Forfatter Emne: Lys i begge lygter  (Læst 11182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjerre

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 66
Lys i begge lygter
« Dato: Juli 21, 2005, 10:26:28 am »
Hayyy!

Nogen som ved hvordan man kan fixe køre lys i begge lygter på den gamle sv´er????
sv 650 s. årg 00. kn filter.High mount laser potte.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Lys i begge lygter
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2005, 11:46:49 am »
Tænd for det lange lys. jeg køre altid med det lange lys tænt, syns tit at bilisterne har fejlvuderet min hastighed inden at jeg begynte altid at køre med langt lys. :wink:
Ved godt det ikke er helt efter bogen, :oops:  men er ikke blevet stoppet endnu selv om at jeg har mødt et par mc betjente.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Bjerre

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 66
Lys i begge lygter
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2005, 12:13:43 pm »
Har nu også selv gjort det et par gange. Syntes bare jeg engang har hørt at man kan få lys i begge men at det var lidt besværligt....
sv 650 s. årg 00. kn filter.High mount laser potte.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Lys i begge lygter
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2005, 02:38:09 pm »
Tror at der har været skrevet om det for her i forumet.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

kashhh

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 199
Lys i begge lygter
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2005, 08:26:13 pm »
I England har de kørelys i begge lygter.. du kan eventuelt søge efter det på eBay.co.uk  :wink:
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Lys i begge lygter
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2005, 09:39:30 pm »
Hej Bjerre.

DET er en temmelig stor ombygning, dvs det fulde lygtehus (som org i Tyskland kan købes for ca 15-1600 kroner). (og nej det skal selvfølgelig købes som enten US eller UK nummer).
Ebay i UK, der er de ikke særligt vilde med at sende til DK, plus de TIT går for mellem 1000-1200.

Derudover skal du have fat i ledningssættet, der sidder foran (findes som reservedel, eller kan findes på Ebay). (jeg kender en flink fyr der har et sæt). Ellers kan du finde org nummer på ronayers.com.

 :P

Alt i alt, ca 2000 for en komplet ombygning, med pærer og det hele (FX Philips H4 Vision Plus, der giver ca 40-50% bedre lys (findes iøvrigt også som H1 og H3) (OG NEJ jeg arbejde ikke hos Philips) men jeg kører med dem i bilen og HAR lavet test på MC).

Iøvrigt ved jeg ikke hvordan H/V strålen stilles ind, hvis det er en UK model. Derfor skal man være sikker på at vælge en US model. OG dem der bliver solgt på eBAY er også lidt for dyre (efter min smag).

//Per :!:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lys i begge lygter
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2005, 10:03:41 pm »
Tja jeg lavede det på min gamle 650´er med en parkeringslysfatning fra en Fiat tipo og en 20W halogen pære fra hus-halogener.
Det kostede ca 20 kr,- at lave.
Det gav ikke bedre lys, men det var pænt at se på når der var lys i begge lygter...

Der er billeder på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

Klik på billeder af min gamle sv650s.

Ellers spørg bare hvis du er interesseret i hvordan. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Lys i begge lygter
« Svar #7 Dato: November 21, 2005, 02:35:36 pm »
Hej alle

Jeg har haft min SV'er i ca. 4 dage - og er allerede blevet fortalt 7000 gange, at den ene forpære er sprunget  :(

Kunne godt undvære det lange lys til fordel for, at der var nærlys i begge forlygter.. Både for sikkerheden - og for kommentarernes skyld  :wink:

Har egentligt altid troet, at forskellen på nært og langt lys fremkom af pærens udformning. Altså, nærlyspæren har den der lille blikstump under tråden, der gjorde, at lyset kun lyste OP i parabolen, som så kun lyste NED på vejen.

Hvis jeg har ret i ovenstående, betyder det så ikke, at jeg kan nøjes med at skifte langt-lys-pæren til en kortlyspære - og så altid køre med det "lange" lys tændt..?

beklager, hvis jeg spørger dumt, men mekaniker er jeg sq ikke  :?  (og lys i pæren mangler jeg tilsyneladende også  :lol:)

v.h. Flemming
Nu uden tohjulet liv...

Bongers

  • Gæst
Lys i begge lygter
« Svar #8 Dato: November 21, 2005, 03:55:18 pm »
Citat fra: Jannik
Tja jeg lavede det på min gamle 650´er med en parkeringslysfatning fra en Fiat tipo og en 20W halogen pære fra hus-halogener.
Det kostede ca 20 kr,- at lave.
Det gav ikke bedre lys, men det var pænt at se på når der var lys i begge lygter...

Der er billeder på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

Klik på billeder af min gamle sv650s.

Ellers spørg bare hvis du er interesseret i hvordan. :wink:


Jeg er i gang med denne løsning... har bare ikke drillet i lygtehuset endnu  :oops:  :oops: skal lige havde taget mine forbehold

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Lys i begge lygter
« Svar #9 Dato: November 22, 2005, 10:40:23 am »
Citat fra: Bongers
Jeg er i gang med denne løsning... har bare ikke drillet i lygtehuset endnu

nu spørger jeg nok dumt (igen), men hvorfor skal lygtehuset modificeres..?


