Forfatter Emne: Nye klodser (tror jeg)  (Læst 2738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Nye klodser (tror jeg)
« Dato: Juli 31, 2012, 03:17:48 pm »
Mit nøgne kilosvin bremser ikke specielt godt på bagbremsen og jeg tænker lidt på om det kunne være klodserne der skal skiftes. Hiver dem ud iaften og kigger om de er blevet for varme på et tidspunkt. Eventuelt fordi én eller anden idiot måske har kørt og hvilet sine størrelse 46 en smule på pedalen også. Jeg ved det ikke, men det kunne være et gæt.

NÅ MEN TIL SAGEN : HVILKE SKAL JEG VÆLGE? Skal man bare tøffe ned til FA Motorsport og købe nogle originale?

Hvis skiven ikke har skiftet farve og ikke ser slidt ud, så må man vel gå ud fra at den stadig er OK.

Drengerøve har ingen alder!!

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Nye klodser (tror jeg)
« Svar #1 Dato: Juli 31, 2012, 03:31:50 pm »
SBS sinter- har lige bestilt et set til forbremse til min..  50 euro på eBay.de
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Damage

  • Gæst
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #2 Dato: August 02, 2012, 10:23:09 am »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #3 Dato: August 02, 2012, 10:57:28 am »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

CarstenM

  • Gæst
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #4 Dato: August 02, 2012, 11:09:01 am »
Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jeg vil vælge at hænge mig i denne sætning "Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning.".
Det er vel en ret god pointe, føling eller ej!?

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #5 Dato: August 02, 2012, 11:34:29 am »
tak for de gode råd. Jeg har ikke noget imod at den blokerer hvis man træder for hårdt, så længe det er baghjulet  :innocent:
Jeg tror jeg tager Sinther både for og bag næste gang - har haft cyklen i 5 år nu og har en ganske god fornemmelse af hvornår den kan finde på at blokere - jeg kan godt lide at have føling med det.
Drengerøve har ingen alder!!

Damage

  • Gæst
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #6 Dato: August 02, 2012, 11:39:03 am »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jo, det kan du ha´ret i. Hvis man har helt styr på sine bremseevner og har tid til at vurdere følingen af bremsen  i en panik situation , så er sinter klodser fine. Meeen.....mon ikke de fleste (inc. mig selv) har en tendens til at trykke lidt hårdere på bremsen i en panik situation og det kan altså ha´store konsekvenser hvis det er baghjulet som blokkere.  :wink: :D

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #7 Dato: August 02, 2012, 11:40:36 am »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jo, det kan du ha´ret i. Hvis man har helt styr på sine bremseevner og har tid til at vurdere følingen af bremsen  i en panik situation , så er sinter klodser fine. Meeen.....mon ikke de fleste (inc. mig selv) har en tendens til at trykke lidt hårdere på bremsen i en panik situation og det kan altså ha´store konsekvenser hvis det er baghjulet som blokkere.  :wink: :D

Jo det har du sgu nok ret i. Det er nok heller ikke dumt at tage et par ekstra kørekurser samt øve sig steder, hvor man ikke generer nogen, så kunne man være heldig at få det på rygraden.
Drengerøve har ingen alder!!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #8 Dato: August 02, 2012, 11:45:43 am »
Fik nogle originale på igen(Fik dem skiftet af suzuki i flensborg da jeg var til service)

De var slidt helt i bund efter 12000km? Men jeg bruger også min bagbremse meget ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Damage

  • Gæst
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #9 Dato: August 02, 2012, 12:04:35 pm »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jo, det kan du ha´ret i. Hvis man har helt styr på sine bremseevner og har tid til at vurdere følingen af bremsen  i en panik situation , så er sinter klodser fine. Meeen.....mon ikke de fleste (inc. mig selv) har en tendens til at trykke lidt hårdere på bremsen i en panik situation og det kan altså ha´store konsekvenser hvis det er baghjulet som blokkere.  :wink: :D

Jo det har du sgu nok ret i. Det er nok heller ikke dumt at tage et par ekstra kørekurser samt øve sig steder, hvor man ikke generer nogen, så kunne man være heldig at få det på rygraden.

