Forfatter Emne: JHS Racing Mods  (Læst 6152 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
JHS Racing Mods
« Dato: Januar 12, 2007, 02:36:01 pm »
Hej

Fladt lige over denne lidt ældre artikel. Interessant at de hævder Power Commander III kan justere sig selv.
Et andet vigtigt mod er udskiftning af forreste bremseslanger.

Hvad siger I ?
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: JHS Racing Mods
« Svar #1 Dato: Januar 12, 2007, 03:32:39 pm »
... de hævder Power Commander III kan justere sig selv....

Nej, de skriver at man helt kan undvære PCIII'eren da ECU'en kan justere sig selv via den Lambda-sonde der sidder i udstødningen.

Har set det andre steder, men nogen mener at den originale lambda-sonde ikke er god nok, afhængig af hvor meget man ændrer/tuner motoren.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Corlin

  • Gæst
Re: JHS Racing Mods
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2007, 11:02:13 am »
Mht. de forreste bremseslanger gælder den regel nok på de fleste cykler eftersom stålarmerede slanger giver sig mindre under tryk.

Omvendt er der stor forskel på bremser og skiver på forskellige modeller så man kan diskutere om den bedre bremsekraft er nødvendig.
Jeg skifter selv på min SV1000s men det er i forbindelse med skift af komplet gaffel.
Smag og behag.

Corlin

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: JHS Racing Mods
« Svar #3 Dato: Januar 21, 2007, 01:42:33 am »
... de hævder Power Commander III kan justere sig selv....

Nej, de skriver at man helt kan undvære PCIII'eren da ECU'en kan justere sig selv via den Lambda-sonde der sidder i udstødningen.

Har set det andre steder, men nogen mener at den originale lambda-sonde ikke er god nok, afhængig af hvor meget man ændrer/tuner motoren.

Det er også testet at den originale lambdasonde og hele det elektroniske system slet ikke er godt nok/følsom nok til at justere sig selv.
Det kommer nok på sigt! De er allerede begyndt at lave cykler der selv justere længden af tragte og meget mere!

Problemet kommer når man smider aftermarket gear på der ændrer hele flowet i motor (fx moddet airbox). Det kan lambdasonden ikke kompensere nok for! Det kan en powercommander til gengæld :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: JHS Racing Mods
« Svar #4 Dato: Januar 21, 2007, 01:31:02 pm »
Hmm atter en gang, bliver det påpeget at det kan være problematisk "bare" at smide en gixxer forgaffel på, jeg tror sgu at jeg beholder min standardgaffel.
   

Corlin

  • Gæst
Re: JHS Racing Mods
« Svar #5 Dato: Januar 22, 2007, 11:21:37 am »
Hmm atter en gang, bliver det påpeget at det kan være problematisk "bare" at smide en gixxer forgaffel på, jeg tror sgu at jeg beholder min standardgaffel.

He he jeg tror efterhånden at vi kan dele folk op i to dele. Dem som fornuftigt nok vil beholde standard gafflen da De ikke vil rode for meget med opsætning/ændring af hele cyklen som jo ret beset kører ret godt i standard trim og så den anden halvdel som bare ikke kan lade være med at skrue og ekserimentere. Jeg tilhører selv den sidste kategori og er allerede i gang med skiftet.
For mig er det spændende rent faktisk at skifte til USD og så efterfølgende prøve sig frem til en opsætning der forhåbentligvis bliver mere præcist styrende. Det kræver en masse tålmodighed og desværre penge før den er i hus. Men sjovt er det sku.

Corlin

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: JHS Racing Mods
« Svar #6 Dato: Januar 22, 2007, 11:33:52 am »
Hmm atter en gang, bliver det påpeget at det kan være problematisk "bare" at smide en gixxer forgaffel på, jeg tror sgu at jeg beholder min standardgaffel.

He he jeg tror efterhånden at vi kan dele folk op i to dele. Dem som fornuftigt nok vil beholde standard gafflen da De ikke vil rode for meget med opsætning/ændring af hele cyklen som jo ret beset kører ret godt i standard trim og så den anden halvdel som bare ikke kan lade være med at skrue og ekserimentere. Jeg tilhører selv den sidste kategori og er allerede i gang med skiftet.
For mig er det spændende rent faktisk at skifte til USD og så efterfølgende prøve sig frem til en opsætning der forhåbentligvis bliver mere præcist styrende. Det kræver en masse tålmodighed og desværre penge før den er i hus. Men sjovt er det sku.

Corlin

jeg giver dig ret, men den sidste fyr har brugt £5927 og er ikke færdig endnu!! på en cykel til £6749 ?????