Citat fra: Jannik
Der er billeder på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

du har ikke tilfældigvis taget billeder af ombygningen..?

v.h. Flemming
Nu uden tohjulet liv...

Bongers

  • Gæst
Lys i begge lygter
« Svar #10 Dato: November 25, 2005, 07:34:18 am »
Citat fra: fldahl
Citat fra: Bongers
Jeg er i gang med denne løsning... har bare ikke drillet i lygtehuset endnu

nu spørger jeg nok dumt (igen), men hvorfor skal lygtehuset modificeres..?


Citat fra: Jannik
Der er billeder på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

du har ikke tilfældigvis taget billeder af ombygningen..?

v.h. Flemming


Hvis du vælger ”Jannik” løsningen – skal du sætte en ekstra pære i fjernlyst, derfor skal du bore i lygten !!


Jannik –-> er hele lygtehuset af glas ?? eller er den bagerstdel plast – borede du bare uden videre i det, eller skal man tage forbehold for noget.. gider ikke smadre et lygtehus til kr 2.300
 :cry:  :cry:

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Lys i begge lygter
« Svar #11 Dato: December 08, 2005, 12:54:41 pm »
Citat fra: Bongers
Hvis du vælger ”Jannik” løsningen – skal du sætte en ekstra pære i fjernlyst, derfor skal du bore i lygten !!


men: kan man ikke nøjes med at skifte fjernlyspæren til en nærlyspære...? og så gå på kompromis med, at man ikke har fjernlys..?

måske, det er hel volapyk.?  :?

v.h. Flemming
Nu uden tohjulet liv...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lys i begge lygter
« Svar #12 Dato: December 12, 2005, 07:56:45 pm »
Citat fra: Bongers
Citat fra: fldahl
Citat fra: Bongers
Jeg er i gang med denne løsning... har bare ikke drillet i lygtehuset endnu

nu spørger jeg nok dumt (igen), men hvorfor skal lygtehuset modificeres..?


Citat fra: Jannik
Der er billeder på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

du har ikke tilfældigvis taget billeder af ombygningen..?

v.h. Flemming


Hvis du vælger ”Jannik” løsningen – skal du sætte en ekstra pære i fjernlyst, derfor skal du bore i lygten !!
Jeg har ingen billeder af operationen, men vend lygten på hoved når i borer så i ikke får spåner ned i lygten.
(Evt hav noget skærefedt/paste på boret til at samle sponerne.)
MEN I MÅ IKKE TØRRER NED PÅ GLASSET PÅ INDERSIDEN, FOR DER SKAL INTET TIL AT RIDSE INDVENDIGT!!!

Citat fra: Bongers

Jannik –-> er hele lygtehuset af glas ?? eller er den bagerstdel plast – borede du bare uden videre i det, eller skal man tage forbehold for noget.. gider ikke smadre et lygtehus til kr 2.300
 :cry:  :cry:
Der er ikke noget der er af rigtigt glas, men nærmere noget polycarbonat af en slags, men parabolen er af noget hård plast men jeg borede bare hul uden at der skete noget ved det...  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lys i begge lygter
« Svar #13 Dato: December 12, 2005, 08:05:24 pm »
Citat fra: fldahl

men: kan man ikke nøjes med at skifte fjernlyspæren til en nærlyspære...? og så gå på kompromis med, at man ikke har fjernlys..?

måske, det er hel volapyk.?  :?

v.h. Flemming
Jeg syntes lyset på den første SV´er er helt af helvedet til i forvejen, så ovenikøbet at skulle undvære langt lys er helt forbi min tankegang... :roll:  :wink:

Du kan ikke bare skifte til nærlys i langtlyslygten, fordi brydningen som gør at det bliver ikke blændende nærlys ikke findes i langtlyslygten... Ellers kunne man jo bare skifte til en H4 pære og have både kort og langt lys i den højre... :wink:

Derfor havde jeg monteret den modificerede fatning med en 20W halogenpære fra alm. husinstalation for at få nok lys i lygten til at den lyste hvidt.
(Det havde altså ingen anden effekt end at der var hvidt lys i begge lygter.)
Jeg skiftede så samtidigt til 100W langt-lys. (Jeg undgik at bruge langt lys når jeg holdte stille eller kørte meget langsomt, i længere tid da der jo ikke var så meget køling til lygteglasset.)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Lys i begge lygter
« Svar #14 Dato: December 13, 2005, 08:12:38 am »
Hej Jannik

Tak for hjælpen - jeg tror, jeg forstår det nu  :D

Sådan cirka: hvor placerede du din hjemmelavede fatning henne..? tæt på den eksisterende langtlyspære - eller ude i siden..?

v.h. Flemmin
Nu uden tohjulet liv...