SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Martin H efter September 28, 2006, 01:55:03 pm

Titel: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Martin H efter September 28, 2006, 01:55:03 pm
ER der nogen her der kan fortælle mig om det giver nogen mærkbar effekt på en SV650S at montere et åbent filter og en powercommander. Jeg har i forvejen en Mivv potte på, men har hørt så meget om det andet, men vil ikke bruge penge på det hvis det ikke har nogen videre effekt.
Til sidst, hvad skal man så regne med af pris på det??
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: runes-mc.dk efter September 28, 2006, 03:16:12 pm
Jeg synes godt jeg kunne mærke forskel efter jeg fik justeret min powercommander på rullefelt.

Jeg er ikke sikker på det åbne filter giver noget særligt, med mindre dit nuværende filter har kørt mange kilometer.
Det åbne filter kan efterfølgende renses, hvor standard filteret skal udskiftes helt.

Når du skifter udstødningen fra standard til en "åben" potte, så passer benzinmængden i motorstyringen ikke korrekt og det er her power commanderen kommer til sin ret.
Der kan dog til en vis grad også justeres på standard motorstyringen (ECU'en).

Jeg gav selv ca. 2500 for power commanderen, købt i USA.
En tur på rullefelt koster 1200-1500. Jeg brugte Lydmuren i Stenløse, men Mr. Dyno hos Dot-E anses for at være en af de bedste og mest grundige.
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Bill efter Oktober 03, 2006, 12:54:09 pm
Jeg syntes også godt jeg kan mærke en forskel på min 6½'er Jeg fik monteret powercommander, piper X luftfilter samt Akrapovic udstødning sidste vinter. Udstødningen monterede jeg selv, men resten er kørt ind hos Mr. Dyno i Haslev
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Martin H efter Oktober 03, 2006, 09:02:45 pm
Jeg syntes også godt jeg kan mærke en forskel på min 6½'er Jeg fik monteret powercommander, piper X luftfilter samt Akrapovic udstødning sidste vinter. Udstødningen monterede jeg selv, men resten er kørt ind hos Mr. Dyno i Haslev

Hvordan kan du mærke foskellen??
Er den hurtigere oppe i fart, er det i mellem området, eller på toppen. Grunden til jeg os er lidt nysgerig, er fordi min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Freddy efter Oktober 03, 2006, 11:42:36 pm
...min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:
Grunden til dette er, at vindmodstanden begynder at gøre sig alvorligt gældende, samtidig med at du er ved at nå den maksimale ydeevne af motorcyklen. Der er tale om to modsat-rettede kræfter. Og da vindmodstand vokser kvadratisk, oplever man at jo tættere man kommer det punkt hvor de to kræfter ophæver hinanden, des sværere bliver det for motorcyklen at "kæmpe imod". Derfor vil accelerationen være aftagende.
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Gud efter Oktober 03, 2006, 11:44:51 pm
...min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:
Grunden til dette er, at vindmodstanden begynder at gøre sig alvorligt gældende, samtidig med at du er ved at nå den maksimale ydeevne af motorcyklen. Der er tale om to modsat-rettede kræfter. Og da vindmodstand vokser kvadratisk, oplever man at jo tættere man kommer det punkt hvor de to kræfter ophæver hinanden, des sværere bliver det for motorcyklen at "kæmpe imod". Derfor vil accelerationen være aftagende.

sjovt nok oplevede jeg ikke det problem på busaen.... :mrgreen: :mrgreen: omkring de 190 km/t :twisted: :twisted: :twisted:
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: B2 efter Oktober 03, 2006, 11:47:37 pm
...min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:
Grunden til dette er, at vindmodstanden begynder at gøre sig alvorligt gældende, samtidig med at du er ved at nå den maksimale ydeevne af motorcyklen. Der er tale om to modsat-rettede kræfter. Og da vindmodstand vokser kvadratisk, oplever man at jo tættere man kommer det punkt hvor de to kræfter ophæver hinanden, des sværere bliver det for motorcyklen at "kæmpe imod". Derfor vil accelerationen være aftagende.

sjovt nok oplevede jeg ikke det problem på Nikolajs  bus.... :mrgreen: :mrgreen: omkring de 190 km/t :twisted: :twisted: :twisted:
Du var da ellers væk en helvedes tid  :twisted:
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Gud efter Oktober 03, 2006, 11:49:42 pm
Broen var oppe :innocent: :oops:
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: runes-mc.dk efter Oktober 04, 2006, 08:24:19 am
Jeg syntes også godt jeg kan mærke en forskel på min 6½'er Jeg fik monteret powercommander, piper X luftfilter samt Akrapovic udstødning sidste vinter. Udstødningen monterede jeg selv, men resten er kørt ind hos Mr. Dyno i Haslev

Hvordan kan du mærke foskellen??
Er den hurtigere oppe i fart, er det i mellem området, eller på toppen. Grunden til jeg os er lidt nysgerig, er fordi min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:

Jeg mærkede forskellen tydeligst i accelerationer i mellemområdet.
Den føltes jævnere og kraftigere.
Titel: Re: Luftfilter og Powercommander
Indlæg af: Bill efter Oktober 05, 2006, 10:13:49 am
Jeg syntes også godt jeg kan mærke en forskel på min 6½'er Jeg fik monteret powercommander, piper X luftfilter samt Akrapovic udstødning sidste vinter. Udstødningen monterede jeg selv, men resten er kørt ind hos Mr. Dyno i Haslev

Hvordan kan du mærke foskellen??
Er den hurtigere oppe i fart, er det i mellem området, eller på toppen. Grunden til jeg os er lidt nysgerig, er fordi min er meget lang tid om at komme op i fart når den rammer 190 km/t, jeg ved ikke om det ville hjælpe med et filter og en powercommander.  :rolleyes:

Jeg vil gi Rune ret... Jeg kan mærke det hovedsageligt i accelerationer i mellem området, hvor trækkraften er blevet bedre.
Min får først problemer med at komme op i fart fra 223 km/t  og op efter. Har været opppe på 230 km/t, men det tog lidt tid før jeg nåede der op. Det er vel og mærket på lige strækning.
Jeg mener jeg har posted mine grafer et sted, prøver lige at finde dem... Så kan du se forskellen.

EDIT: Fandt lige de nye grafer, så de er uploaded.... Fandt også hvordan den stod inden den blev rullet, samt et par grafer fra første gang den var oppe. Grunden til den har været oppe 2 gange er at han fandt en fejl i sit rullefelt.