeg meget gerne.

PS. er i øvrigt blevet anbefalet en "Spy Ball" alarm. Nogle erfaringer??

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Alarm / GPS Tracking
« Svar #1 Dato: August 16, 2004, 04:04:43 pm »
Ingen erfaring, men jeg fandt dem her: http://www.foxfone.dk
GPS tracking til mc for 6000,-

(der er en SV1000 på deres mc side  :wink: )
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Hasse

  • Gæst
Alarm / GPS Tracking
« Svar #2 Dato: August 16, 2004, 07:01:32 pm »
Talte med mit forsikrings selvskab ( Tryg) og deres godkendte model er en DT-30 til 6000 incl moms + montering.

(hos Topdanmark har de samme model og der skal man ikke betale for tilmelding til alarmcentralen)

DT-30 --> www.dantrack.com

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Alarm / GPS Tracking
« Svar #3 Dato: August 16, 2004, 07:57:09 pm »
Citat fra: Hasse
Talte med mit forsikrings selvskab ( Tryg) og deres godkendte model er en DT-30 til 6000 incl moms + montering.

(hos Topdanmark har de samme model og der skal man ikke betale for tilmelding til alarmcentralen)

DT-30 --> www.dantrack.com


Sejt  :D
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Alarm / GPS Tracking
« Svar #4 Dato: August 16, 2004, 08:30:37 pm »
Jeg har spyball monteret, og det er helt sikkert en udemærket alarm. dobbelt startspærre, 8 følsomhedsniveauer, lavt forbrug og relativt kompakt design.  
Den tog 5 timer for at blive monteret på værksted, så få dig et tilbud først. (skrifteligt) Det må rimeligvis kunne lade sig gøre for 800-1000,- kr i montering.

Topdanmark yder et engangsbeløb på 500,- dkr til køb af alarm, men det er ikke noget de reklamerer med.

Tryg giver ikke en skid, men i mit tilfælde var de meget billigere i forsikring, så der er jeg.

Men GPS er vel fremtiden..! Også selvom det nok løber op i over 7K før den sidder på cyklen.  Det må sgudda også give noget goodwill fra forsikringen ...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Hasse

  • Gæst
Alarm / GPS Tracking
« Svar #5 Dato: August 17, 2004, 11:13:33 am »
Forsikringen giver ikke en dyt :-(. Så længe det ikke var en krav fra dem, kunne det ikke give nogen form "rabat"

Anonymous

  • Gæst
Alarm / GPS Tracking
« Svar #6 Dato: August 18, 2004, 01:30:45 pm »
Venligt svar fra Dantrack. com
Hej Hasse
 
Her skulle være svar på dine spørgsmål:
 
1. Nej, ikke lige netop DT-30 systemet - og det er pt. det eneste som kan monteres på motorcykel.
2. Det kunne være:
- Aagesen Motorcykeler A/S, Hvidovrevej 3, 2610 Rødovre, tlf.: 3672 1872,  kontakt person:  Jacob Beierholm
- CAPS COPENHAGEN A/S - Gl. køgelandevej 84, 2500 Valby, tlf.: 3645 0345  
- Sonofon København - Frederikskaj - tlf: 7212 4500
3. Det koster kr. 796,- + 25% moms via vores central hos Dansk Autohjælp A/S.
 
 
Vores produkt koncept til motorcykler er godtkendt direkte af Topdanmark forsikring.
 


Venlige hilsner
DanTrack

Michael Christensen
Tlf: 96 82 00 44
Fax:  96 82 01 44
Mail: mc@dantrack.com
Web: www.dantrack.com


Citat start:

" Hej Michael

I forbindelse med anskaffelsen af ny motorcykel har jeg kigget lidt på sporingssystemer og har i den forbindelse
følgende spørksmål til jeres DT-30 model:

1. DT-30 kan ikke også fungere som startspærre??
2. Hvor ligger den nærmerese forhandler der kan installere modellen på en mc, når jeg bor i valby?
3. Hvad koster det årlig hvis man ønsker at få enheden tilkoblet en overvågningscentral??  "

Citat slut.