Forfatter Emne: Så gik der mega morfar i den.  (Læst 9576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Så gik der mega morfar i den.
« Dato: August 15, 2012, 11:03:39 am »
På under 24 timer gik jeg fra sport til morfar, fordi igår fik jeg både min flipup hjelm og mine oxford håndtag med varme.

Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #1 Dato: August 15, 2012, 11:16:09 am »
På under 24 timer gik jeg fra sport til morfar, fordi igår fik jeg både min flipup hjelm og mine oxford håndtag med varme.

Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.
Nu kørte du vel ikke med den åben? Det er både farligt og kan give dig en bøde for at køre uden hjelm. Den skal være godkendt som styrthjelm, både med åben, og lukket kæbestykke. Og den er højst sandsynligt kun godkendt i lukket position.

Har selv system/flipup hjelm, og det er virkelig rart når man står af mc'en i kort tid, men jeg ville ALDRIG køre med den åben!

Citat fra: http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1154
Af en lang række forskellige standarder som AS (Australien), NBR (Brasilien), CSA (Canada), NI (Indonesien), JIS (Japan), NZ (New Zealand), IS (Indien), ECE (Europa), DOT (USA), Snell (USA), er det den lovpligtige europæiske ECE 22.05 standard vi danskere skal fokusere på.

Uden ECE 22.05 mærkning er styrthjelme ganske enkelt ikke lovlige at anvende her i landet.

Af hjelmens ECE mærkning, fremgår det hvilken type godkendelse der er tilknyttet den enkelte hjelm. Umiddelbart over stregkoden er noteret en række tal sammen med betegnelser som J, P eller NP.

J er betegnelsen for hjelme godkendt som pilot (Jet) hjelm, P betyder at kæbebeskyttelsen på en integral/flip-up hjelm er godkendt, og betegnelsen NP betyder et kæbebeskyttelsen på en integral/flip-up hjelm IKKE er godkendt.

Det vil sige at man i princippet kan erhverve sig en integral/flip-up hjelm der kun er godkendt som pilothjelm, men omvendt også kan finde en flip-up hjelm hvor kæbebeskyttelsen er godkendt efter samme procedure som anvendes for integralhjelme.
« Senest Redigeret: August 15, 2012, 11:20:03 am af Hollowpoint »
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #2 Dato: August 15, 2012, 11:36:33 am »
Det gjorde jeg, altså kørte med den åben.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #3 Dato: August 15, 2012, 11:47:07 am »
Har lige snakket med C. Reinhardt som er importør af shoei til dk, og du har ret den er ikke godkendt åben. Tak!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #4 Dato: August 15, 2012, 11:51:53 am »
skal du også have en Goldwing? hahaha, integreret solbrille findes nu i de fleste fullface, men godt at du er glad for den.

Varme i håndtag? Tja, er vel meget rart, har aldrig selv kørt med det.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #5 Dato: August 15, 2012, 02:16:29 pm »
Jeg købte fullface fordi jeg ALTID kørte med min flipup åbend  og for at de vejer +1600 g.. Det er fedt inde i byen og når man skal snakke med folk.. Har aldrig blevet stoppet og man ser da pansere der kør med åbend hjem...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #6 Dato: August 15, 2012, 02:19:44 pm »
Deres hjelme kan godt være godkendt så de må køres åbne. Og nej det er næppe der de har størst fokus, og sikkert heller ikke alle der ved noget om det  :mrgreen:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #7 Dato: August 15, 2012, 02:44:44 pm »
Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.

Og prisen for herligheden var??
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #8 Dato: August 15, 2012, 02:51:26 pm »
Hjelmen var lige under 4000 og håndtagene var 270 inkl. Fragt fra England, en venlig sv650.org skulle af med dem, brugt men i super fin stand.
Hvad ville i lime dem fast med?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #9 Dato: August 15, 2012, 03:18:56 pm »
Hjelmen var lige under 4000 og håndtagene var 270 inkl. Fragt fra England, en venlig sv650.org skulle af med dem, brugt men i super fin stand.
Hvad ville i lime dem fast med?
Tror hårlak er ret godt? Mener jeg at huske, men kan selvfølgelig tage fejl?

270,- incl fragt er jo næsten det samme som gratis  :thumbsup:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #10 Dato: August 15, 2012, 03:45:48 pm »
næste er vel et gel-sæde? :)

og nej der er intet morfar over det
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #11 Dato: August 15, 2012, 07:20:08 pm »
Gelsædet har jeg haft i flere år.
Ja præcis, så da han skrev 3 pund i fragt, overførte jeg via paypal med det samme.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Så gik der mega morfar i den.
« Svar #12 Dato: August 17, 2012, 08:15:59 pm »
Jacob: Din magre röv kunne have godt af et gelseat..... Men du kører kanske for få km ?!?! ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #13 Dato: August 17, 2012, 11:39:11 pm »
Hæld lidt rensebenzin i dem indvendigt, så smutter de lige på og når det fordamper sidder de muligvis fast nok. Ellers kan man også bruge trykluft til at blæse ind mellem greb og clipon.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Så gik der mega morfar i den.
« Svar #14 Dato: August 18, 2012, 12:15:18 am »
Hårlak virker også ret effektivt ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256