Forfatter Emne: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt  (Læst 5992 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Dato: April 18, 2012, 04:07:40 pm »
Så smider jeg endnu et emne og læderdragt :? håber det bliver det sidste.
Jeg var rundt i diverse HELD og IXS forhandler i østjylland idag for at prøve dragt. Jeg sidder tilbage med en følelse af dårlig service, og på en måde forstår jeg alligevel godt butikkerne. Jeg vil gerne prøve en dragt inden jeg køber den, men da "lange" str. ikke er lager varer skal de bestilles hjem for at jeg kan prøve. Butikkerne vil kun bestille hjem hvis man køber dragten, så jeg skal være sikker på str. inden jeg prøver. Det er ret umuligt :cry: Jeg ville så prøve med normale str. dragter da man så kan overføre str. til en lang model. Mange af stederne havde de dog heller ikke de almindelige str. hjemme, og de ville ikke bestiller dem hjem bare for jeg kunne prøve str. så jeg vidste hvilken lang str. jeg skulle have... Giver det mening? Så nu ender det sq med jeg bestiller en i tyskland, der kan jeg sq få den byttet hvis den ikke passer! Plus jeg sparer næsten 1000 kr. Jeg ville bare langt heller handle her i danmark.
Hvad synes i om problemstillingen? Jeg er godt klar over de "aldrig" ville få solgt en special str. hvis jeg nu ikke kunne passe den, men synes heller ikke jeg skal ligge pengene og satse på den passer?

Lædertøj giver sig. Men giver det sig over skuldrene, og ved armhulen? Jeg hælder mellem en str. 50 og 52. 52'eren er lidt stor, men 50'eren er lidt for lille over skuldrene og går på i armhulen. Bliver det bedre efter brug? Eller skal jeg gå efter en 52'er?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #1 Dato: April 18, 2012, 04:46:55 pm »
Jeg ville bare langt heller handle her i danmark.
Hvad synes i om problemstillingen? Jeg er godt klar over de "aldrig" ville få solgt en special str. hvis jeg nu ikke kunne passe den, men synes heller ikke jeg skal ligge pengene og satse på den passer?
Jeg kan også godt forstå butikkerne, men ét er at forstå noget, noget andet er at acceptere det.

Om en butik yder en utilstrækkelig service, fordi de er nogle røvhuller, eller fordi de ikke har muligheden for at gøre det bedre, er netto ligegyldigt for mig. Jeg gider ikke handle der.
Omend det sidstnævnte tilfælde ville efterlade mig med en følelse af nederen, kan det ikke være kundens ansvar, at butikken er "urimelig".

Jeg kan se, du bor i Østjylland. Hvorfor kører du ikke en tur ned syd for grænsen til de mange gigantiske forretninger, der ligger dernede. Det kan nogle bange betale sig for mig, og jeg bor helt ovre på den der ø, man ikke kan slippe væk fra uden at betale flere hundrede kroner til staten. :)

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #2 Dato: April 18, 2012, 05:03:20 pm »
Det lyder ikke til de vil sælge noget, de er jo nød til at bestille varen hjem, for du kan prøve den!
jeg ville aldrig købe den uden at havde prøvet først!!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #3 Dato: April 18, 2012, 05:32:44 pm »
Jeg ville bare langt heller handle her i danmark.
Hvad synes i om problemstillingen? Jeg er godt klar over de "aldrig" ville få solgt en special str. hvis jeg nu ikke kunne passe den, men synes heller ikke jeg skal ligge pengene og satse på den passer?
Jeg kan også godt forstå butikkerne, men ét er at forstå noget, noget andet er at acceptere det.

Om en butik yder en utilstrækkelig service, fordi de er nogle røvhuller, eller fordi de ikke har muligheden for at gøre det bedre, er netto ligegyldigt for mig. Jeg gider ikke handle der.
Omend det sidstnævnte tilfælde ville efterlade mig med en følelse af nederen, kan det ikke være kundens ansvar, at butikken er "urimelig".

