Forfatter Emne: Oliepind til old school  (Læst 1062 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Oliepind til old school
« Dato: Marts 12, 2010, 03:05:21 pm »
For at tjekke olieniveauet skal min maskine holdes opret. Det giver en vis risiko for dummevælt, når jeg samtidig skal have snotten ned i 90 grader for at se igennem min fuldkåbe til olieglasset. Mit spørgsmål er derfor: Kan man ikke lave markeringer på oliepinden, så oliestanden kan måles med maskinen på sidebenet? Og hvis man kan, hvor skal markeringerne så være på oliepinden?  :)
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Oliepind til old school
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2010, 03:15:45 pm »
For at tjekke olieniveauet skal min maskine holdes opret. Det giver en vis risiko for dummevælt, når jeg samtidig skal have snotten ned i 90 grader for at se igennem min fuldkåbe til olieglasset. Mit spørgsmål er derfor: Kan man ikke lave markeringer på oliepinden, så oliestanden kan måles med maskinen på sidebenet? Og hvis man kan, hvor skal markeringerne så være på oliepinden?  :)

Du kan jo starte med at lokalisere olie"pinden" og se hvor lang den er nu, og hvor meget plads der er til en oliepind inde i motoren  :wink:
To øl senere kan du så erkende at man slukker motoren, sætter modellen i gear og lader støttebenet blive nede når man stiger af til den gale side for at kontrollere olie. Cyklen bliver først tung når den bliver tiltet alt for meget.

Alternativt kan du købe et "inspektionsspejl" så du kan så olieniveauet imens du står overskrævs på cyklen.

Knap en ekstra bajer op  :orkester:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Oliepind til old school
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2010, 03:19:48 pm »
Ekstra øl lyder som en knippelgod ide. Især når jeg nu ikke kan tænke mig om inden jeg spørger og blander min gamle cm 400 sammen med mit moderne vidunder. Tak for wakeup call, kæresten får lov til at holde dyret  :oops: :oops: :oops:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Oliepind til old school
« Svar #3 Dato: Marts 12, 2010, 03:42:53 pm »
.... kæresten får lov til at holde dyret ....


Som man siger...   :mrgreen: