Forfatter Emne: Xenon kit.  (Læst 2731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danielvt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
    • Soundcore Mobildiskotek
Xenon kit.
« Dato: Maj 04, 2012, 09:28:22 am »
Hej alle!

Jeg købte her i mandags min nye SV 650S og har fået den drosslet og synet, og fordi den skulle synes gjorde sælger mig den tjeneste at pille xenon-pærene ud (det kan den ikke synes med), og så forklarede han mig lige hurtigt hvordan jeg skulle sætte det i igen når jeg havde fået den synet.

MEN så bøvlede jeg med det hele aftenen i går og jeg kan bare ikke få lys i de skide xenonpærer. Han sagde at jeg ikke kunne slutte det forkert til, og jeg har koblet de ledninger sammen som passede sammen, tjekket at stel-forbindelsen er god nok osv. ingen lys  :cry: Som sagt har kittet virket uden problemer før, hvad gør jeg galt?

Håber på svar og på forhånd tak

 - Daniel
- - Suzuki SV 650 S K5 - -
| Ixil Potte | Rizoma nr.-pladeholder og hvide blink | Hugger | Ego | Hvide rim-stripes | 6000k Xenon | Bundkåbe |

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Sv: Xenon kit.
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2012, 11:43:14 am »
Lidt off-topic, MEN, min kammerat blev stoppet af Polejsen her den anden dag på hans røde kilosvin  :police: Han havde samme dag monteret xenon kit på hans kværn. Betjenten spurgte hvorfor han troede han var blevet stoppet hvortil han selvfølgelig svarede xenon-pærene. Til hans store overraskelse informerede betjenten ham så om at det ikke var selve pærene den var galt med men at han havde sat xenonpære i en standard parabol, og det var det der ikke var lovligt åbenbart? Det lyder meget mystisk synes jeg. Så i princippet må man godt montere xenon på sin kværn, hvis bare parabolen er godkendt til det eller? Weird stuff. Anyways, undskyld forstyrrelsen, du skulle bare lige have den med ;)
SV 650 N ABS, 2007...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Xenon kit.
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2012, 03:11:03 pm »
For at køre med xenonkit skal lygten opfylde følgende krav.

Automatisk lygtejustering.
Lygtevasker.
Lygte skal være godkendt til xenon.

Mangler den bare 1 af disse 3 ting, ja. Så er det surt show.

Heldigvis IKKE korrekt.

Det er kravet til biler.

MC'er skal kun overholde følgende 2:

1. Det må ikke blænde - dvs det skal overholde alle regler for nærlys / fjernlys.
2. Lygten SKAL være godkendt til HID (Xenon)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Xenon kit.
« Svar #3 Dato: Maj 04, 2012, 03:23:49 pm »
For at køre med xenonkit skal lygten opfylde følgende krav.

Automatisk lygtejustering.
Lygtevasker.
Lygte skal være godkendt til xenon.

Mangler den bare 1 af disse 3 ting, ja. Så er det surt show.

Heldigvis IKKE korrekt.

Det er kravet til biler.

MC'er skal kun overholde følgende 2:

1. Det må ikke blænde - dvs det skal overholde alle regler for nærlys / fjernlys.
2. Lygten SKAL være godkendt til HID (Xenon)
Doh. Beklager min uvidenhed!
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Xenon kit.
« Svar #4 Dato: Maj 04, 2012, 04:59:29 pm »
Jeg vidste heller ikke bedre indtil jeg læste om det her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=100444
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Danielvt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
    • Soundcore Mobildiskotek
Sv: Xenon kit.
« Svar #5 Dato: Maj 05, 2012, 03:50:15 pm »
Hey alle :)

Fandt ud af at jeg havde glemt sikringen  :facepalm:

Tak for inputs :)
- - Suzuki SV 650 S K5 - -
| Ixil Potte | Rizoma nr.-pladeholder og hvide blink | Hugger | Ego | Hvide rim-stripes | 6000k Xenon | Bundkåbe |

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Xenon kit.
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2012, 07:39:41 pm »
Lidt off-topic, MEN, min kammerat blev stoppet af Polejsen her den anden dag på hans røde kilosvin  :police: Han havde samme dag monteret xenon kit på hans kværn. Betjenten spurgte hvorfor han troede han var blevet stoppet hvortil han selvfølgelig svarede xenon-pærene. Til hans store overraskelse informerede betjenten ham så om at det ikke var selve pærene den var galt med men at han havde sat xenonpære i en standard parabol, og det var det der ikke var lovligt åbenbart? Det lyder meget mystisk synes jeg. Så i princippet må man godt montere xenon på sin kværn, hvis bare parabolen er godkendt til det eller? Weird stuff. Anyways, undskyld forstyrrelsen, du skulle bare lige have den med ;)
Brændpunktet sidder forskelligt på en xenon pære og en almindelig halogen. Dvs paraboler (med pærefatning) til halogen er indstillet til halogen, og hvis man sætter en xenonpære i, så vil parabolen opføre sig som om at det lange lys er tændt (fordi brændpunktet er flyttet længere ud i lygten.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7