Jeg kan se, du bor i Østjylland. Hvorfor kører du ikke en tur ned syd for grænsen til de mange gigantiske forretninger, der ligger dernede. Det kan nogle bange betale sig for mig, og jeg bor helt ovre på den der ø, man ikke kan slippe væk fra uden at betale flere hundrede kroner til staten. :)
Godt, så er det ikke mig der er helt urimelig :)
Jeg har efterhånden været i tyskland nogle gange nu, det kan nemlig betale sig :) Alle gange har jeg været uheldig at de ikke havde lige str 102/106 som jeg skal bruge, så har intet fået ud af det endnu. Men nu bestiller jeg dragten inden ugen er omme, så må jeg bare sluge fragten tilbage hvis den ikke passer.

Det lyder ikke til de vil sælge noget, de er jo nød til at bestille varen hjem, for du kan prøve den!
jeg ville aldrig købe den uden at havde prøvet først!!
Det er præcis sådan jeg har det. Det er jou lidt som at spille roulette.

Men giver dragten sig over skuldrene?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #4 Dato: April 18, 2012, 09:41:05 pm »
Jeg havde samme udfordring i jakken. Tænk på om du vil køre i ydersæsonen også - så må der godt være plads til en trøje/tynd fleece.

Jeg købte 50 - og den var TIGHT - men det giver sig. Nu er der plads til trøjen.

Mærk efter om skallerne på albuerne strammer i "køreposition". Den retning giver sig ikke, har jeg oplevet.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #5 Dato: April 18, 2012, 10:16:23 pm »
Jeg havde samme udfordring i jakken. Tænk på om du vil køre i ydersæsonen også - så må der godt være plads til en trøje/tynd fleece.

Jeg købte 50 - og den var TIGHT - men det giver sig. Nu er der plads til trøjen.

Mærk efter om skallerne på albuerne strammer i "køreposition". Den retning giver sig ikke, har jeg oplevet.
Hvor var den tight henne? Når jeg prøver dragter, er de kun tight over skuldrene og brystkassen.
Så jeg skal være opmærksom på albuerne. Hvad med beskyttelsen på skuldrene?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #6 Dato: April 18, 2012, 10:29:51 pm »
Jeg havde samme udfordring i jakken. Tænk på om du vil køre i ydersæsonen også - så må der godt være plads til en trøje/tynd fleece.

Jeg købte 50 - og den var TIGHT - men det giver sig. Nu er der plads til trøjen.

Mærk efter om skallerne på albuerne strammer i "køreposition". Den retning giver sig ikke, har jeg oplevet.
Hvor var den tight henne? Når jeg prøver dragter, er de kun tight over skuldrene og brystkassen.
Så jeg skal være opmærksom på albuerne. Hvad med beskyttelsen på skuldrene?
Jeg er sgu klar på en tysker-tur fra Århus, hvis du vil med ned og prøve dragter? Jeg har samme problem
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Service i udstyrsbutikker + Hjælp til læderdragt
« Svar #7 Dato: April 18, 2012, 10:47:32 pm »
Jeg havde samme udfordring i jakken. Tænk på om du vil køre i ydersæsonen også - så må der godt være plads til en trøje/tynd fleece.

Jeg købte 50 - og den var TIGHT - men det giver sig. Nu er der plads til trøjen.

Mærk efter om skallerne på albuerne strammer i "køreposition". Den retning giver sig ikke, har jeg oplevet.
Hvor var den tight henne? Når jeg prøver dragter, er de kun tight over skuldrene og brystkassen.
Så jeg skal være opmærksom på albuerne. Hvad med beskyttelsen på skuldrene?
Jeg er sgu klar på en tysker-tur fra Århus, hvis du vil med ned og prøve dragter? Jeg har samme problem
Jeg har næsten lige været der nede :wink: og der fik jeg ordnet alt undtagen dragten. Og dragten bestiller jeg når jeg har bestemt mig for en 50 eller 52.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG