Forfatter Emne: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)  (Læst 15667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #15 Dato: Maj 21, 2007, 11:47:54 am »
Har lige kigget på Riefenversandt.de og de har et sæt magen til dem jeg har på for omkring 1700kr + forsendelse... Afhængift af forsendelse og monteringsomkostninger så er det en del billigere end Alex 3000kr incl montering. Hvad vil i foreslå at jeg gør - kører en tur op til Alex og sparer mig besværet ved selv at finde en der gider at montere for at spare et par 100kr eller tager mig besværet og går glip af nogle solskinsdage på 2 hjul?!?!?

Og ØV hvor er det her altså bare nederen!!!! Pengene går lige ud af mit Powercommander/Pipercross/Tændingsadvancer-budget!!!  :cry: :cry: :cry:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #16 Dato: Maj 21, 2007, 12:42:41 pm »
Har lige kigget på Riefenversandt.de og de har et sæt magen til dem jeg har på for omkring 1700kr + forsendelse... Afhængift af forsendelse og monteringsomkostninger så er det en del billigere end Alex 3000kr incl montering. Hvad vil i foreslå at jeg gør - kører en tur op til Alex og sparer mig besværet ved selv at finde en der gider at montere for at spare et par 100kr eller tager mig besværet og går glip af nogle solskinsdage på 2 hjul?!?!?

Og ØV hvor er det her altså bare nederen!!!! Pengene går lige ud af mit Powercommander/Pipercross/Tændingsadvancer-budget!!!  :cry: :cry: :cry:
Tjah, det er et dilemma! Havde jeg r*ven fuld af mønt, købte jeg hellere end gerne hos danske forhandlere, og da specielt vores egen Alex! Men nu er jeg desværre SU-slave, og er derfor nødt til at skære nogle hjørner hist og her indimellem (jeg håber du forstår, Alex :wink: ).

SVJV vil Alex nu også gerne montere, selv om du kommer med dine egne dæk. Og så har du stadig sparet nogle kroner. Samt støttet Alex en lille smule alligevel. Så er spørgsmålet blot, om du kan vente de dage det tager at få dækkene herop. Det må være et spørgsmål om dit eget temperament.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #17 Dato: Maj 21, 2007, 12:47:10 pm »
Blot en fodnote - det tog mig over 1 uge at få dæk fra reifen.. sidst..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #18 Dato: Maj 21, 2007, 02:19:12 pm »
Har lige kigget på Riefenversandt.de og de har et sæt magen til dem jeg har på for omkring 1700kr + forsendelse... Afhængift af forsendelse og monteringsomkostninger så er det en del billigere end Alex 3000kr incl montering. Hvad vil i foreslå at jeg gør - kører en tur op til Alex og sparer mig besværet ved selv at finde en der gider at montere for at spare et par 100kr eller tager mig besværet og går glip af nogle solskinsdage på 2 hjul?!?!?

Og ØV hvor er det her altså bare nederen!!!! Pengene går lige ud af mit Powercommander/Pipercross/Tændingsadvancer-budget!!!  :cry: :cry: :cry:
Hvis du kører en tur til Vestsjælland ved Slagelse med hjulene kan jeg montere og afbalancere dem for 300,- i alt, så er der da sparet lidt mere end et par 100kr :wink:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #19 Dato: Maj 21, 2007, 08:43:44 pm »
Da jeg for nogle år siden kørte scooter brugte jeg det her sæt fra thansen http://thansen.dk/product.asp?c=925387128&n=1387906097&pn=1387907060
Jeg lappede mit forhjul to gange, og mit baghjul 1 gang på 3 år. Alle gange har det hold til dækket skulle skiftes.

To af mine kammerater har også haft brugt det til deres motorcykler, som kan kører over 200 km/t. Og det har også holdt hele dækkets levetid uden problemer.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #20 Dato: Maj 23, 2007, 10:56:00 am »
Har lige købt en Finilec Punkteringsspray...

Der står til min store forundring IKKE på dåsen at det kun er en midlertidig løsning?

Dog står der at man skal tage det med ro de første 3 kilometer og så fylde dækket helt op med luft bagefter.

Jeg er dog stadig ved at undersøge muligheden for at købe nye dæk! Ender nok med at tage op til Alex...

Lidt sjovt er det dog at personen på reklamen ikke anvender produktet korrekt. Der står nemlig at man skal holde dåsen lodret når man trykker  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #21 Dato: Maj 23, 2007, 11:15:56 am »
Da jeg for nogle år siden kørte scooter brugte jeg det her sæt fra thansen http://thansen.dk/product.asp?c=925387128&n=1387906097&pn=1387907060
Jeg lappede mit forhjul to gange, og mit baghjul 1 gang på 3 år. Alle gange har det hold til dækket skulle skiftes.

To af mine kammerater har også haft brugt det til deres motorcykler, som kan kører over 200 km/t. Og det har også holdt hele dækkets levetid uden problemer.

Jeg har snakket med en gut på en Hayabusa som bruger samme sæt. Han er meget tilfreds og siger det er smadder hurtigt at bruge når det er nødvendigt. Jeg tror jeg skal have købt et sæt og have det liggende klar under sædet.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #22 Dato: Maj 23, 2007, 11:24:54 am »
Det går nemlig rigtig hurtigt at lappe et dæk med ovenstående sæt. Jeg vil tro at hvis man er rigtig kvik, så kan det hele gøres på 2 min. Hurtigere kan det vel ikke gøres og lappe et dæk. :-)
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #23 Dato: Maj 23, 2007, 11:38:01 am »
Der står til min store forundring IKKE på dåsen at det kun er en midlertidig løsning?

Tja da jeg brugte det, kørte jeg nu også mine dæk færdige over de næste seks måneder. Det virker og holder altså fint nok, i hvert fald til små huller. Bare hold lidt øje med om dækket nu opfører sig ordentligt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #24 Dato: Maj 23, 2007, 12:25:37 pm »
Så er jeg tilbage igen!

Som skrevet tog det ikke mere end 2 minutter. Så kørte jeg som foreskrevet en tur på 10km @ 60km/t og justerede derefter dæktrykket til 2.60 som jeg plejer at køre med da jeg veksler en del mellem solo og med passager.

Jeg er lidt i syv sind over at køre videre med sådan en lappeløsning. Pengene til nye dæk skal tages fra mit Powercommander/Pipercross budget hvilket er ØV - men på den anden side har jeg ikke lyst til at gå på kompromis med mine dæk!

Beslutter mig senere i dag når jeg hører fra en kammerat på Hørsholm Dækcenter. Har spurgt efter et sæt Michelin Power Pilot som er i forvejen er meget tilfredse med! Hvis han ikke kan gå under Alex tilbud på 3K med montering så bliver det hos Alex - hvis det bliver!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Brug af "Pilot" (nød-lapning af dæk)
« Svar #25 Dato: Maj 23, 2007, 12:30:09 pm »
En lille kommentar til produktet...

Produktet kommer i 2 størrelser og forhandles af bl.a. Bilexperten hvor jeg købte det - en flaske til under 15" dæk (50kr) og en til +15" dæk (100kr). Jeg valgte for en sikkerheds skyld den store men vil tro at jeg sagtens kunne have klaret mig med den lille.

Da jeg checkede dæktrykket på en tankstation var det over 4.0 - dette får mig til at tro at den lille beholder måske var nok?

Man skal desuden være lidt hurtig når man skruer beholderen af ventilen. Ellers vælter det ud med skum og luft!

Begge beholdere er dog så store at de ikke kan ligge under sædet på mit SVin.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4