Forfatter Emne: Electronic TRE  (Læst 4045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rytme Hans

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Electronic TRE
« Dato: December 19, 2005, 09:13:43 pm »
Halløjsa...
Er ikke den store tekniker men faldt over en Electroniv TRE på E-bay og købte den... er der nogen der kender noget til eller har en monteret? eller er det en fis i en hornlygte hvad de lover??

Fits all Suzuki Fuel Injection models*  (*Except SV650's and 1997 TL1000S)
Suzuki have limited the torque available in the first four gears of their fuel
injection models to make the bikes more docile. (not as fast)  This is done
by retarding the ignition timing.
We offer an Electronic TRE that overcomes these restrictions.
Features:
Timing restriction bypassed so bike accelerates much quicker
Bypasses top-speed restriction on GSXR1000 and GSX1300R from 2001 on
Plugs straight into bike with no modifications - Easily reversible
More torque available, thus improving driveability
Smoother part-throttle response
No issues with smooth tickover on GSX1400 models
Fitting instructions included
When the bike is in neutral, our TRE electronically switches to allow a smooth tickover.
"resistor in a box" type TRE's will give your bike a rough tickover.
SV1000K4

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Electronic TRE
« Svar #1 Dato: December 19, 2005, 11:12:17 pm »
Jeg kunne ikke mærke nogen forskel, og det er på 650'eren som ellers skulle gi rigtig godt.
Jeg tror det eneste det gir er noget psykisk  :D  :D  med mindre man hedder Vallentino Rossi og kan mærke tydelig forskel på 198 hk og 200 hk på baghjulet  :shock:  :shock:
Til gengæld syntes jeg det var irriterende at omdr. lige faldt en kende når man slap koblingen efter start af motoren  :evil:
Men hva, nu har du købt den. Når vejret snart.............. :(  bliver godt igen og vi skal ud og rulle, så kører du lige en ordentlig tur, så monterer du TRE-tingen og prøver samme tur igen og mærker forskellen.
Hvis der er en forskel er det på den måde du vil mærke den.
Desværre er der alt for lang tid til at vi skal ud og køre  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Electronic TRE
« Svar #2 Dato: December 20, 2005, 07:32:49 am »
En "TRE" på min cykel (GSXR), eliminerer en omdrejningsbegrænser på 1. , 2. og 3. gear.. Så man kan køre den længere ud i gearene og dermed få en hurtigere acceleration.

Ved ik hvordan de virker til SV'erne... syntes det lyder lidt sært at den skulle få mere moment/power. Men hvad, jeg har jo ikke undersøgt til SV'eren. Så stoler på hvad i siger  :D

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Electronic TRE
« Svar #3 Dato: December 20, 2005, 09:00:04 am »
Citat fra: Luske
En "TRE" på min cykel (GSXR), eliminerer en omdrejningsbegrænser på 1. , 2. og 3. gear.. Så man kan køre den længere ud i gearene og dermed få en hurtigere acceleration.

Ved ik hvordan de virker til SV'erne... syntes det lyder lidt sært at den skulle få mere moment/power. Men hvad, jeg har jo ikke undersøgt til SV'eren. Så stoler på hvad i siger  :D

Der skulle være en begrænsning i mellemområdet (noget med EU-støjregler som jeg har forstået det  :?: ) i de første 4 gear, TRE-moden skulle så få motoren til at tro den er i 6. hele tiden hvor der ikke er nogen begrænsninger.
Er der andre der har en bedre forklaring  :?:
Ihvertfald kunne jeg ikke mærke forskel  :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Electronic TRE
« Svar #4 Dato: December 20, 2005, 09:49:13 am »
Citat fra: Olfert
Citat fra: Luske
En "TRE" på min cykel (GSXR), eliminerer en omdrejningsbegrænser på 1. , 2. og 3. gear.. Så man kan køre den længere ud i gearene og dermed få en hurtigere acceleration.

Ved ik hvordan de virker til SV'erne... syntes det lyder lidt sært at den skulle få mere moment/power. Men hvad, jeg har jo ikke undersøgt til SV'eren. Så stoler på hvad i siger  :D

Der skulle være en begrænsning i mellemområdet (noget med EU-støjregler som jeg har forstået det  :?: ) i de første 4 gear, TRE-moden skulle så få motoren til at tro den er i 6. hele tiden hvor der ikke er nogen begrænsninger.
Er der andre der har en bedre forklaring  :?:
Ihvertfald kunne jeg ikke mærke forskel  :?


