Forfatter Emne: Dæk skifte  (Læst 3158 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Dæk skifte
« Dato: August 24, 2011, 10:45:01 am »
Skal til 12k service hos enghave motor på mandag, han mente jeg burde skifte dæk men at der nok stadig var 1000 km tilbage på dem. Jeg havde godt nok håbet de kunne holde sæsonen(2-3000km) ud så jeg kunne skifte til et par friske pilot road 3 ved starten på næste sæson.

Er mine dæk virkelig så nedslidte? Kommentarer vedrørende hvor meget mønster der er tilbage i siderne frabedes  :oops: :lmao:

Da jeg skal på mestersvinger tirsdag burde jeg jo nok have skiftet inden men enghave forhandler kun metzler og vil som sagt skifte til pilot road 3 men det kan jeg sgu nok ikke nå inden weekenden.


GSX-R 600 K7

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Dæk skifte
« Svar #1 Dato: August 24, 2011, 10:52:37 am »
Hvis de er lovlige havde jeg forsat på de dæk indtil jeg fik fat i de dæk som jeg ønsker at få på :)

Men husk det lovlig at bruge hele dækket ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Dæk skifte
« Svar #2 Dato: August 24, 2011, 11:27:33 am »
hvis du skal på mestersvinger, har du jo netop helt nye dæk på (der skal du jo kun bruge siderne)  :blink:
Så jeg ville ikke skifte inden af den årsag.

det eneste jeg ville passe på med, var at køre i regnvjr. Når vejen er tør har mønsteret ingen funktion, men i en vandpyt er det en anden sag.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Dæk skifte
« Svar #3 Dato: August 24, 2011, 01:18:16 pm »
Jeg ville også køre på dem som jeg ser det på billederne.

Det er selvfølgelig ikke fedt i regn det siger sig selv, men et andet minus ved nedslidte dæk er at man nemmere punkterer, da forhjulet har en tendens til at vende eks et søm så det bliver kørt op i bagdækket i stedet for at det ligger ned og man bare kører over det.  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Dæk skifte
« Svar #4 Dato: August 24, 2011, 02:29:05 pm »
Jeg ville også køre på dem, men du kan godt regne med at opleve, at den er noget nemmere at smide ned i svingene, når du får nye dæk på ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

mr_black

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Sv: Dæk skifte
« Svar #5 Dato: August 24, 2011, 06:31:52 pm »
Der er slidmærker i profilen, som indikerer om dækket er slidt (både ind imod midten og i siderne). Når de flugter med resten af profilen er dækket ikke lovligt mere. Der skal være minimum 1mm profil.

Eller kør!!  :evil:

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Sv: Dæk skifte
« Svar #6 Dato: August 24, 2011, 07:10:40 pm »
Har jo set dem live en del gange og ehm.. det pæneste jeg kan sige er at der vist er en hos Enghave der havde håbet af få afsat et sæt dæk :loser:

Med mine briller er du end ikke i nærheden af nedslidte dæk og vil roligt anbefale dig at vente - med mindre du lige ruller 10K mere på resten af sæsonen :mrgreen:

Hvis jeg ville skifte sådan i utide skulle det være pga. mistillid til dækket i al almindelighed - og det synes jeg ikke lige du har vist når vi har SVinket på mc-stierne rundt i det ganske land :innocent:
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Vikkelsø

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Sv: Dæk skifte
« Svar #7 Dato: August 24, 2011, 08:38:08 pm »
De ser sgu bedre ud end mine på Brumbassen :D - De skal i hvert fald skiftes til engang i hvile-månederne  :facepalm: :evil:

Den står også på 50.000km nu  :whatever: