Forfatter Emne: Tyverialarm  (Læst 6908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Tyverialarm
« Dato: April 17, 2012, 10:50:18 pm »
Efter jeg er flyttet vil mit SVin komme til at stå en del mere ude og jeg vil derfor have en tyverialarm monteret.
Men hvad skal jeg gå efter, når det evige kompromis mellem økonomi og kvalitet kæmper om at vinde!?

Smid lige jeres erfaringer og synspunkter :)
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Tyverialarm
« Svar #1 Dato: April 17, 2012, 11:05:24 pm »
Eneste erfaring jeg har er suziki`s egen alarm som er plug and play på ledningsnettet og til en overkommelig pris, der er startspærre i som jeg har forstået det, har ikke prøvet at få den eller forsøgt stjålet men selv aktiveret den ved flytning af cyklen så ved tilt funktionen virker, starter også hvis der kommer tænding på..  koster 1596kr alt i alt og så monteres den relativt hurtigt.  edit :wink:
(kan evt, krydre den lidt med en gps tracker..  :wink:)

Kig evt her eller hos den lokale suzuki biks.

http://www.onwheels.dk/shop/alarm-879p.html

og instalationssæt  http://www.onwheels.dk/shop/alarm-instalationssaet-1120p.html

Mit input.

Mvh
« Senest Redigeret: April 18, 2012, 10:20:41 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Tyverialarm
« Svar #2 Dato: April 17, 2012, 11:38:49 pm »
Scorpio sr1100 eller 900 hvis du ikke har råd.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Tyverialarm
« Svar #3 Dato: April 18, 2012, 12:15:57 am »
Abus detekto 8000 hvis du bare er glad for din cykel.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Tyverialarm
« Svar #4 Dato: April 18, 2012, 06:26:35 am »
Har lige investeret i Abus Detecto 8000 pris 1000,-
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Tyverialarm
« Svar #5 Dato: April 18, 2012, 07:51:52 am »
Abus detekto 8000 hvis du bare er glad for din cykel.
Yep, den har jeg også. Den virker altså  :thumbsup:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Tyverialarm
« Svar #6 Dato: April 18, 2012, 09:47:27 am »
Abus detekto 8000 hvis du bare er glad for din cykel.
Men den kan ikke helt sammenlignes med en rigtig alarm, det er nu noget nemmere på vej hen til min MC at låse den op sætte mig op og køre...
Jeg har Suzuki alarmen, som låser automatisk, tager jeg tændingen slår den start spærrende og tænningsalarmen til efter 10sek, dvs. Selv når jeg går ind og betaler for benzin på tankstationen er cyklen bestyrtet, hvis jeg vælger at slå alarmen til er det bare et tryk på fjern betjeningen, og bevægelses sensor mv. Er slået til...

Abus er en fancy skivebremselås, det er smart med de extra funktioner, men den slår ikke den indbyggede alarm!

Jeg vil dog også tilføje, jeg har en skive bremse lås liggende under passagersædet, som jeg montere når den holder udsatte steder, men det er mest "for syns skyld" så tyven går videre, for man kan jo som tyv ikke se der er alarm på, før man flytter på den eller stikker noget i tændingen...

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Tyverialarm
« Svar #7 Dato: April 18, 2012, 09:57:00 am »
Jeg er også mest til den indbyggede alarm med startspærre og så en skivelås for synets skyld.

Hvis nogen virkelig vil stjæle din MC, så gør de det også. Den eneste rigtige hindring er vel i bund og grund at den er låst fast til noget med en solid kæde?

Alarm og skivelås gør det vel bare det mere besværligt tænker jeg??
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Damage

  • Gæst
Sv: Tyverialarm
« Svar #8 Dato: April 18, 2012, 01:37:16 pm »
og så monteres den relativt hurtigt ved stik under venstre sidekåbe ved sæde.

Mvh

Det er ikke nødvendigt at informere hvor og hvordan alarmen monteres...vi behøver jo ikke at kaste alle informationerne i hovedet på tyven.

Hvis man har spørgsmål til montering af alarm så send evt. en PM.  :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Tyverialarm
« Svar #9 Dato: April 18, 2012, 03:16:09 pm »
Jeg har været meget tilfreds med Suzuki's originale som PeterZ også nævner. den er fra Meta Systems.

Jeg har umådeligt dårlige erfaringer med alle produkter fra Spyball som jeg har haft 3 af som alle virkede tvivlsomt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Tyverialarm
« Svar #10 Dato: April 18, 2012, 03:28:08 pm »
Eneste erfaring jeg har er suziki`s egen alarm som er plug and play på ledningsnettet og til en overkommelig pris, der er startspærre i som jeg har forstået det, har ikke prøvet at få den eller forsøgt stjålet men selv aktiveret den ved flytning af cyklen så ved tilt funktionen virker, starter også hvis der kommer tænding på..  koster 1596kr alt i alt og så monteres den relativt hurtigt ved stik under venstre sidekåbe ved sæde.   
(kan evt, krydre den lidt med en gps tracker..  :wink:)

Kig evt her eller hos den lokale suzuki biks.

http://www.onwheels.dk/shop/alarm-879p.html

og instalationssæt  http://www.onwheels.dk/shop/alarm-instalationssaet-1120p.html

Mit input.

