Forfatter Emne: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?  (Læst 14889 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Dato: Januar 19, 2010, 10:18:31 am »
Nu har jeg luret lidt rundt omkring på nettet for at se om der ligger mange velbeskrevne ture/strækninger for os MCister...og svaret er nej efter min mening....trods det at jeg har fundet Magueriteruten og posted et link til den....omvendt hører man man fortæller om deres foretrukne ture og områder med mange lækre veje...

Hvorfor ikke dele ud af dette ?

Nå men min tanke var at lave en tråd hvor man kan dokumentere de fede ture strækninger....de er jo rimeligt nemt via google maps at dokumentere og offentliggøre disse...
Det ville være rigtig fedt hvis man kunne overføre dem til en navigationsenhed indtil man har lært dem selv i  hovedet...men så lang er jeg ikke kommet endnu...men måske har nogen løsningen på dette.

Hvad synes du ...? Vil det være noget du vil bidrage til herinde og finder du det brugbart med en sådan tråd...

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2010, 10:22:51 am »
Jeg kender rigtigt mange fede ture, men jeg er en geografisk tosse så jeg har ikke den fjerneste idé om hvad byerne hedder, men jeg kan altid finde vejen igen og komme altid frem til destinationen, oftest ved hjælp at solen.  :mrgreen:
Jajaja jeg ved godt at det enkelte gange er blevet med små omveje, men det har kun været en fordel.  :twisted:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2010, 10:23:00 am »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #3 Dato: Januar 19, 2010, 11:13:12 am »
Hvad med den her??

http://www.bike.dk/roadtrips/
Super - her er første link til vores tråd....men kom gerne med input i fhold til mine spørgsmål  :lol:
 :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #4 Dato: Januar 19, 2010, 11:18:54 am »
Jeg kender rigtigt mange fede ture, men jeg er en geografisk tosse så jeg har ikke den fjerneste idé om hvad byerne hedder, men jeg kan altid finde vejen igen og komme altid frem til destinationen, oftest ved hjælp at solen.  :mrgreen:
Jajaja jeg ved godt at det enkelte gange er blevet med små omveje, men det har kun været en fordel.  :twisted:

Ja det er jo lige det...du kender mange fede ture Jannik ...og det bør du dele med alle os andre.... ... så se for helvede at få dem dokumenteret  :brok: :lmao: ....  få købt en GPS tracker så du efterfølgende lige kan lave et googlemap og smide herind i tråden...  :whipped: :club: :lmao:

Alternativt er selvfølgelig at du tager mig med på en masse af disse ture her i 2010...så skal jeg prøve at dokumentere nogle af dem  :lol:

Øh er der en funktion i en GPS enhed som kan vise hvilken vej man har kørt ?
Kan se at man kan få noget til Iphones (løb/cykel)  men om det virker når man kører på mc i bil til at dokumnetre ruter ... nogen som har erfaring med dette ?
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #5 Dato: Januar 19, 2010, 11:26:52 am »

Alternativt er selvfølgelig at du tager mig med på en masse af disse ture her i 2010...så skal jeg prøve at dokumentere nogle af dem  :lol:


Så får vi jo kun de først par km med hver gang...  :wink: :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #6 Dato: Januar 19, 2010, 12:09:00 pm »
Hvis man har GPS i sin telefon kan man logge ruter med endomondo.com... men maks hastgiheden på 305,3 km/h er måske ikke helt til at stole på... :angel:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #7 Dato: Januar 19, 2010, 12:10:48 pm »
og jeg har forbrændt 3500kcal på 1½, er det så energiindholdet i benzinen ?  :shock:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #8 Dato: Januar 19, 2010, 12:22:08 pm »

Alternativt er selvfølgelig at du tager mig med på en masse af disse ture her i 2010...så skal jeg prøve at dokumentere nogle af dem  :lol:


Så får vi jo kun de først par km med hver gang...  :wink: :lmao: :lmao: :lmao:

 :lmao: x 10
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #9 Dato: Januar 19, 2010, 12:28:05 pm »
og jeg har forbrændt 3500kcal på 1½, er det så energiindholdet i benzinen ?  :shock:

Tak for input Solo
Har du testet denne software på Iphone og med kørsel på SVinet og hvordan med efterfølgende at lave kortbeskrivelser og dele dem med andre ?
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #10 Dato: Januar 19, 2010, 12:56:41 pm »
Citér
Øh er der en funktion i en GPS enhed som kan vise hvilken vej man har kørt ?
Kan se at man kan få noget til Iphones (løb/cykel)  men om det virker når man kører på mc i bil til at dokumnetre ruter ... nogen som har erfaring med dette ?

Der er sådan noget sports-gps (beregnet til løb) i de fleste nyere Sony_Ericsson tlf. - tester lige i bilen i dag om det virker....
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #11 Dato: Januar 19, 2010, 02:59:03 pm »
vi kunne jo oprette en offentlig SVrider kort på google maps - og selv tegne ind..

selv har jeg en del ture liggende som klm filer (gps logning) dog skal de behandles inden efter oplysninger som tophastighed står med stort...

 :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #12 Dato: Januar 19, 2010, 03:10:26 pm »
Det er da kørt med SVinet og ja det virker fint, det uploader automatiskt til webside hvor man får noget der ligner et googlemap kort over turen.  Det er testet på min HTC (windows mobil) men jeg ener det finns til IPhone (download fra Endomondo.com). Det er beregnet til løb/cykel med det er jo lige meget. Man kan zoome ind (se billede hvor jeg sidst kørde igenem Ugerløse) og efterfølgende programere sin GPS/lære ruten..
Johan
 
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #13 Dato: Januar 19, 2010, 03:15:55 pm »
www.sportypal.com eget online map
noni GPSPlot - tracker kml til google maps/earth


::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Fede MC ruter.....skal vi dele dem ?
« Svar #14 Dato: Januar 19, 2010, 03:24:04 pm »
vi kunne jo oprette en offentlig SVrider kort på google maps - og selv tegne ind..

selv har jeg en del ture liggende som klm filer (gps logning) dog skal de behandles inden efter oplysninger som tophastighed står med stort...

 :mrgreen:

Det er lige præcis hvad jeg er ude efter ..... lad os få de fede ture i Nordsjælland dokumeneteret ..så når hvem som helst vil ud og køre en tur kan man se hvor guldturene ligger......

Dette forhindre jo ikke en selv i at prøve alternativer og så bagefter lægge dem ind....

Jeg synes det vil være fedt med et SVinekort ......
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/