Så må det være min tur til at løfte lappen og hilse pænt på resten af banden
Jeg er "ny" på en SV, men ikke på mc generelt. Har kørt mc siden jeg var 18, hvor jeg startede ud på en Suzuki GS450E - som dog hurtigt (ca. 3 måneder) blev skiftet ud med en Yamaha RD350 YPVS (som jeg stadig har). Betalte alle lærepengene på RD'en (ungdommens vovemod). Den fik til sidst et kit på, så den kastede lidt over 70 HK af. Med et hak ned foran - samt den lave vægt - så var der en del 600-750 cc maskiner der fik baghjul indtil den mistede pusten på toppen. Slid på fordækket var mest kosmetisk. Den var sq skæg min lille "blue smoker"
Omkring samtidig fik jeg fat i en Yamaha TZ350 fabriksracer som krævede en kærlig hånd. Fik den sat i stand og første rigtige tur blev kørt på landingsbanen på Maribo flyveplads. Deres regler var: En omgang til kontroltårnet - og af i en helvedes fart, hvis de begyndte at blinke med landingslyset. En skide skæg dag, hvor der blev kørt, skruet og kørt lidt mere.
Nå, fast forward til nutiden. Har haft holdt en pause i nogle år, da der lige skulle etableres en familie. Fik stillet sulten lidt på lånemaskiner (GSX-R750, Honda Blackbird, FZ6 Fazer), men det er aldrig det samme.
Startede sidste år med at lede efter en mc der matchede mine kriterier til udseende, pris, motor, kørbarhed, holdbarhed og så videre. Egentlig gik jeg efter en brugt FireBlade, men en engelsk artikel om SV'en fangede min interesse. I den danske udgave af magasinet Bike havde de en anmeldelse af en SV1000S - og så rullede bolden. Det var den jeg gik efter - og nu er jeg en stolt ejer af en SV1000S
Anyway, pænt goddag og tak for et super godt forum!
Mvh
TOB