SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: thebiker efter Juli 22, 2004, 09:21:50 am
-
Kan det her passe?
Var nede ved den lokale og spørge om de kunne justere insprøjtningen ind efter at jeg har monteret slipon.
Mekanikeren sagde at det kunne de ikke.
Har ellers læst at man kan sætte en såkalt yosimorabox på og justere insprøjtningen hvorefter at man piller den af igen.
Er der nogen der hved noget om dette, for jeg vil ikke bruge penge på powercommander hvis det ikke er nødvendigt.
-
jeg har kun læst om det.
men det er sikkert ikke alle mekanikere der har udstyret til det.
-
Den kører egentlig også rigtig godt med den nye slipon, den er hverken blevet hurtigere eller langsommere, men det kunne da være fedt hvis man lige kunne presse et par ekstra hk. ud af den.
ellers synes jeg godt at mekanikeren kunne havde fortalt mig hvis det kunne lade sig gøre, i stedet for bare at sige at det kan man ikke, man skulle jo tro at de er dem der hved mest om sådan noget.
-
Det er fuldstændig korrekt!
Sådan en Yoshimura box koster ca. 7000,- så det er ikke sikkert at alle har den, men et hvert værksted som tager motortuning bare lidt seriøst burde have en.
Det eneste sted jeg med sikkerhed kan sige at være indehaver af et eksemplar er imidlertid MC-stationen i Bækmarksbro. Det er måske lidt af en tur, men jeg ved også at han tager ca. 500,- for en justering ved montage af nye potter - så er der da et sammenligningsgrundlag.
-
Det er fuldstændig korrekt!
Sådan en Yoshimura box koster ca. 7000,- så det er ikke sikkert at alle har den, men et hvert værksted som tager motortuning bare lidt seriøst burde have en.
Det eneste sted jeg med sikkerhed kan sige at være indehaver af et eksemplar er imidlertid MC-stationen i Bækmarksbro. Det er måske lidt af en tur, men jeg ved også at han tager ca. 500,- for en justering ved montage af nye potter - så er der da et sammenligningsgrundlag.
De har også en hos Enghave. Jeg vil foreslå at du bruger et værksted der har en boks OG et rullefelt, da de ikke kan se andre steder end på rullefeltet hvor motoren i forskellige områder eventuelt får for lidt eller for meget benzin. Jeg fik min målt hos Enghave før og efter en slip-on sidste år og fik 2.5 heste ud af det på toppen.
-
Det kan anbefales, for da jeg fik justeret min efter montage af potter og filter, og hævet min tank og modificeret luftfilterkassen, stod den så magert at den ville have brændt ventilerne ved konstant kørsel med lave omdrejninger. Dog var der i virkeligheden ikke nogen fare ved dette, da den kun kører sådan indtil der står 87 i nederste højre hjørne i instrumenteringen, og derefter er der ingen tøf tøf over den mere... :lol:
Desuden fik jeg 16HK ved 50km/t i 6 gear, så det kan mærkes at den kan sejtrække i de høje gear. (Det skal nævnes at det er en sv1000s)
Jannik...
-
Hej
Jeg har nu været på rullefelt, og den stod perfekt, den ville faktisk ikke gå ret meget bedre med en power commander.
-
Hej
Jeg har nu været på rullefelt, og den stod perfekt, den ville faktisk ikke gå ret meget bedre med en power commander.
Det kan jo ikke være bedre så :)
Det er nok også først når man begynder at pille ved indsugningen (luftfilter mm.) at Power Commanderen bliver decideret nødvendig.