Forfatter Emne: Xenon, hvad skal jeg købe?  (Læst 12694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #30 Dato: Juli 20, 2007, 10:24:54 pm »
Der er vandtætte stik på, og det er hermed installeret og fungerer perfekt.

Så Jesper du behøves ikke sætte tid af i uge 31 til hjælp med installation. Men derfor kan vi da godt arrangere en tur. Evt. i Måøv (Har hørt så meget om den tur)
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #31 Dato: Juli 23, 2007, 09:14:09 am »
Aftale! - Giver det ikke MEGET bedre lys?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #32 Dato: Juli 23, 2007, 10:03:20 am »
Aftale! - Giver det ikke MEGET bedre lys?

Jo - vil da mene at folk får noget bedre øje på mig (og har ikke prøvet at køre i mørke endnu). Men jeg tror ikke at det sådan blænder. Kørte til Skagen lørdag formiddag med fyldte sidetasker og kæresten bagpå (meget last), og der var ikke nogen der blinkede af mig....

Men tror sgu enten der er noget galt med min montering eller med sættet  :|

Igår da jeg skulle hjem fra Skagen virkede kun det ene lys, men jeg har ikke lige kigget på det endnu, men frygter det værste... Men da jeg havde kørt de godt 200 km i regnvejr gad jeg ikke kigge på det i går aftes, så det bliver i aften. Håber da ikke at det er pga regn (balaster sidder jo ikke helt beskyttede, og den holdte udenfor hele weekenden i regn) Håber på en sprunget sikring.... og at det aldrig sker igen. Men det er lidt typisk når jeg selv har været igang...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #33 Dato: Juli 24, 2007, 07:04:00 pm »
AAAAAAAAAARGH jeg er ved at få fnidder, har jeg fået for meget eller for lidt med og hvordan skal det samles????

Første billede viser hvad jeg har fået. Hvad er den sorte boks med alt for mange ledninger? Hvorfor er der ingen skruer med? Hvad med den selvklæbende plade, hvor er den?

Andet billede viser hvad jeg umiddelbart kunne finde ud af at samle. Hvor skal de 2 sorte "øjer" monteres henne? Og hvor skal det røde "øje" monteres? batteriets + og - måske?
« Senest Redigeret: Juli 24, 2007, 07:43:07 pm af Kenneth P »
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

kenneth b

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #34 Dato: Juli 24, 2007, 07:34:06 pm »
Den røde til + på batteriet og de to sorte til stel!

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #35 Dato: Juli 24, 2007, 07:54:12 pm »
AAAAAAAAAARGH jeg er ved at få fnidder, har jeg fået for meget eller for lidt med og hvordan skal det samles????

Første billede viser hvad jeg har fået. Hvad er den sorte boks med alt for mange ledninger? Hvorfor er der ingen skruer med? Hvad med den selvklæbende plade, hvor er den?

Andet billede viser hvad jeg umiddelbart kunne finde ud af at samle. Hvor skal de 2 sorte "øjer" monteres henne? Og hvor skal det røde "øje" monteres? batteriets + og - måske?


De 2 plader satte jeg fast med en af skruerne inden i kåben, og så en stribs ud gennem luftindtaget, så sad den godt fast. Det samme i den anden side.

Det er rigtigt med den røde til plus på batteriet. Jeg blev nødt til at forlænge dette kabel for at det kunne nå. De 2 sorte, magen til den røde, skal til stel. Her brugte jeg de skruer, der sidder på hver sin side af "styret" skruerne peger ind mod midten.

Nu har du vist brugt det hele, så er det bare at sætte de kabler sammen der er tilbage, og så burde det virke.

Håber det virker, ellers skriv igen.

Hvad er det for et sæt du har købt? Mit er Bosch. Og hvad har du givet?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #36 Dato: Juli 25, 2007, 10:50:06 pm »
Jeg har idag monteret nogle blå pærer 90/100 Watt fra Biltema på cyklen, og prisen taget i betragtning (100 kr mener jeg). Så det meget meget bedre end standard lys.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #37 Dato: Juli 26, 2007, 10:35:39 pm »
Så fik jeg lortet monteret, jeg gør det ALDRIG mere, man skulle jo have det halve af cyklen skildt af før det lykkedes, føj for en farce :whatever:

Men resultatet er sgu det hele værd :mrgreen:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #38 Dato: Juli 26, 2007, 10:53:47 pm »
Jeg har idag monteret nogle blå pærer 90/100 Watt fra Biltema på cyklen, og prisen taget i betragtning (100 kr mener jeg). Så det meget meget bedre end standard lys.


