Forfatter Emne: Rygskjold sæson 2012  (Læst 9299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Rygskjold sæson 2012
« Dato: April 16, 2012, 10:11:39 pm »
Det er noget tid siden vi vendte emnet rygskjold.

Nogen som er opdaterede på nyere modeller og evt. har gode erfaringer, eller er det bare at fise ud til Stevens og købe et forcefield ?!?!?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #1 Dato: April 16, 2012, 10:17:15 pm »
Indtil videre fører Forcefield / Halvarssons, så svaret er ja.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #2 Dato: April 17, 2012, 12:13:05 am »
Jeg kiggede meget på de der bløde modeller fra bl.a. forcefield, men blev ikke overbevist om at de beskyttede godt nok (blev ikke informeret særlig meget af sælger hos Stevens), så jeg endte med en "hård" model fra Clover. Jeg bilder mig selv ind, at den bedre beskytter med buk af ryggen, samtidig med at det er en hård skal hvis jeg skulle tage en tur hen af asfalten.

Den er dog ikke videre behagelig, og jeg tror måske jeg har fået en model med et led for meget :( Derudover er velcroen allerede ved at give op nu, efter cirka 3-4000 km over 1 sæson. Dvs. den "springer" nogen gange fra under kørsel, så den sidder løs  :brok:

Jeg ville nok vælge noget i stil med Forcefield næste gang, bl.a. for komforten som jeg tror er bedre. Men jeg er bare stadig ikke overbevist om den bedre beskyttelse på trods af de svenske tests der henvises til....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #3 Dato: April 17, 2012, 08:14:58 am »
Det er noget tid siden vi vendte emnet rygskjold.

Nogen som er opdaterede på nyere modeller og evt. har gode erfaringer, eller er det bare at fise ud til Stevens og købe et forcefield ?!?!?

Forcefield  :thumbsup:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #4 Dato: April 17, 2012, 08:48:39 am »
Jeg er ualmindeligt godt tilfreds med mit Forcefield og hvis jeg skulle købe igen i dag, ville jeg slet ikke kigge på andet. Det er ultrakomfortabelt at have på og ifølge diverse test også sikkert - det er godt nok til mig.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #5 Dato: April 17, 2012, 09:05:51 am »
Jeg står egentligt også og overvejer nyt rygskjold, så låner lige tråden her et øjeblik.

Mit problem er at mit nuværende rygskjold (vist nok et Dianese Wave) er for langt til det nye læder jeg har købt. Men hvordan med forcefield? Ud fra billedet går det også pænt langt ned mod halebenet, men hvordan er det ift. bukser og jakke hvis man vil lyne dem sammen? Syntes nemlig det er super irriterende at have rygskjoldetet nede i buksernet på "roven"...

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Rygskjold sæson 2012
« Svar #6 Dato: April 17, 2012, 10:25:41 am »
Ellers en flot en du har...
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Rygskjold sæson 2012
« Svar #7 Dato: April 17, 2012, 10:35:21 am »
Bryder også lige ind :)

Har købt en heldragt så ser er ikk plads til mit gamle skjold men der er plads til at sætte et ind i dragten, hvor kan man købe sådanne rygskjolds indlæg ?


//Basler

Tapatalk

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #8 Dato: April 17, 2012, 10:38:48 am »
Ellers en flot en du har...

Nu er det ikke mig på billedet Søren, men ellers tak for komplimentet...  :innocent:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #9 Dato: April 17, 2012, 03:09:21 pm »
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #10 Dato: April 17, 2012, 03:59:58 pm »
@ Søren F: Forcefield  :thumbsup:

@ Gregers: Fra livremmen og ned har du ca. 10-15 cm rygrad og haleben, som vel er lige så udsat som resten af din ryg. Du kan vælge en kort model af f.eks. Forcefield skjoldet, men helt slippe for at have det ned under livremmen, kan du ikke  :?

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #11 Dato: April 17, 2012, 04:34:30 pm »
@ Gregers: Fra livremmen og ned har du ca. 10-15 cm rygrad og haleben, som vel er lige så udsat som resten af din ryg. Du kan vælge en kort model af f.eks. Forcefield skjoldet, men helt slippe for at have det ned under livremmen, kan du ikke  :?

Helt enig, vil da også gerne have beskyttet halebenet og det nederste af rygraden!
Men har I andre så stoppet det nederste af rygskjoldet ned i bukserne??

Syntes bare det føles pænt irriterende og hvis man ikke lyner jakken sammen med buskerne, så ender det jo med at man viser "butt crack" midt på Helsingørmotorvejen, og det er sgu for mit vedkommende (på trods af Sørens venlige kommentar) ikke noget særligt kønt syn for de øvrige billister!! :innocent: 
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #12 Dato: April 17, 2012, 10:33:35 pm »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Rygskjold sæson 2012
« Svar #13 Dato: April 17, 2012, 11:54:33 pm »
@ Gregers: Fra livremmen og ned har du ca. 10-15 cm rygrad og haleben, som vel er lige så udsat som resten af din ryg. Du kan vælge en kort model af f.eks. Forcefield skjoldet, men helt slippe for at have det ned under livremmen, kan du ikke  :?

Helt enig, vil da også gerne have beskyttet halebenet og det nederste af rygraden!
Men har I andre så stoppet det nederste af rygskjoldet ned i bukserne??

Syntes bare det føles pænt irriterende og hvis man ikke lyner jakken sammen med buskerne, så ender det jo med at man viser "butt crack" midt på Helsingørmotorvejen, og det er sgu for mit vedkommende (på trods af Sørens venlige kommentar) ikke noget særligt kønt syn for de øvrige billister!! :innocent:

Og hvis man ikke lyner jakken sammen med bukserne, og SÅ står på røven, glider jakken op, og så kan du se buttcrack hele vejen opad ryggen...

Kører jeg med to-delt tøj, er det en Icon Field Armor Vest jeg bruger. I heldragten, som jeg klart foretrækker, er det Halvarssons.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Rygskjold sæson 2012
« Svar #14 Dato: April 18, 2012, 08:04:29 am »
@ Gregers: Fra livremmen og ned har du ca. 10-15 cm rygrad og haleben, som vel er lige så udsat som resten af din ryg. Du kan vælge en kort model af f.eks. Forcefield skjoldet, men helt slippe for at have det ned under livremmen, kan du ikke  :?

Helt enig, vil da også gerne have beskyttet halebenet og det nederste af rygraden!
Men har I andre så stoppet det nederste af rygskjoldet ned i bukserne??

Syntes bare det føles pænt irriterende og hvis man ikke lyner jakken sammen med buskerne, så ender det jo med at man viser "butt crack" midt på Helsingørmotorvejen, og det er sgu for mit vedkommende (på trods af Sørens venlige kommentar) ikke noget særligt kønt syn for de øvrige billister!! :innocent:

Og hvis man ikke lyner jakken sammen med bukserne, og SÅ står på røven, glider jakken op, og så kan du se buttcrack hele vejen opad ryggen...

Touché! :D
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.