Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Guider

udskiftning af olie i forgaffel

(1/10) > >>

Gud:
Dette er en guide til udskiftning af olien i en sv1000S forgaffel.
Da der blev købt en masse K4 modeller er det vist ved at være på tide at få skiftet det ulækre snask som Suzuki har hældt i vores forgafler.
Hvad man vælger at hælde i sin forgaffel er et rigt diskuteret emne, Suzuki bruger en olie som kaldes L01 den har en viskositet omkring 2,5W, jeg har denne gang valgt Motorex racing fork oil 7,5W både fordi jeg er en halvtung fætter og for at se om det vil kunne forbedre køreegenskaberne, man bør dog ikke gå alt for langt op i viskositet, da forgaflen ellers vil låse pga. hydrolock funktionen.
Mængden man hælder i kan også variere Suzuki manualen siger 162 mm fra toppen af forgaflen, andre siger helt op til 130mm, jeg valgte af religiøse årsager 150mm(det lyder også pænere), nå men skal vi se at komme igang :wink:

link: http://blz.dk/svrider/olieskift_forgaffel.pdf

Luske:
du skulle næsten smide alt tekst og billeder ind i en PDF og uploade den.. så er den fremtidsikret (man ved aldrig hvor længe billeder får lov at ligge på servere) og det gør det også nemmere for folk at printe den ud og tage med ud i garagen. Det er jo tydeligvis en udførlig guide du har strikket sammen

Trevize:
Af en eller anden grund ser jeg kun de to første billeder.

Luske:
Fornem guide.. så har folk ikke nogen undskyldning for at få skiftet mosevand i deres gafler !
Følte næsten at man så i en Haynes manual  :mrgreen:

Gud:

--- Citat fra: Trevize efter Januar 15, 2007, 02:43:14 pm ---Af en eller anden grund ser jeg kun de to første billeder.

--- Afslutning på citat ---
af en eller anden grund ville svrider ikke vise mine første link til mit billedgalleri???? :club: :club:
men det er fikset nu :-)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version