Forfatter Emne: Forhåbentlig kommende SV-Rider  (Læst 9342 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #15 Dato: Februar 09, 2010, 08:20:24 pm »
Mht. ABS, så kørte jeg heldigvis på en skolecykel uden ABs, hvilket jeg er rigtigt glad for. Som i skriver så lærte jeg nemlig at bremse rigtigt først, men alt andet lige, så må det i en presset situation vel være bedre med ABS eller???
I en paniksituation er ABS at foretrække, uanset hvor rutineret man er.
Velkommen til  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #16 Dato: Februar 09, 2010, 08:36:59 pm »
Hvis du har pengene, så køb en med ABS og lad dig ikke nogensinde overbevise om det modsatte. Du skal dog have en K8, for at få det, men med de nye 2010 priser er den da også til at komme i nærheden af.

Tillykke med kortet, forresten.


Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #17 Dato: Februar 09, 2010, 10:35:45 pm »
Hvis du har pengene, så køb en med ABS og lad dig ikke nogensinde overbevise om det modsatte. Du skal dog have en K8, for at få det, men med de nye 2010 priser er den da også til at komme i nærheden af.

Tillykke med kortet, forresten.

Enig mht. ABS dog er det ikke fra 2008 men fra 2007

Jeg har ABS på min, og jeg har kun positivt at sige om ABS.
De færreste alm. gade MC'ister lærer nogensinde at bremse optimalt i en panik situation ude i trafikken.
Vi snakker ikke hvor vi har tid til at forberede os på at bremse, som på en bane f.eks, men hvor en billist, cyklist, fodgænger pludseligt laver noget stupidt og der skal bremses ASAP.
Ingen tvivl om at jeg er blevet reddet et par gange de første år på MC.
Ikke mindst når man er mindre rutineret kan ABS'en virkelig være forskellen imellem en røvtur eller bare en ordentlig forskrækkelse.

Så min anbefaling er, hvis økonomien er til det, så køb med ABS.

Men uanset hvad du vælger så:
Velkommen til et kommende SVin
 :D
« Senest Redigeret: Februar 09, 2010, 10:37:54 pm af Flemming L »
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #18 Dato: Februar 10, 2010, 08:13:08 am »
Velkommen til.... Køb den cykel du synes er fedest til pengene, det giver mest køreglæde. Om det er fornuftigt....njaaaa....men der er jo også nogen der kører HD.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #19 Dato: Februar 10, 2010, 10:09:43 pm »
Hvis man vil have den på en 99 eller 00 cykel, kan man købe dem hos Rizoma eller finde en brugt top på en nyere gaffel fra Zouk eller Yamaha :-)
Kan man blot nøjes med at købe toppen fra f.eks. sv 650 2002? :O

Hygge

P.S. Sorry for spam..

Ja, proppen med en gevindstang er eneste forskel. En top fra en anden 41mm gaffel passer muligvis også. Hvis du er top nørd kan du sikkert også lave det selv  :respekt:
Jeg overvejede en overgang at tage gaflen fra en GSX-F ( :shock: ) da den også har justerbar returdæmpning (vist dog kun i 3 trin).
Snedigt.. Snedigt! Tak for svaret :)

Hygge

P.S. Nu skal jeg nok stoppe med spam - har alligevel ikke noget fornuftigt, at bidrage med i ABS-debatten ;)
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #20 Dato: Februar 11, 2010, 09:56:34 am »
Det vigtigste er bare at man ikke tror at fordi man har ABS så er den ged barberet.

Bremselængden er KLART længere hvis ABS bliver brugt i stedet for optimalbremsning.
Derfor er det mindst lige så vigtigt at tage kurser og lære og bremse optimalt selv med ABS på cyklen.

Det eneste der er en fordel er at den redder dig fra at vælte men ikke fra at køre op bagi en bil/mc der bremser optimalt.
Uden ABS kan man sagtens lære at slippe og bremse igen selv i en paniksituation, det har jeg da oplevet på min egen første mc.

ABS er en god sikkerhed, men absolut ikke et must!!!!! Lær at undvige i stedet....
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #21 Dato: Februar 11, 2010, 02:22:10 pm »
Det vigtigste er bare at man ikke tror at fordi man har ABS så er den ged barberet.

Bremselængden er KLART længere hvis ABS bliver brugt i stedet for optimalbremsning.
Derfor er det mindst lige så vigtigt at tage kurser og lære og bremse optimalt selv med ABS på cyklen.

Det eneste der er en fordel er at den redder dig fra at vælte men ikke fra at køre op bagi en bil/mc der bremser optimalt.
Uden ABS kan man sagtens lære at slippe og bremse igen selv i en paniksituation, det har jeg da oplevet på min egen første mc.

ABS er en god sikkerhed, men absolut ikke et must!!!!! Lær at undvige i stedet....

Helt enig, Jannik.
Kurser og træning er et must.
ABS'en kan være en hjælper, men bruges den som en sovepude, så skal det nok gå galt.

Jeg brugte min ABS det første år to-tre gange, og uden den havde jeg helt sikkert klodset bremserne. Hvorfor ? ganske enkelt fordi jeg var uerfaren i at bremse, læse trafikken, ja jeg panikkede og klampede til med både hånd og fod.
Undvige var der ikke mulighed for. Det var i tæt bykørsel, men havde der været plads tvivler jeg på at jeg ville have haft overskudet til at tænke så langt.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #22 Dato: Februar 11, 2010, 06:33:43 pm »
Om man har ABS eller ej, er kørekursus altid en god ide. Faktisk mener jeg, at alle bør tage et med jævne mellemrum. Om ikke for andet, så fordi det er hylende sjovt at køre på bane.

I dag kom fakturaen på min 4. tur til Jyllands-Ringen til maj  :mrgreen:

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #23 Dato: Februar 19, 2010, 12:19:43 pm »
ABS eller ej , velkommen til...

nyd det, men husk at passe på dig selv der ude i den vilde trafik..
Og husk sådan en V2 vildbasse er noget lidt andet end en skole cykel.

Kan lige nævne at jeg har en kammerat der tog kortet sidste år, og købte en cbr 600 anno 93-94
Den har indtil videre været nede to gange, og nu er den til salg! Han vil have noget med ABS, selv om jeg har prøvet at forklare ham at det nok ikke havde hjulpet nå man kører op bag i en bil uden overhovedet at have forsøgt at bremse...
kilosvin med div udstyr...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #24 Dato: Februar 19, 2010, 12:24:02 pm »
Kan lige nævne at jeg har en kammerat der tog kortet sidste år, og købte en cbr 600 anno 93-94
Den har indtil videre været nede to gange, og nu er den til salg! Han vil have noget med ABS, selv om jeg har prøvet at forklare ham at det nok ikke havde hjulpet nå man kører op bag i en bil uden overhovedet at have forsøgt at bremse...

Åh nej! Sådan én igen? Det er som da der kom ABS på bilerne. Så troede alle at bremselængden fra tør asfalt også galt på sne "for den kan jo ikke blokkere"    :whatever: :whatever:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(