Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Diverse udstyr, beklædning m.v.

Hvilket udstyr havde du på da du styrtede og hvordan holdt det?

<< < (2/2)

ahab:
Motocross handsker - holdte ikke så godt da jeg prøvede at bremse med hænderne da jeg gled derudaf...
Min mors goretek bukser - flækkede...
Min stedfars aflagte læderjakke - lidt slid, men klarede det fint
Sikkerhedssko - blev lidt slidte
Netto hjelm - klarede turen i asfalten med glans efter at jeg blev smidt ud over styret og bankede hoved i vejen...

og min eastpack rygsæk med laptop og lidt tøj i, der er stadig pæne mærker på den efter turen hend over asfalten =)

der efter gik jeg ud og brugte omkring 20.000 på hjelm, støvler, rygskjold, handsker og dainese dragt...

SÅ KOM IKKE OG SIG AT MAN IKKE BLIVER KLOG AF SKADE....   :orkester:

Flemming L:

--- Citat fra: TOB efter Januar 11, 2010, 10:08:01 pm ---Idéen til denne tråd er lånt fra gixxer.com. Her deler andre motorcyklister deres erfaringer om forskelligt udstyr de havde på da de styrtede. Denne praktiske erfaring er mere værd end de mest fantastiske tekniske papirdata. Hvert indlæg bør indeholde en subjektiv vurdering af udstyret (tog hjelmen slaget ok?, holdt læderdragten til røvturen?, beskyttede støvlen korrekt, kunne handskerne klare turen? ... osv), hvor følgende inkluderes:

- Styrthjelm
- Jakke, buks eller dragt
- Støvler
- Handsker
- Rygbeskytter
- Beskrivelse af styrtet (bane, offentlig vej, hastighed, high side, low side m.m.)

Altså en ganske uvidenskabelig, men retningsgivende, test af udstyr "afprøvet" i praksis.

Hold venligst tråden fri for spam :club: - brug i stedet denne tråd til den type indlæg: Spam og spot

--- Afslutning på citat ---

Pannonia Ring. April 2009

Styrt i sving 7- 8. Årsag: formentlig mig som dummede mig på en eller anden måde. Husker intet da jeg blev slået bevidstløs. Har fået beskrevet at jeg startede ud med en lowsider, men på en eller anden måde kom jeg over cyklen.

Hjelm: Arai RX7 Corsair. Den blev godt og grundigt baldret. Flækkede dog ikke min hjerneskal så umiddelbart gjorde den det den skulle.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=gallery;sa=view;id=1681

Dragt: Arlen Ness læder. Masser af slidtage, men ingen huller. Holdt 100% til selve styrtet, dog ikke til saksen som efterfølgende blev brugt til at befri mig.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=gallery;sa=view;id=1682

Rygbeskytter: Wave fra Dainese.  :thumbsup: Udtalelse fra privathospitalet her i DK:" hvis jeg ikke havde haft det på, havde det været brækkede ryghvirvler, og ikke bare 6 ribben som der skulle tælles op."

Handsker med kno-beskytter af carbon lign. materiale. Venstre handske godt slidt og kno-beskytter nærmest planslebne. Uden dem havde min hånd nok ikke været så køn at se på.

Støvler. Oxtar. Minimal slidtage og kan stadig bruges.

Jeg er godt nok glad for at jeg bar hele pakken, for ingen tvivl om at det reddede mig for yderligere ubehageligheder på krop og sjæl
 :D

R6'er
Knægget venstre clip-on.
Fodhviler bøjet 45 grader men kunne efterfølgende rettes op
Plastik blev godt slidt, men ikke mere end det kunne bruges efterfølgende.
Tank bulet men sådan skal en venstre-side på en R6'er se ud.

Flemming:
På hospitalet i en uge i Ungarn.
6 brækkede ribben. Venstre side. Brækket på ryggen. Slem hjernerystelse med efterfølgende mén. Dog ikke noget I vil kunne bemærke...jeg er bare blevet en grad mere underlig.
Efter hjemkomst fik jeg tilføjet: Læderede ledbånd i venstre skulder og arm.