Jeg siger det samme som Olfert - Ihvertfald hvad TRE-mod angår, så er det samme forklaring jeg har hørt.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Electronic TRE
« Svar #5 Dato: December 20, 2005, 12:24:46 pm »
Citat fra: Capone
Citat fra: Olfert
Citat fra: Luske
En "TRE" på min cykel (GSXR), eliminerer en omdrejningsbegrænser på 1. , 2. og 3. gear.. Så man kan køre den længere ud i gearene og dermed få en hurtigere acceleration.

Ved ik hvordan de virker til SV'erne... syntes det lyder lidt sært at den skulle få mere moment/power. Men hvad, jeg har jo ikke undersøgt til SV'eren. Så stoler på hvad i siger  :D

Der skulle være en begrænsning i mellemområdet (noget med EU-støjregler som jeg har forstået det  :?: ) i de første 4 gear, TRE-moden skulle så få motoren til at tro den er i 6. hele tiden hvor der ikke er nogen begrænsninger.
Er der andre der har en bedre forklaring  :?:
Ihvertfald kunne jeg ikke mærke forskel  :?


Jeg siger det samme som Olfert - Ihvertfald hvad TRE-mod angår, så er det samme forklaring jeg har hørt.

Det er også rigtigt, i hvertfald for den model jeg har købt.  At den så ikke er fem potter pis værd er noget andet.
Jeg har en som kan prøves (SV1000) hvis man har lyst - den er lige til at stikke ind imellem original stikkene, så det tager bare et minut at montere.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rytme Hans

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Takker og sukker...
« Svar #6 Dato: December 20, 2005, 10:52:39 pm »
Citat fra: Olfert
Jeg kunne ikke mærke nogen forskel, og det er på 650'eren som ellers skulle gi rigtig godt.
Jeg tror det eneste det gir er noget psykisk  :D  :D  med mindre man hedder Vallentino Rossi og kan mærke tydelig forskel på 198 hk og 200 hk på baghjulet  :shock:  :shock:
Til gengæld syntes jeg det var irriterende at omdr. lige faldt en kende når man slap koblingen efter start af motoren  :evil:
Men hva, nu har du købt den. Når vejret snart.............. :(  bliver godt igen og vi skal ud og rulle, så kører du lige en ordentlig tur, så monterer du TRE-tingen og prøver samme tur igen og mærker forskellen.
Hvis der er en forskel er det på den måde du vil mærke den.
Desværre er der alt for lang tid til at vi skal ud og køre  :(



Ja, der er desværre for lang tid til at cyklerne skal frem igen :cry:  :cry:
Er da lidt ked af at den ikke har den store effekt på SV'eren men jeg prøver og ser... og prøver at overbevise mig selv om at det var et godt køb :?  :?  :?
SV1000K4

waskus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Electronic TRE
« Svar #7 Dato: Maj 21, 2006, 01:15:29 am »
Har lavet TRE mod på min 1998 TL1000R. Det får cyklen til at tro at den er i 5. gear. Angiveligt er dem fra 1998+ begrænset i 1-3 og vist i 6. Nå men ejeg købte den 15k ohm modstand hos min mekaniker til en 5er og så hjem. Skide let på en TL1000R. Klipper 1 ledning over og loder den på der og så lyser den på en anden. tager 5 minutter... Nå men gav ingen HK eller WOW fuck den blev vild. Derimod når den er kold går den røven til. tomgang 1000, tager jeg koblingen så 1400. Men når den er varm går den fint og kan ikke se forskel i rpms... MEEEN den har fjernet den modbydelige motorbremsning sådan fætter som min er født med og her mener jeg : Kør 200 km/t med gutterne, bare slip gassen og gutterne på 4 cylle maskiner skal både slippe gasssen og bremse for ikke at ramme op i en. Det har gjort langsom kørsel meget lettere, ved lav fart opfører min sig som en 4 cylindret og det er sku guld, var træt at hvis man ruller afsted og øver wheelies i 1 gear og lukker gassen med f.eks 60 km/t så er man ved at bliver smidt af cyklen for den BREMSER bare hehe.
1998 TL1000R - TRE mod, air pair removed - Micron potter

OBrian

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
    • www.2b5.dk
Re: Electronic TRE
« Svar #8 Dato: November 17, 2008, 10:23:34 pm »
gælder dette også for en TL1000 s og hvilket et af de tre kabler skal den sættes på???  Evt et billede vil være dejigt.
Newbee riders should simply skip the Suzuki TL and go straight to the morgue.....

i'm a NERD!!!  So what. ;-)