Men kilometer langt væk fra Xenon :) og så bliver dine 100W MEGET varme og kan smelte parabolerne - Xenon er kun på 35W
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #39 Dato: Juli 29, 2007, 11:48:54 pm »
Jeg har idag monteret nogle blå pærer 90/100 Watt fra Biltema på cyklen, og prisen taget i betragtning (100 kr mener jeg). Så det meget meget bedre end standard lys.


Ohøj!

Hvordan ser dine paraboler ud efter nogle dages kørsel?  Jeg har også en 100w pære liggende, men jeg har ikke monteret den fordi jeg er bange for at parabolerne smelter, som Jesper også siger. Det "Blue Light" jeg købte i T.Hansen giver ufattelig dårligt lys, så jeg vil ha noget andet. I starten var folk ellers mærkbart bedre til at trække ind i højre vognbane når man kom kørende bagfra.  :police:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #40 Dato: Juli 30, 2007, 12:18:22 am »
Jeg har idag monteret nogle blå pærer 90/100 Watt fra Biltema på cyklen, og prisen taget i betragtning (100 kr mener jeg). Så det meget meget bedre end standard lys.


Ohøj!

Hvordan ser dine paraboler ud efter nogle dages kørsel?  Jeg har også en 100w pære liggende, men jeg har ikke monteret den fordi jeg er bange for at parabolerne smelter, som Jesper også siger. Det "Blue Light" jeg købte i T.Hansen giver ufattelig dårligt lys, så jeg vil ha noget andet. I starten var folk ellers mærkbart bedre til at trække ind i højre vognbane når man kom kørende bagfra.  :police:

Tja den længste tur jeg har været ude på er ca. 1½ time. Og jeg vil da tro at på den burde de være smeltet, hvis de altså havde tendes til det.

Men jeg har tjekket flere gange nu, og intet er hændt. Hverken kabler, paraboler eller andet er smeltet. Så jeg går ud fra at det er en holdbar løsning.

Du er velkommen til at komme forbi og se en gang. Blev faktisk spurgt her den anden dag om jeg havde xenon på. (En gut kom forbi mens jeg vaskede dyret. Han havde selv en SV650, og spurgte så om han ikke måtte hører en 1000´er. Han kiggede straks på lyses og spurgte om det ik var xenon.)

Da lyset fra Biltema pærerne er noget helt andet, så skal man lige huske at skifte positionslyset også. Til det har jeg brugt dem her fra Thansen http://thansen.dk/product.asp?c=1128298713&n=-2027216355&pn=-2027216178 de macher de andre temmelig godt.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #41 Dato: Juli 30, 2007, 12:23:47 am »
Da lyset fra Biltema pærerne er noget helt andet, så skal man lige huske at skifte positionslyset også. Til det har jeg brugt dem her fra Thansen http://thansen.dk/product.asp?c=1128298713&n=-2027216355&pn=-2027216178 de macher de andre temmelig godt.
Er det kun mig der har dårlige erfarringer med den type sokler? Jeg købte en pære noget nær magen til den du linker til (dog ved Nymann Autoparts), og den holdte kun nogle få dage... Den sad desuden utroligt dårligt i fatningen.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Brug af 100W pære
« Svar #42 Dato: Juli 30, 2007, 04:13:41 pm »
Hej, med hensyn til at bruge 100W pære, så vilel jeg nok fravælge dette da UV lyset i pæren efter nogen tid vil gøre front glasset gult "misfarvet" da det er lavet af plastik dette giver jo så et permanent forringet lys, alm. pære har normalt et lysfilter indbygget i pærens glas, dog mangler det på de helt billige pærer.
Jeg hørte om problemet fra en Peuget bil forhandler hvor forlygterne var blevet misfarvet.
så hvis der skal mere lys på så er valget helt klart Xeon.
Hayabusa Sort / Orange

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #43 Dato: August 01, 2007, 11:21:47 am »
Jeg har monteret Nogle GP Thunder 7500K på min SZR. Og de giver et skide godt lys. Ligner en del Xenon. Dog kan man stadig godt se forskellen mellem rigtig Xenon og fake.

På min kommende SV så vil jeg have rigtig Xenon. Og det bliver sku nok et sæt fra Wideview. Så kan man jo også lige så godt lave det sådan at der er lys i begge lygter hele tiden :D
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Xenon, hvad skal jeg købe?
« Svar #44 Dato: August 01, 2007, 11:48:57 am »
Jeg har monteret Nogle GP Thunder 7500K på min SZR. Og de giver et skide godt lys. Ligner en del Xenon. Dog kan man stadig godt se forskellen mellem rigtig Xenon og fake.

På min kommende SV så vil jeg have rigtig Xenon. Og det bliver sku nok et sæt fra Wideview. Så kan man jo også lige så godt lave det sådan at der er lys i begge lygter hele tiden :D

Bruger du så 55/60w eller 90/100w?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)