Glæder mig til at jeg skal derned igen til maj.
 :mrgreen:

karienknojern:
øhhh jo. et styk danise dragt en 30 40m på astfald og der er ikke hul helt igennen. shoei hjæl død.
kan jo ikke huske hvad mit goatex hedder men det har været nede 3 gange nu og der er stadig ikke hul. Men kan sige med sikkerhed  at ingen hjelme kan holde til at blive kastet med... håber det hjalp... selvom jeg godt kan se det ikke rigtig er til meget hjælp det jeg har skrevet...  :grin: :grin:


cykler. kawa zx6r et par skræmmer
yamaha fz750 hele højer side ja den skulle laves.
honda vtr første gang koblinghus kaput og venstre side godt risset og et sprejl. Anden gang hele højer side med køler og hele skidet.

SVinke:

--- Citat fra: SVinke ---Jeg havde håbet jeg aldrig skulle lægge mig meeeen  :dead:

scenarie: den dummeste af alle. havde lige fyldt tanken da der kom et par kammier over. vi stod og snakkede i 3 kvarter og mine dæk blev godt kolde (9 april om aftenen) kold asfalt og lettere våd vej klarede resten da jeg drejede ud fra tanken skred bagenden ud og med KUN 40 KM/T skred jeg henover asfalten BAAAHH.


Hjelm

Shoei XR1000 som tog sig en tur glidende over asfalten (med mit hoved indeni)

Status :Ridset visir :shock: :shock: ellers ok. ingen anden tegn på skader så  :thumbsup:


Jakke

Jakke er mærket Richa og er tekstil (jeg har ikke læder outfit). den har fået "skrabemærker" men ingen egentlige skader  :thumbsup:

Status : den får lov at leve videre

Bukser

Også af mærket Richa. ligesom jakken er der slidmærker og der er desværre slidt hul i det ene knæ. ellers ingen skader

Status : Kasseret: jeg kan jo ikke have hul i bukserne.  :innocent:

Handsker

gamle mc handsker af ukendt mærke (har fået dem af en kammi) men dog med Kulfiber ved knoer og fingerled igen lidt skrabemærker

Støvler

Mærker TCX.. dette er det mest underlige. venstre fod er totalt knust med 4 brækkede fodrodsknogler og den sidste skubbet ud af led. mange smerter og deform fod.... MEN støvlen har bare fået skrabemærker  :dead: :shock: :shock: I DONT GET IT.

Status : ja de virker fint sååå..

GSR'eren

TOTALSKADET :brok: :brok:

Status : need i say more

som skrevet lidt højere oppe. Gips på benet. ellers bare små blå mærker rundt omkring. Heldigvis (pga støvlerne) ingen ankelskader og bare den virker så der kan skiftes gear er alting godt.  :orkester:
Status : Glæder sig til at komme ud og køre igen  :D


--- Afslutning på citat ---
[/quote]

Daniel Laima:
Scenariet:
Kører igennem en bred rundkørsel, som ligger mellem Klampenborgvej og Skovshoved (Den der nice én, til dem der er kendt i Storkøbenhavn)
Ville lige tage et par runder i rundkørslen, som er perfekt til øvelse, da den er rigtig bred og ikke er specielt trafikkeret. Der sker så det, at halvvejs igennem rundkørslen vil jeg lige ligge mig lidt ned, hvilket resulterer i at cyklen forsvinder under mig med et sted mellem 30-40 km/t. Med andre ord var det en low-sider, hvor bagdækket mistede greb.
Resultat: Lander på venstre hofte, som jeg havde forulykket nogle måneder forinden ved at i min kæmpe brandert havde faldet på en trappe og landet direkte på hoften, så nu kan jeg nyde synet af noget der minder om et ar, der ikke har tænkt sig at forsvinde :-)

Hjelm
Shoei raid II - Hovedet havde ikke kontakt med jorden, så der skete intet her.

Jakke
Spidi læderjakke - Lidt ridser på venstre albue, men det er faktisk ikke engang særligt synligt

Bukser
Diesel jeans - Utroligt nok er der ikke engang gået hul ind til hoften, på tråds af jeg blødte fra hoften og fik et kæmpe blot mærke, så dem GÅR jeg stadig i til dags dato

Sko
Converse All-Stars - Utroligt men sandt, så klarede de også skærene. Fatter det ikke.

Handsker
Spidi MotoGP handsker - Intet at se, da albuen og hoften tog imod slaget og gnidningen.

Rygskjold
Clover Back Pro - 100% intakt, det var ikke i aktion.

SV'eren:
Mest irriterende af alt var, at gearskifteren knækkede.... FEDT
Derudover blev frontkåben, sidekåben, fodhvileren, koblingsgrebet og styrenden ridset. HELDIGVIS var der ikke noget, udover gearskifteren, der knækkede.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version