Forfatter Emne: Hjælp til varmehåndtag  (Læst 1991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Heht

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
  • SV 650 NA K7 grå/sort
    • Min SV'er:
Hjælp til varmehåndtag
« Dato: Februar 20, 2014, 09:28:44 pm »
Hej SVrider's

Så er det snart forår, og jeg har været ved at montere varmehåndtag på SVinet, så jeg kan holde varmen her tidligt på sæsonen :D
Er dog rendt ind i et mindre monteringsproblem :/
Venstre håndtag er kommet på plads, men da jeg endelig fik skubbet det højre varmehåndtag ind over plastik gas rullen, klemmer den så meget på plastik rullen, at fjerderen ikke kan skubbe gashåndtaget tilbage når det slippes. Så har pt. et gas håndtag med fartpilot, hvilket ikke er helt optimalt.

Er der nogen der har stået i en lignede situation, eller ligger inde med en god løsning?

Mvh. Peter, Aalborg.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hjælp til varmehåndtag
« Svar #1 Dato: Februar 21, 2014, 12:08:43 pm »
Det er næppe plastikrullen der bliver mast sammen om styret.
Enten stikker gummigrebet ud over rullen ved styrvægten, eller også støder det på konsollen med startknappen.
Du kan prøve at smørre med lidt silikone og se om det bliver bedre. Alternativt må du igang med hobbykniven og lave lidt tilpasning. Smør i samme omgang gaskablerne. Det skader aldrig :-)


PS. Husk et relæ over tændingen så håndtagene ikke tømmer batteriet ved en fejl, når raketten er slukket.  :facepalm:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Heht

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
  • SV 650 NA K7 grå/sort
    • Min SV'er:
Sv: Hjælp til varmehåndtag
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2014, 01:06:49 pm »
Lige for at følge op ...

Det var plastikrullen der var blevet klemt/mast så meget at den strammet omkring styrret. Så med en god gang slibning af plastikrullen indeni, lykkes det at få den til at 'rulle' igen :P