Forfatter Emne: Blinklys får alt til at blinke!  (Læst 2002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AP

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Blinklys får alt til at blinke!
« Dato: Marts 18, 2010, 03:23:46 pm »
Hey gutter.

Nu må i simpelthen hjælpe mig, inden livet bliver for surt.

Jeg har monteret nye blinklys på SV´eren(650 K6), de er med alm. pære, dog kun på 10W!.
Så jeg har været henne og montere et relæ, som i guider til, i de forskellige tråde.(Fra relæet under bagsædet, brun og lysblå til det nye,og til minus på bat.)

Højre side virker perfekt, men i venstre side fucker det helt op. Når man blinker til venstre begynder positionlyset + baglygten at blinke  :huh:

Jeg kan ikke se hvordan jeg kan montere det anderledes, men et eller andet er der jo nok gået galt.

Håber der er nogen af jer, som har en løsning på dette trælse problem! Der må være nogle der er klogere end mig :wink:

På forhånd tak

Anders P
« Senest Redigeret: Marts 18, 2010, 03:32:31 pm af AP »

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Blinklys får alt til at blinke!
« Svar #1 Dato: Marts 18, 2010, 04:03:06 pm »
Det lyder dybt besynderligt at du skal med minus til batteriet. Normalt skal du kun tage plus fra batteriet og så tage minus fra stel. Det lyder på mig som om dit relæ derved får dobbelt stel og således ikke virker
Drengerøve har ingen alder!!

AP

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Sv: Blinklys får alt til at blinke!
« Svar #2 Dato: Marts 18, 2010, 04:07:03 pm »
Iflg. den her tråd

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6846.msg69447 

Der skal man gøre det...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Blinklys får alt til at blinke!
« Svar #3 Dato: Marts 18, 2010, 08:19:45 pm »
Det lyder da på mig som om at du har klippet ledningen som giver stel til de lygter som blinker med.
De får stadigt stel når relæet blinker til højre eller ikke blinker, men når du blinker til venstre, kapper relæet spændingen ved at bryde stel.  :undecided:
Hvis du hiver blinkledningen af til venstre side på relæet, er der så stadigt lys i de lygter der skal være lys i?
« Senest Redigeret: Marts 18, 2010, 08:21:20 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

AP

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Sv: Blinklys får alt til at blinke!
« Svar #4 Dato: Marts 18, 2010, 08:33:30 pm »
Jeg afmonterede det bagerste blinklys, og opdagede at der var brud på ledningen. Efter jeg har repareret det, fungere det nogenlunde, dog blinker bremselyset stadig lidt med. Kan det være fordi batteriet er ved at være fladt? Har i hvert fald ikke nok strøm til at kunne starte den.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Blinklys får alt til at blinke!
« Svar #5 Dato: Marts 18, 2010, 08:35:34 pm »
Jeg afmonterede det bagerste blinklys, og opdagede at der var brud på ledningen. Efter jeg har repareret det, fungere det nogenlunde, dog blinker bremselyset stadig lidt med. Kan det være fordi batteriet er ved at være fladt? Har i hvert fald ikke nok strøm til at kunne starte den.
Ja hvis du ikke har motoren startet, så blinker de lidt med.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing