Forfatter Emne: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd  (Læst 14146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #15 Dato: Maj 15, 2012, 01:14:10 pm »
man ka også tilkøbe en wifi enhed til gopro, som gør det muligt at bruge sin smartphone som viewfinder, eller se optagelserne..   

Men med et gopro behøver man ikke viewfinder, fordi det er så vidvinklet og genialt, at det stortset fanger det man vil ha


Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #16 Dato: Maj 16, 2012, 12:41:41 am »
Jeg har lige købt et Contour Roam og et Contour+. Kan STÆRKT anbefales! Contour+ er med indbygget GPS og med Bluetooth, så man, før man skal optage, kan line kameraet op så vinklen er perfekt. Det er simpelthen noget at det fedeste jeg er kommet til at købe inden for det sidste stykke tid :)  :afro:

http://contour.com/products/contour-roam
http://contour.com/products/contour-plus

Jeg skal nok lige linke til nogen videoer af vores Top Fuel drag bike og Puls Jet Puch Maxi når jeg får dem lavet færdig :)
Jeg har også kigget på dem. Det allermest blærede (ved + i hvert fald; jeg ved ikke med Roam) er, at man kan få en app til iPhone og Android, som forbinder sig til kameraet via bluetooth og agerer viewfinder, så man lige kan se, om kameraet peger det rigtige sted hen, inden man kører. Det er fandme smart og fremtidsagtigt! :thumbsup:

Fandt du dit + til en god pris? Hvorhenne?

edit: Jeg kan se, at jeg ikke rigtig magter at læse og fik skrevet det samme om BT, som du selv gjorde. Jeg skammer mig ikke over at være redundant, så det får lov at stå. :embarassed:

Jeg fandt Contour+ på ebay til 1800 bobs - mit bedste køb ever, hvis jeg selv skal sige det (konen skal nok ikke have lov at kommentere den udtalelse:)
Det er simpelthen så super fedt med den indbyggede BT-funktion - man fanger lige præcis det man vil, og med 270 graders roterbar linse er der en milliard (cirka) monteringsmuligheder! (jeg nævner det også lige en ekstra gang for en sikkerheds skyld 8))

man ka også tilkøbe en wifi enhed til gopro, som gør det muligt at bruge sin smartphone som viewfinder, eller se optagelserne..   

Men med et gopro behøver man ikke viewfinder, fordi det er så vidvinklet og genialt, at det stortset fanger det man vil ha

Contour + og Roam har begge 170 graders vidvinkel - det kan vist ikke fysisk lade sig gøre at have mere, uden at bruge spejle, kan det?  :police:

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #17 Dato: Maj 20, 2012, 11:39:54 pm »
Jeg fik kun én video i weekenden og det blev ikke på vores egen cykel, men - enjoy :)

http://contour.com/stories/pa-tur-med-mulle-allingbro-motorfestival-2012

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #18 Dato: Maj 21, 2012, 11:22:15 pm »
Der er faktisk mange fede tips og tricks her http://goprouser.freeforums.org/index.php?sid=f4d8fe3d39d67db208dd5356d8b2ae5f

Og mange ideer til hvordan man laver alternative mounts :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #19 Dato: Maj 30, 2012, 05:38:34 pm »
Jeg har indset, at jeg ikke kan leve uden dette fantastiske produkt. Jeg har kigget rundt omkring og fundet hvad jeg synes er en ret god pris.

Derfor vil jeg gerne dele dette med Jer og opfordre folk til, at linke til billigt ekstra udstyr eller opdatere hvis kameraet kan fås billigere.

Dette er hvad og hvor jeg har købt mit henne.

2x 1320mAh Battri + oplader til EU stik m. fragt £ 12

32gb ScanDisk Hukommelseskort m. fragt £ 15


Jeg har så lige modtaget batterier, oplader samt memory kort fra sælgerne der linkes til foroven og kan kun sige - You get what you pay for!

Sandisk kortet virker overhovedet ikke og ser pænt falsk ud. Derudover, lige efter jeg har åbnet pakken, så modtager jeg en email fra eBay der siger at sælgeren og varen er fjernet fra eBay pga. brud på deres betingelser. Sagen er nu givet videre til PayPal der skulle refundere pengene indenfor 30 dage.

