Forfatter Emne: Pis, lort, røv og hul i tanken!  (Læst 16691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #15 Dato: Juli 28, 2005, 11:19:26 pm »
Ja så er min tank også utæt!!!! :evil:  :evil:  :evil:

Der sidder de 2 overløbsstudse på undersiden af tanken, og i svejsningen på den ene er der en masse små sorte prikker (huller) hvor benz´en løber fra... Pis...

Jeg har slebet den ned til det rå metal omkring studsene, og har givet den første gang "kemisk metal" fra ydersiden.
Så må jeg bare håbe at den kan holde tæt når den har fået en 3-4 lag med mellemslibning. :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #16 Dato: Juli 29, 2005, 12:50:07 am »
Surt.. Hvad fanden laver de vores tanke af? Vådt franskbrød?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #17 Dato: August 04, 2005, 11:10:15 pm »
Så er den blevet tætnet.  :D  :D  :D  Mon det holder??  :roll:  :roll:  :roll:

Kemisk metal i 3 lag og det hele indhylet i araldit og malet med originalt Massey Ferguson sølvgrå maling. :wink:  Den er lige i skabet med farven på SV´eren.  :shock:  :D
Måske man skulle kalde sin cykel for "Ferguson´en" :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #18 Dato: August 04, 2005, 11:20:11 pm »
Ja, der er da lidt traktor over den :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #19 Dato: August 04, 2005, 11:23:34 pm »
Citat fra: Ole Hansen
Ja, der er da lidt traktor over den :)
"DELETE" Den sætning skal i andre bare se bort fra!!! :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #20 Dato: August 04, 2005, 11:30:37 pm »
:shock: Er konstruktionen på de to modeller den samme og er det i så fald det samme sted de bliver utætte??

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #21 Dato: August 08, 2005, 12:11:47 am »
Citat fra: Capone
:shock: Er konstruktionen på de to modeller den samme og er det i så fald det samme sted de bliver utætte??
Nope!!!
Min blev "utæt" i en svejsning omkring det ene rør i bunden som nok er til overløb, Og Ole´s den var bare gammel og træt i metallet! :wink:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #22 Dato: Maj 24, 2006, 03:39:03 pm »
Min egen lille teori om defekte tanke efter at havde opdaget at der stod vand i mit overløb :x)

Problemet er at overløbsrøret ruster, og det gøre det, når der står vand i det. Jeg tror ikke fejlen ligger i tanken, men i gummislangen der forsætter overløbet, kan blive mast op af, tændspolen til den bagerst (nr 2) cylinder og tanken.
Det kan resulter i at der stå regnvand i overløbsrøret, hvilket gøre at det ruster!!

Slangen kan kontrollere ved at hæve tanken, slangen kan ses i bunden, bag/ende af tanken  – t-krydset må ikke være kravlet ind på midten ved spolen, men være i højreside. Der er en plast købe (varmebeskytter på slangen) så det kan være svært at se om den har ligge i klemme !!

Om systemet virker kan kontrolleres ved at puste luft ind i overløbsslangen der kommer ud på højre side af cyklen, ned nede ved oliekaret – men det skal gøres med måde, da et knæk på langen vil resulter i at gummiproppen på kølevæskebeholderen skydes af  :shock:

Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

knolp

  • Gæst
Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #23 Dato: Maj 24, 2006, 04:11:40 pm »
På min tidliger motorcykel, SVens forgænger, Suzuki T500 fra 1971, sled jeg tankens metaltrætte befæstningsbeslag af under et mestersvinger kursus i 2005.
Det viste sig ved, at der løb ca. 10 liter bencin af maskinen i løbet af en halv omgang. Det var ikke så populært, slet ikke i betragtning af at jeg havde kørt derop på cyklen og også gerne skule hjem på den igen. Men det måtte jeg opgive.

Jeg gætter på at jeg trak livet af tanken ved at hænge i den med lårene gennem kurverne. Det vrider gevaldigt i tanken' befæstnings beslag at køre på bane, ligesom det slider på alle andre sliddele på cyklen. Den havde aldrig tidligere været utæt og så umiddelbart fin ud i metallets overflade. Men jeg tryk testede tanken da jeg fik den hjem igen og kunne med sulfo konstaterer at det skummede helt vildt omkring befæstningen.
Jeg forsøgte to gange med Tank Seal á 600.- kr pr. flaske og det stinker som ind i helvede. Jeg forsøgte med slaglodning og det virkede umiddelbart tæt i tryktesten. Men rystelserne og de vrid en tank udsættes for, gjorde det af med lodningerne efter to ture kunne den ikke holde tæt og jeg blev nødt til at kassere tanken. Det var surt og mega svært at finde en ny tank fra 1971 som ikke var alt for hærget.
Men det jeg ville frem til er at jeg ikke vil anbefale tank seal. Hverken to komponent eller langtids hærdene. Det stinker...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #24 Dato: Maj 24, 2006, 04:19:46 pm »
Overløbet fra tanken løber sammen med en eller anden drænslange, vist nok fra batteriet eller batterikassen. Og det er rigtigt nok, at gummislangen kan komme i klemme, hvorved der kan komme til at stå vand i overløbet, som så kan ruste og ende med en utæt tank.
Et eller andet sted ude på Nettet er der beskrevet et mod, hvor man simpelthen bytter om på et par af gummislangerne, således at slangen mellem tanken og T-stykket bliver længere, og derved kan rutes forbi det sted hvor den ellers bliver klemt.
Jeg kan ikke lige findet linket nu, men skal nok prøve at lede videre senere.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #25 Dato: Maj 25, 2006, 10:24:30 pm »
Overløbet fra tanken løber sammen med en eller anden drænslange, vist nok fra batteriet eller batterikassen. Et eller andet sted ude på Nettet er der beskrevet et mod, hvor man simpelthen bytter om på et par af gummislangerne

Det er slangen fra køleren. Det fikses f.eks. sådan her:link til Flemmings manual

Man kan også vende T-stykket og fiks fakse lidt med længdene på de eksisterende slanger.
Jeg overfylder ind imellem mine tank for at se om der så kommer noget ud af slangen i bunden... Sidst skabte det noget utryghed hos min makker da benzinen så sådan set pisser ned på forrørene  :shock: :?  Desuden fordrer jeg dyret med karburatorsprit fra tid til anden. Det er en streng nødvendighed i ydersæsonen, og i indersæsonen gør jeg det for evt. kondens og regnvandets skyld. Det er jo en Zouk, så man ved aldrig om den er helt tæt  :lol:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #26 Dato: Maj 27, 2006, 12:20:09 am »
Knolp --> Håber aldrig jeg kommer så langt at skubbe tanken af – kan godt forestille mig i en panik situation i et sving  :o :o

Den løber sammen med overløbet fra kølervæsken !!

Kan også kun givet rådet videre med at kontroller overløbet – jeg kontroller at der ikke ligger vand efter jeg har vasket den !!

Da jeg smalede min cykel – vendte jeg også t-stykket om, så der er lige gennemgang fra tanken, det håber jeg, giver mere gennemløb..
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Sv: Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #27 Dato: Maj 29, 2006, 12:39:31 pm »
Er det også et problem på den nye model?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sv: Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #28 Dato: Maj 29, 2006, 04:45:59 pm »
Er det også et problem på den nye model?

Hmmm... Hvad syntes du min ligner??? :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Pis, lort, røv og hul i tanken!
« Svar #29 Dato: Maj 29, 2006, 04:48:59 pm »
Er det også et problem på den nye model?

Hmmm... Hvad syntes du min ligner??? :evil:
:lol: Tjah, det siger jo alt... Jannik, din ged er åbenbart uderfinérbar! :lol:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...