Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Teknik og vedligehold / Sv: Nye DB regler.
« Nyeste indlæg af NielSV650 Dato Januar 17, 2022, 05:38:13 pm »
Så vidt jeg kan se må en MC over 175 ccm larme max 80 DB ved 4500 omdrejninger. Kan andre genkende den regel?

Hvor har du læst det??

Jeg har endnu til gode at finde et sted med reglerne tydeligt beskrevet. Jeg har indtil videre kun fundet TV2's sensationshungrende artikel, og den giver jeg ikke en skid for.

Yamaha Store Ringsted har vist forklaret det rimeligt godt på deres fjæs-side. Prøv at kigge der.
Du kan også prøve at slå din cykel op på nummerplade.net, klik på "Teknik" og se hvad den er godkendt til mht støj.
2
Teknik og vedligehold / Nye DB regler.
« Nyeste indlæg af Mike79 Dato Januar 07, 2022, 05:18:54 pm »
Hej.

Så vidt jeg kan se må en MC over 175 ccm larme max 80 DB ved 4500 omdrejninger. Kan andre genkende den regel?
Videre læste jeg et sted at nogen havde målt deres sv 1000 med org potter til 96 DB. Er der nogen her der kunne komme med eksempler på hvor meget jeres sv1000 larmer? I givet fald er det jo en MC som kan være en kæmpe bødesluger PGA den høje larm. Ved så ikke om en DB dæmper permanent kan være en løsning.... På forhånd tak for et svar :(
3
Lidt af hvert / Sv: Hvor er kronrør
« Nyeste indlæg af Sajmon Dato December 31, 2021, 12:58:05 am »
Korrekt. Det står på den ene side af kronrøret.

Det er den forreste del af stellet, hvor forgaflen sidder og drejer indeni.  :)
4
Lidt af hvert / Hvor er kronrør
« Nyeste indlæg af Mike79 Dato November 27, 2021, 06:22:51 pm »
Hej.

Jeg har ladet mig fortælle at stelnummeret på en sv1000 fra 06 skulle stå på kronrøret.
Andre der kan bekræfte det og hvor er det lige det sidder? :D

Vh Michael
5
Modifikationer / Sv: 2-1 udstødning
« Nyeste indlæg af Sajmon Dato August 10, 2021, 10:34:34 pm »
Billeder, for dælen da.  :)

Jeg tror jeg har lavet 20 2i1'ere... Allesammen forskellige og allesammen gav mere effekt over hele linjen.  :)
6
Udstyr og reservedele til mc'ere / SV1000 dele sælges
« Nyeste indlæg af jumjum01 Dato August 04, 2021, 03:14:53 pm »
Jeg har solgt min 2003 SV1000 og har følgende dele liggende:

-Cylinder og stempel (øget kompression)
-2i1 udstødning komplet , rustfri stål manifold
-Spjælphuse
-Udst. knaster for og bag
-2003 ECU/ECM
-Sølvfarver tank
-Tank + komplet kåbesæt orginalt candyblå, hysterisk flot stand
-Hvid urskive- blåt bagg. lys
-Bag stel alu 2004 model
-Diverse stik og sensorer
-Bagskærm
-Sænkningssæt til forhvilere
7
Modifikationer / 2-1 udstødning
« Nyeste indlæg af jumjum01 Dato August 04, 2021, 03:06:05 pm »
For at stykke tid siden spurgte jeg her på forummet om nogen havde erfaringer med 2i1 udst. til SV1000. Ingen svar... Jeg tog chancen og byggede en selv med rustfri manifold og en bolt-on potte med 2" perforeret rør og uld. Det er den bedste mod jeg har lavet til min SV og det der har givet flest hk. Der er kæmpe mærkbar forskel i optræk og lyden er kanon god. Kan klart anbefales. Jeg har desværre solgt min sv, men har stadig udstødningen..
8
Lidt af hvert / Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Nyeste indlæg af amagerdk Dato Maj 03, 2021, 09:54:03 pm »
Mange år senere....

Har købt en rsv1000r Mille factory 2004, og den er fucking feeeed! YOLO 😅
Og ja man sidder af helved til på den men elsker den 🤓😍
9
Teknik og vedligehold / Sv: SV650S med "plast" i olien
« Nyeste indlæg af NielSV650 Dato April 19, 2021, 01:18:48 pm »
Er det plast eller gummi? Måske er det fra knastkædeguiden, men jeg har ikke lige set fænomenet før.
10
Teknik og vedligehold / SV650S med "plast" i olien
« Nyeste indlæg af Gizmoand Dato April 14, 2021, 01:41:34 pm »
Jeg skiftede olie på svinet tidligere i dag og fandt "lidt bekymrende disse stykker i olien.

Er der nogen der har en idè om hvor de stammer fra? Jeg har allerede udelukket olie og vandpumpe gear hjul. :S

På forhånd tak.

Af de 3 stykker (passer sammen) er den 4 tykkere end de andre. Alle 4 har en "boblet" overflade. er mørkebrune udenpå og lyse midt i "knækkede en over" 
Sider: [1] 2 3 ... 10