Forfatter Emne: Carbon vs. Titanium?  (Læst 2170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Carbon vs. Titanium?
« Dato: November 24, 2009, 05:02:59 pm »
skal have bestilt en udstødning hjem, og har bestemt mig for at det bliver en mivv slip-on.. men er der nogle fordele ulemper i at have en udstødning i carbon fremfor titanium, eller omvendt?? carbon giver så vidt jeg har forstået en dybere lyd, hvor titanium giver en mere "ren" lyd?

men er en carbon udstødning lige så holdbar som en titanium? synes jeg har hørt om nogle der flækker osv??

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Carbon vs. Titanium?
« Svar #1 Dato: November 24, 2009, 05:17:54 pm »
Så længe du skifter uld i potten inden det brænder væk, så holder kulfiber fint og giver i mine ører klart den fedeste lyd.  :hand:

Hvis du ikke skifter ulden i titaniumspotterne bliver de "bare" misfarvede hvorimod kulfiberen "vokser" og bliver blød, for derefter at blive trykket i stykker.

Det er vigtigt at du vælger uldmåtter og ikke løs uld, da løs uld hurtigt bliver skudt ud og holder ikke til de tryk som det skal kunne modstå.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Carbon vs. Titanium?
« Svar #2 Dato: November 24, 2009, 07:49:12 pm »
Man kan få billige uldmåtter i Harald Skrald - der står godt nok "Velkommen" på dem men det er fuldstændig ligemeget når de skal rulles og smides i potten :D :whatever:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Damage

  • Gæst
Sv: Carbon vs. Titanium?
« Svar #3 Dato: November 25, 2009, 07:47:49 am »
Der findes eksempler på carbon potter som ikke kan holde til V2´erens motor, men hvis du køber en potte i god kvalitet og er opmærksom på, at få skiftet ulden som Jannik skriver, så skal potten nok holde. Vær også opmærksom på "mavebæltet" til potten. Det skal sidde rigtigt, jeg mener at have læst herinde om en som fik ødelagt sin carbon potte pga. et mavebælte som ikke passede så godt.

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Sv: Carbon vs. Titanium?
« Svar #4 Dato: November 25, 2009, 04:50:10 pm »
okay, så lærte jeg noget nyt  :) nyttig information  :wink:


TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Carbon vs. Titanium?
« Svar #5 Dato: November 25, 2009, 09:08:39 pm »
okay, så lærte jeg noget nyt  :) nyttig information  :wink:

Jeps, fortræffeligt form  :respekt:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S