Batteriet og laderen ligner noget billigt plastik hajs og er helt uden CE godkendelse eller lign. Er faktisk i tvivl om jeg overhovedet tør sætte det ind i kameraet af frygt for det blir ødelagt af det.  :club:

Ergo er vurderingen herfra (som jeg frygtede og nok skulle have overvejet en ekstra gang inden jeg valgte at købe det) at det var penge lige ud ad vinduet.  :facepalm: :brok:

Så et lille råd til dem der på nogen måde kunne være i tvivl, lad vær med at købe det hvis tilbuddet er unaturligt billigt!!
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #20 Dato: Maj 30, 2012, 05:43:12 pm »
De havde dog forstået at sende det som en gave...

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #21 Dato: Juni 04, 2012, 09:58:34 pm »
Jeg har også modtaget mine ting nu.

Det er rigtigt, at kortet ikke virker i gorpo, men det virker i pc'en.

Batteri og oplader viker tilforladeligt. Synes ikke laderen virker mere plastik agtig end som så meget andet. Batterierne tror jeg sådan set er præcis de samme som gopro. Hvis du har lidt kendskab til mærkning, så er det noget man køber sig til. Det er derfor ikke ens betydende med, at batteriet ikke er lige så godt eller bedre.

Jeg er fin tilfreds med batterierne. Hvis du eller andre finder en løsning på sd kortet så meld gerne tilbage.

Tak
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #22 Dato: Juni 04, 2012, 10:13:39 pm »
Har i prøvet at formatere kortet når i har det i kameraet? For først virkede mit heller ikke, men efter jeg lavede en format på selve kameraet så fungerede det.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #23 Dato: Juni 04, 2012, 11:31:49 pm »
Har i prøvet at formatere kortet når i har det i kameraet? For først virkede mit heller ikke, men efter jeg lavede en format på selve kameraet så fungerede det.

Mit kort virkede så ikke i computeren eller i nogen af mine digitale kamera. Faktisk var det som om de slet ikke opdagede der overhovedet sad noget i. Og så kan det være svært at formatere skidtet, men du har ret, de første kort jeg brugte skulle formateres direkte i GoPro kameraet før de virkede.


Batteri og oplader viker tilforladeligt. Synes ikke laderen virker mere plastik agtig end som så meget andet. Batterierne tror jeg sådan set er præcis de samme som gopro. Hvis du har lidt kendskab til mærkning, så er det noget man køber sig til. Det er derfor ikke ens betydende med, at batteriet ikke er lige så godt eller bedre.

Jeg må trække i land på batterierne. Testede dem på Bulderdagen og de virkede upåklageligt og ligeså længe som det originale! Kina 1 - Gregers 0
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #24 Dato: Juni 04, 2012, 11:57:28 pm »
Jeg satte sd kortet i mit Canon 500D og det virkede fint... Så der det må kunne fixes på en eller anden måde med gopro
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #25 Dato: Juni 05, 2012, 10:23:42 am »
Læste på facebook at gopro wi-fi bacpac & remote er udkommet i dag

http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac-remote-combo/

 :thumbsup:

Så det spørgsmålet, hvem kan finde den billigste ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #26 Dato: Juni 05, 2012, 10:36:09 am »
Læste på facebook at gopro wi-fi bacpac & remote er udkommet i dag

http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac-remote-combo/

 :thumbsup:

Så det spørgsmålet, hvem kan finde den billigste ;)

Hvem skal en tur til US??  :innocent:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #27 Dato: Juni 05, 2012, 12:32:18 pm »
Jeg må trække i land på batterierne. Testede dem på Bulderdagen og de virkede upåklageligt og ligeså længe som det originale! Kina 1 - Gregers 0

Kan du jo sagtens påstå - der er jo ikke fremlagt beviser for at det virkede :P
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #28 Dato: Juni 05, 2012, 12:48:14 pm »
Læste på facebook at gopro wi-fi bacpac & remote er udkommet i dag

http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac-remote-combo/

 :thumbsup:

Så det spørgsmålet, hvem kan finde den billigste ;)

Hvem skal en tur til US??  :innocent:

Det skal jeg. Om 13 dage :) Og yes sir jeg skal ha GO2 udstyr med hjem :)

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk2
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Køb af GoPro HERO 2 og udstyr mm Tråd
« Svar #29 Dato: Juni 13, 2012, 12:09:15 pm »
Så der bestil en Wifi/remote backpac ;) Har en som tager der med hjem fra USA :D  :thumbsup: :thumbsup:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256