Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Guider

RSS feed

(1/4) > >>

Smølfen:
Ole er vist for beskeden til selv at skrive det, men han har været en guttermand og installeret et RSS-feed til forumet på http://forum.svrider.dk/rss.php

Det synes jeg er lækkert, måske er der også nogle af jer andre der bruger det til nyheder osv.

nyg:

--- Citat fra: surfsmurf ---Ole er vist for beskeden til selv at skrive det, men han har været en guttermand og installeret et RSS-feed til forumet på http://forum.svrider.dk/rss.php

Det synes jeg er lækkert, måske er der også nogle af jer andre der bruger det til nyheder osv.
--- Afslutning på citat ---
:?: duh...? :shock:

Smølfen:
Hæhæhæ RSS er nok en smule nørdet endnu ;)

Men DMI, Politiken, DR, The Register og mange mange flere leverer også deres nyheder som RSS, hvilket gør at man f.eks. kan have et program kørende, som i stil med MSN Messenger popper op når der sker noget ude i verden. Jeg får bare nyhederne ned i mit emailprogram (Mozilla Thunderbird).

Noget andet der er sjovt er at RSS kan bruges til at "syndicate" nyheder med. For at gribe et eksempel ud af luften, kunne Rune nu på sin hjemmeside, der hvor han henviser til forum.svrider.dk, inkludere en tekst der sagde "Lige nu snakker vi om:" og så inkludere det seneste indlæg direkte i hans egen hjemmeside med hans eget layout, samt direkte link til det.

Matthias H:
Jeg synes det lyder meget interessant og spændende. Men jeg tror for at kunne være med 100 % skal jeg nok opleve det i funktion.  :)

Glæder mig til at se hvilke ting det i forvejen udemærke forum kan give.  :wink:

Mvh

Matthias H

nyg:

--- Citat fra: surfsmurf ---Hæhæhæ RSS er nok en smule nørdet endnu ;)

Men DMI, Politiken, DR, The Register og mange mange flere leverer også deres nyheder som RSS, hvilket gør at man f.eks. kan have et program kørende, som i stil med MSN Messenger popper op når der sker noget ude i verden. Jeg får bare nyhederne ned i mit emailprogram (Mozilla Thunderbird).

Noget andet der er sjovt er at RSS kan bruges til at "syndicate" nyheder med. For at gribe et eksempel ud af luften, kunne Rune nu på sin hjemmeside, der hvor han henviser til forum.svrider.dk, inkludere en tekst der sagde "Lige nu snakker vi om:" og så inkludere det seneste indlæg direkte i hans egen hjemmeside med hans eget layout, samt direkte link til det.
--- Afslutning på citat ---


Javelja....!

Det er fint fint... nemlig..ja!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version