Forfatter Emne: Powercommander / pipecross - SV1000 S  (Læst 12436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #15 Dato: Maj 26, 2011, 08:57:33 pm »
Af samme årsag er det MEGET interessant at finde ud af HVORFOR Sortberg og jeg har fået to forskellige ting at vide dengang og nu - NETOP så alle på forum (og jeg) kan blive klogere. Især når det viser sig at DOT-E sandsynligvis selv har udviklet halvdelen af løsningen selv når ikke et lignende produkt findes hos K&N.

Vi har vel heller ikke fået to forskellige ting at vide... Eller jo det har vi, men mig 5 år efter, og derfor er der vel sket en udvikling på K&N fronten som de har testet til at være bedre end det 5 år gamle pipercross du har fået på.  Var jeg kommet for 5 år siden, var jeg sikkert også blevet spist af med et pipercross. 
Som du selv påpeger FANDTES der ikke stage 2 til K&N den gang, så det vel derfor han har ("fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere") solgt dig det, da det var med åben kasse, og K&N ikke var.
Fri hash og vindmøller  :afro:
Kærlighed lige gennem skærmen til dig!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #16 Dato: Maj 26, 2011, 09:00:11 pm »
Du kan selv være en DOT.

Han hedder Ove, at du ved det....   :grin:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #17 Dato: Maj 27, 2011, 08:11:32 am »
Hvis Pipercross og KN laver samme type stage-2 kit hvor luftfilterkassen er åben, så er det pisse ligegyldigt hvilket filter der vælges. Det ene filter giver ikke flere HK end
det andet, og når svinet er justeret korrekt kan man ikke mærke forskel på om det er et Pipercross eller KN filter man kører med. Forskellen ligger i om luftfilterkasser
er åben eller ej. Køb det filter som er billigst!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #18 Dato: Maj 27, 2011, 10:37:05 am »
Hvis Pipercross og KN laver samme type stage-2 kit hvor luftfilterkassen er åben, så er det pisse ligegyldigt hvilket filter der vælges. Det ene filter giver ikke flere HK end
det andet, og når svinet er justeret korrekt kan man ikke mærke forskel på om det er et Pipercross eller KN filter man kører med. Forskellen ligger i om luftfilterkasser
er åben eller ej. Køb det filter som er billigst!
Hvad bygger du det på? Er jeg meget interesseret i at se?
Men du har ret, fysisk kan man ikke mærke forskel, det jeg næsten sikker på´..

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #19 Dato: Maj 27, 2011, 10:58:06 am »
Den her diskussionen bliver ved..  :lol:

køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.

Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Morten K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • V2 Power!
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #20 Dato: Maj 27, 2011, 03:54:05 pm »
Den her diskussionen bliver ved..  :lol:

køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.

Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..

SYNES GODT OM  :thumbsup:       :mrgreen:
SV 650S K5 rød - Yoshimura Carbon - KN luftfilter + mod af kasse - PCIII - Fuld kåbe - Rizoma blink for og bag - Rizoma håndtag - Pazzo racing bremse+kobling greb - Ego-skal - Tonet kåbeglas - High bright diode positionslys - Gear Indikator - SpeedoHealer

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #21 Dato: Maj 27, 2011, 03:57:05 pm »
Den her diskussionen bliver ved..  :lol:

køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.

Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..

SYNES GODT OM  :thumbsup:       :mrgreen:
Helt forkert piger, den skal ikke lukkes for der kommer billede af stage 2 ramme, og vi får afklaring på hvad, og om der er forskel, på piperx, og K&N, det aller højest relavant, nu der er så mange der køre med skidtet  8)

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #22 Dato: Maj 27, 2011, 03:58:04 pm »
Den her diskussionen bliver ved..  :lol:

køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.

Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..

SYNES GODT OM  :thumbsup:       :mrgreen:
Helt forkert piger, den skal ikke lukkes for der kommer billede af stage 2 ramme, og vi får afklaring på hvad, og om der er forskel, på piperx, og K&N, det aller højest relavant, nu der er så mange der køre med skidtet  8)
Ja jeg er sgu også blevet nysgerrig ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #23 Dato: Maj 27, 2011, 04:00:09 pm »
Du kan da bare skrue tanken og glo  :shock: hehe

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #24 Dato: Maj 27, 2011, 06:16:33 pm »
Ja det er rigtigt, men det var nu mere ment på se forskellen på de 2 filtre :-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #25 Dato: Maj 30, 2011, 08:34:36 pm »
K&N Stage 2 åben kasse

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #26 Dato: Maj 31, 2011, 12:28:10 am »
Interessant - ja, det kan jeg da godt se er noget de selv har fundet på og at det er et K&N filter magen til det jeg havde på mit første SVin.

Ved du hvad du har givet specifikt for filter + stage 2 ramme? Et PiperX filter med aluramme koster en 8-900 kr så det kunne være sjovt at vide til sammenligning.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #27 Dato: Maj 31, 2011, 07:47:48 am »
Interessant - ja, det kan jeg da godt se er noget de selv har fundet på og at det er et K&N filter magen til det jeg havde på mit første SVin.

Ved du hvad du har givet specifikt for filter + stage 2 ramme? Et PiperX filter med aluramme koster en 8-900 kr så det kunne være sjovt at vide til sammenligning.

X2...jeg havde også et KN filter på min første SV´er og det var præcis det samme som det på billedet og det erstattede bare det originale filter. Så det ser ud til at
KN bruger det samme filter og få lavet en ramme magen til den som Pipercross bruger.
Jeg mener altså at Pipercross stage-2 filteret er noget dyrere end 8-900,-....Jeg tror vist at jeg betalte1400,- for mit... :shock:

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #28 Dato: Maj 31, 2011, 09:14:47 am »
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse?   :respekt:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #29 Dato: Maj 31, 2011, 09:51:55 am »
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse?   :respekt:
Men det kan jeg :-)
Filter: 656 kr. Stage 2 ramme: 493 kr.  Totalt= 1149 kr ved kasse 1! ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)