Mvh

Linket er til en Suzuki VLR1800? Er det den der virker på fx en SV1000S fra 04??  :innocent:

Det lyder jo ikke så slemt i pris igen...

I øjeblikket har jeg en Oxford Boss skivelås der fungerer som vinden blæser (Dvs. den FUNGERER når vinden blæser  :brok:), og så har jeg en mindre skivelås til bagskiven, og derhjemme har jeg også en kæde på.
Så kunne jeg måske fjerne den der Oxford Boss klods...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Tyverialarm
« Svar #11 Dato: April 18, 2012, 04:11:09 pm »
Scorpio sr1100 eller 900 hvis du ikke har råd.

scorpio sr-i900r har jeg på min - den virker ret gennemtænkt
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Tyverialarm
« Svar #12 Dato: April 18, 2012, 04:20:56 pm »
Eneste erfaring jeg har er suziki`s egen alarm som er plug and play på ledningsnettet og til en overkommelig pris, der er startspærre i som jeg har forstået det, har ikke prøvet at få den eller forsøgt stjålet men selv aktiveret den ved flytning af cyklen så ved tilt funktionen virker, starter også hvis der kommer tænding på..  koster 1596kr alt i alt og så monteres den relativt hurtigt ved stik under venstre sidekåbe ved sæde.   
(kan evt, krydre den lidt med en gps tracker..  :wink:)

Kig evt her eller hos den lokale suzuki biks.

http://www.onwheels.dk/shop/alarm-879p.html

og instalationssæt  http://www.onwheels.dk/shop/alarm-instalationssaet-1120p.html

Mit input.

Mvh

Linket er til en Suzuki VLR1800? Er det den der virker på fx en SV1000S fra 04??  :innocent:

Det lyder jo ikke så slemt i pris igen...

I øjeblikket har jeg en Oxford Boss skivelås der fungerer som vinden blæser (Dvs. den FUNGERER når vinden blæser  :brok:), og så har jeg en mindre skivelås til bagskiven, og derhjemme har jeg også en kæde på.
Så kunne jeg måske fjerne den der Oxford Boss klods...

Haha, meget godt set  :facepalm:

Mht, link så fandt jeg den nu bare via de orginale varenumre på google..  Skal så siges selve alarmenheden er universal og det er monteringskit der er modelbestemt så skulle gerne passe med det korrekte stik til..  :)  Syntes også prisen er fair nok. Det der er linket til burde kunne bruges til sv, men er jo bare at stikke hovedet ind i den lokale suzuki biks hvis det endelig er.  :wink:
« Senest Redigeret: April 18, 2012, 04:25:00 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Tyverialarm
« Svar #13 Dato: April 18, 2012, 04:32:33 pm »
Eneste erfaring jeg har er suziki`s egen alarm som er plug and play på ledningsnettet og til en overkommelig pris, der er startspærre i som jeg har forstået det, har ikke prøvet at få den eller forsøgt stjålet men selv aktiveret den ved flytning af cyklen så ved tilt funktionen virker, starter også hvis der kommer tænding på..  koster 1596kr alt i alt og så monteres den relativt hurtigt ved stik under venstre sidekåbe ved sæde.   
(kan evt, krydre den lidt med en gps tracker..  :wink:)

Kig evt her eller hos den lokale suzuki biks.

http://www.onwheels.dk/shop/alarm-879p.html

og instalationssæt  http://www.onwheels.dk/shop/alarm-instalationssaet-1120p.html

Mit input.

Mvh

Linket er til en Suzuki VLR1800? Er det den der virker på fx en SV1000S fra 04??  :innocent:

Det lyder jo ikke så slemt i pris igen...

I øjeblikket har jeg en Oxford Boss skivelås der fungerer som vinden blæser (Dvs. den FUNGERER når vinden blæser  :brok:), og så har jeg en mindre skivelås til bagskiven, og derhjemme har jeg også en kæde på.
Så kunne jeg måske fjerne den der Oxford Boss klods...

Haha, meget godt set  :facepalm:

Mht, link så fandt jeg den nu bare via de orginale varenumre på google..  Skal så siges selve alarmenheden er universal og det er monteringskit der er modelbestemt så skulle gerne passe med det korrekte stik til..  :)  Syntes også prisen er fair nok. Det der er linket til burde kunne bruges til sv, men er jo bare at stikke hovedet ind i den lokale suzuki biks hvis det endelig er.  :wink:
onwheels.dk er også okay :) (aut. Suzuki forhandler)
Jeg har købt flere ting i deres butik i Næstved, og på websiden
Der er rabat at hente hvis man melder sig ind i deres Suzuki klub, mener det koster 200,- og så får du 10-20% rabat alt efter om det er service, monitering eller dimser...

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Tyverialarm
« Svar #14 Dato: April 18, 2012, 10:23:12 pm »
Tak gutter :thumbsup:

Jeg har hele tiden benyttet skivelås og kæde (Kryptonite) når den skulle nagles fast. Men mangler lige den del der larmer :)
På samme måde som Skurken skriver, så er jeg fra flere steder blevet advaret mod Spyball alarmerne. Et af tilfældende var chokerende (kick-in på autobahn med 170 i en overhaling :dead:).

Så jeg researcher lidt videre på Suki's egen alarm (tak for beskrivelserne PeterZ, Mike og Skurken).
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S