Helt enig. Det man bare lige skal huske på er ens egen reaktion i en panik situation, og det er jo rigtig svært et "træne" panik situationer. Jeg ved med mig selv (jeg har prøvet det et par gange) er at jeg trykker lidt hårdere lige i "chock" øjeblikket, og gør man det med begge bremser og vejen bare dreje en lille smule, ja så går det galt. Husk på at bremser man hårdt på forhjulet er der ikke så meget vægt på baghjulet mere og blokkere det og motorcyklen ikke er rettet helt op....så går det galt!
Jeg har kørt mc i 12 år og har haft min sv1000s i 6 år og jeg synes også at jeg har meget godt styr/føling med mine bremser, men hvis jeg ændre min bagbremse til at tage hårdere fat så tror jeg ganske enket ikke at mine køreevner magter en "panik" situation. Men det er bare min fornemmelse. 

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #10 Dato: August 02, 2012, 02:40:48 pm »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jo, det kan du ha´ret i. Hvis man har helt styr på sine bremseevner og har tid til at vurdere følingen af bremsen  i en panik situation , så er sinter klodser fine. Meeen.....mon ikke de fleste (inc. mig selv) har en tendens til at trykke lidt hårdere på bremsen i en panik situation og det kan altså ha´store konsekvenser hvis det er baghjulet som blokkere.  :wink: :D

Er jeg den eneste der er mere bekymret for at min FORbremse blokerer???
Jeg føler bedre jeg vil kunne styre en baghjulsudskridning i forhold til forhjulet, hvor jeg tænker: Blokerer forhjulet, så er du fucked, og i en paniksituation, der vil du måske prøve at undvige noget samtidig = forhjulsudskridning... Eller er det bare mig der er en retard med mine bremser  :lol:

Det skal selvfølgelig ikke forståes sådan at jeg kun bremser med min bagbremse, slet ikke. Men jeg vil være mest bekymret for at blokere forhjulet i panik end baghjulet...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #11 Dato: August 02, 2012, 06:30:52 pm »
Jeg har kun eksperimenteret med sinter vs organisk på min mtb, men kunne ikke rigtig mærke forskel (men har også kun skiftet én vej).
 
Uanset hvilken klods du har bagpå, skal hjulet nok låse hvis du panikker og leger "bilkobling" med din fodbremse.
Her er lidt om bremseklodser. Sinter hedder også HH, og det er et udtryk for friktionskoefficenten varm og kold. GG er lidt dårligere osv.
Bogstaverne bør stå bag på klodsen.

De fleste sportscykler skal have et ret hårdt tryk på bagbremsen for at blokkere, så det er også en mulighed at skifte masteren bagpå istedet for foran som mange gør.
En større diameter må være sagen, så trykket i bremsevæsken bliver mindre.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Damage

  • Gæst
Sv: Nye klodser (tror jeg)
« Svar #12 Dato: August 03, 2012, 09:31:28 am »
Jeg ville købe kevlar klodser til bagbremsen, de tager ikke så hårdt fat og blokkere hjulet hvis man laver en lille "panik" bremsning. De originale er kevlar klodser.
Til forbremsen ville jeg købe sinter klodser, de tager klart bedre fat end de originale og med en bedre føling af bremsen.

Du har til dels ret, men bare for at være på tværs: Hvis sinter giver bedre føling med bremsen, er det så ikke netop en god grund til at vælge sinter til bagbremsen?  :wink: :D

Jo, det kan du ha´ret i. Hvis man har helt styr på sine bremseevner og har tid til at vurdere følingen af bremsen  i en panik situation , så er sinter klodser fine. Meeen.....mon ikke de fleste (inc. mig selv) har en tendens til at trykke lidt hårdere på bremsen i en panik situation og det kan altså ha´store konsekvenser hvis det er baghjulet som blokkere.  :wink: :D

Er jeg den eneste der er mere bekymret for at min FORbremse blokerer???
Jeg føler bedre jeg vil kunne styre en baghjulsudskridning i forhold til forhjulet, hvor jeg tænker: Blokerer forhjulet, så er du fucked, og i en paniksituation, der vil du måske prøve at undvige noget samtidig = forhjulsudskridning... Eller er det bare mig der er en retard med mine bremser  :lol:

Det skal selvfølgelig ikke forståes sådan at jeg kun bremser med min bagbremse, slet ikke. Men jeg vil være mest bekymret for at blokere forhjulet i panik end baghjulet...

Næ, jeg kan da godt forstå at du er bekymret for en forhjulsudskridning...det er jeg også. Men hvis dæk og underlag (vejen) er i orden så kan du bremse ekstremt hårdt med forbremsen, så meget at bagenden bliver løftet fra jorden. Så sandsynligheden for en udskridning med forhjulet er noget mindre end baghjulet. Det er klart at ligger der grus eller blade på vejen så kan hverker forhjul eller baghjul holde sig på vejen uden udskridning