Forfatter Emne: Nye dæk..  (Læst 14335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: Nye dæk..
« Svar #30 Dato: Maj 06, 2012, 02:38:32 pm »
Som Gregers siger.
Mcdaekonline.dk de er billige..
Og min kører altså fint på et 190 dæk i stedet for 180.. Det ser lidt "federe" ud med et bredere dæk..  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:


heey har du et billed af dit dæk? :-)

Hey Sorry ... Bedre sent end aldrig
Sender et lidt senere idag..


Ok tak  meen som flere skriver kan jeg ikke bruge 190 under min hugger  så det må blive 180

Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Nye dæk..
« Svar #31 Dato: Maj 06, 2012, 06:55:57 pm »
Jeg vil - efter erfaringer fra andre - fraråde at smide andre dækstørrelser på, end hvad fælgen og cyklen er lavet til. Det skulle kunne give underlige køreegenskaber, fordi kurven på dækket bliver underlig.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: Nye dæk..
« Svar #32 Dato: Maj 06, 2012, 09:41:16 pm »
Jeg vil - efter erfaringer fra andre - fraråde at smide andre dækstørrelser på, end hvad fælgen og cyklen er lavet til. Det skulle kunne give underlige køreegenskaber, fordi kurven på dækket bliver underlig.

Det er også min erfaring. Dækket bliver for det første ikke væsentligt bredere, da det er fælgbredden der bestemmer hvor meget dækket må brede sig.
Det slår smut i rundkørsler og snævre sving, og åler sig ud af de lange sving. Dette gælder ved ca. 30% slid og fremefter.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"