Forfatter Emne: Nye bremseslanger - ingen bremser :(  (Læst 1037 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Nye bremseslanger - ingen bremser :(
« Dato: Marts 31, 2010, 02:14:33 pm »
Halløj!

Jeg købte et sæt HEL bremseslanger fra UK, og ville sætte dem på gixxeren i går aftes. Det gik nogenlunde med at få de gamle af, og drillede lidt med at sætte de nye på - bl.a. fordi det ikke var markeret hvilken slange der skulle sidde bagpå. Jeg fik det dog til at passe til sidst.

Desværre gik det galt da jeg skulle fylde bremsevæske på - jeg har kun arbejdet med bagbremsen indtil videre, men jeg pumpede væske ind via bleed-ventilen med en sprøjte, og det begyndte også at pible ud af reservoiret. Jeg toppede op med bremsevæske og skruede låget på - og nu sker der overhovedet ingenting når jeg trykker på bremsen :(

Hvis jeg lufter ud på kaliperen får jeg den fineste rene bremsevæske uden bobler, men lukker jeg udluftningsventilen kan jeg køre bremsen helt i bund uden modstand. Hvad går der galt? Det kan næsten ikke være andet end luft et sted, men hvorfor kommer der så ikke bobler ud af kaliperen?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Nye bremseslanger - ingen bremser :(
« Svar #1 Dato: Marts 31, 2010, 02:17:18 pm »
Hvor meget har du luftet ud? Kunne sagtens være en lille luftblære der gemmer sig et sted på slangen. Har du også husket, at der er to udluftningsnipler på bagbremsen (det er der i hvert fald på min)?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her