Forfatter Emne: Quick Release  (Læst 1393 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Quick Release
« Dato: Februar 22, 2011, 01:31:11 pm »
Hey med jer.

Håber i vil hjælpe mig med at få svar på et spørgsmål..  :D

Jeg vil have skiftet mine kåbe bolte til quick release, da jeg har et par gevind i stellet der ikke har det så godt længere.
Så er mit spørgsmål lige vedr. den plade som quick release boltene låser i, hvordan er den egentlig sat fast  :?: Jeg mener er den ikke bare boltet på stellet i det oprindelige gevind hul?  :shocked:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Quick Release
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2011, 01:54:03 pm »
Hey med jer.

Håber i vil hjælpe mig med at få svar på et spørgsmål..  :D

Jeg vil have skiftet mine kåbe bolte til quick release, da jeg har et par gevind i stellet der ikke har det så godt længere.
Så er mit spørgsmål lige vedr. den plade som quick release boltene låser i, hvordan er den egentlig sat fast  :?: Jeg mener er den ikke bare boltet på stellet i det oprindelige gevind hul?  :shocked:

Hvis gevindet er bustet, kommer du jo ingen steder - quick release eller ej.
DZUS laver dem, så kig på deres hjemmeside. Mange af dem på kåberne er nittet med to nitter, men det dutter nok ikke på stellet.

Jeg ville nok bore hullet i stellet op, og sætte en Helicoil i istedet. (Og så skrue med større forsigtighed fremover)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Quick Release
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2011, 02:18:31 pm »
Godt så.
Gevindet er ikke totalt ødelagt men har det bare ikke så godt, bla. det ene gevind i køleren så tænkte bare at quick release kunne være en god løsning. 

karelen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: Quick Release
« Svar #3 Dato: Februar 22, 2011, 08:00:30 pm »
ved ikke hvor stærk det skal være, men jeg har nogle på min Ducati som du evt. kunne bruge til noget, har ingen billeder men finder lige nogle links.

http://cgi.ebay.de/DZ2-DZUS-INBUS-SCHNELLVERSCHLUSS-ducati-916-996-998-/400127728734?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5d29789c5e#ht_2101wt_907

dem jeg har på er dog nogle som er lige til at løsne med fingrene, måske ikke altid så smart. Ved ikke om det var sådan noget..

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Quick Release
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2011, 03:23:13 pm »
De skal holde kåben på plads så regner med at alu. er stærkt nok. Bruger du dem til kåben?