Forfatter Emne: Opbevaring af bil-dæk  (Læst 1035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Opbevaring af bil-dæk
« Dato: Oktober 25, 2010, 09:04:50 pm »
Jeg har lige fået min nye BMW (bil), med fine nye alufælge :D

Vinteren er nærmest over os allerede, så der skal selvfølgelig vinterdæk på, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal opbevare sommerdækkene?
Nu er jeg ikke fagmand, så jeg forestiller mig at hvis jeg betaler forhandleren for at opbevare dækkene, så bliver de nusset og plejet, vasket og renset og pudset af halv-nøgne blondiner hele vinteren igennem... Hvorimod hvis jeg selv opbevarer dem, så ryger de i nogle dækposer og står i en stabel ude i min fars skur...

Så mit spørgsmål til jer er, hvis jeg får dem opbevaret hos en forhandler, ryger de så også bare i en stabel nede bagved, præcis som hvis jeg selv opbevarer dem?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Opbevaring af bil-dæk
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2010, 09:19:38 pm »
de bliver stablet og sat til side, for det meste i opvarmede rum.
 jeg har altid selv opbevaret mine i garage eller på loftrummet. vl helst ikke betale for noget der kan laves lige så godt gratis.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Opbevaring af bil-dæk
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2010, 10:35:44 pm »
Det er MEGET forskeligt hvad forhandlerene gør. Nogle opbevarer i eget hus, kælder, skur, container osv.
Andre bruger "dækhoteller" også her varierer servicen om forhandleren vil have alle kundernes hjul vasket inden de sættes på hylden.

Spørg hos din forhandler hvordan han opbevarer dem og om de bliver vasket inden.
Opbevarer selv mine hjemme men de er nu heller ikke noget at være ømme overfor.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Opbevaring af bil-dæk
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2010, 11:06:24 pm »
Flå understellet af en gammel kontorstol og stabel hjulene ovenpå - så kan du nemt og gelinde skubbe rundt med dem.
Forudsat underlaget er nogenlunde plant forstås...
Sådan en stol koster gratis på den lokale genbrug, og man slipper for at løfte rundt på hjulene i tide og utide, fordi de jo alligevel ikke skulle være der hvor man først havde tænkt sig  :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Opbevaring af bil-dæk
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2010, 10:34:45 pm »
Flå understellet af en gammel kontorstol og stabel hjulene ovenpå - så kan du nemt og gelinde skubbe rundt med dem.
Forudsat underlaget er nogenlunde plant forstås...
Sådan en stol koster gratis på den lokale genbrug, og man slipper for at løfte rundt på hjulene i tide og utide, fordi de jo alligevel ikke skulle være der hvor man først havde tænkt sig  :innocent:

Eller have dem stående lunt hos dine forældre på en palle og i nåafstand for gaflerne på fars truck.  :thumbsup:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.