Forfatter Emne: Vinteropbevaring  (Læst 7813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 127
Vinteropbevaring
« Svar #15 Dato: September 12, 2005, 05:43:41 pm »
Problemet med benzin der har stået i tanken hele vinteren, er at den kondens der opstår kommer til at ligge i bunden af tanken, da vægtfylden på vand er større end benzin.
Det siges også at oktantallet kan falde på gammel benzin.

En god måde er at afmontere og tømme tanken, derefter hælde en lille smule olie i og kast den lidt rund  :shock:  så alle flader er kommet i berøring med olien.
På den måde kan den holde så længe det skal være   :)

Husk at rense inden den tages i brug.
Dette gøres ved at hælde en smule benzin i tanken og ryst godt (Denne blanding af benzin og olie hældes i en spand og tilsættes et styk tændt kanonslag) :roll:  :roll:  :roll:
Andreas
----------
Solgt!!! SV1000 NAKED K4, Leo Vince SBK bolt-on, Pyramid Hugger, Hamicat fender eliminator, Tre-Mod, Pair system - fix...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Vinteropbevaring
« Svar #16 Dato: September 12, 2005, 09:03:25 pm »
Citat fra: Thomas Brun
Jeg tror, at det er en skrøne :roll:  at benzinen kan blive for gammel.
Min far fik min gamle påhængsmotor, og den startede som en mis, selvom den ikke havde været startet i 4 år og benzinen var min. 8 år gammel.

Nu skal I ikke sige, at det må være en god motor, det er nemlig ikke en Suzuki, men en Y..... :shock:  :shock:


Muligvis, men din far er nok bare heldig.

Benzin kan blive for gammelt.  Efter typisk godt 3 måneder vil bezinen faktisk være så nedbrudt at der vil være et mærkbart effekttab. Det kan ganske vist være svært at mærke på en plæneklipper, men på en motorcykel er det jo ikke så godt.

Det du vil kunne opleve, er at der kommer nogle seje klistrede tråde i benzinen, som vil kunne stoppe filtre og karburatorer, samt forstyrre forbrændingen.

Man kan bremse processen ved at hælde en stabilisator i tanken når man stiller MC'en til vinteropbevaring, men rimeligt dyrt, så hvis man ikke vil smide benzinen i fjorden, kan man jo tappe den af og komme den på plæneklipperen til foråret....  :wink:
EDIT: Hov Andreas havde også en pointe eller to... han kon endda før mig... :oops:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson