Forfatter Emne: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring  (Læst 31814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Allan-S

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
  • Bike: Sv1000
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #30 Dato: April 15, 2016, 10:24:54 am »
Har ikke kunnet finde noget om lovligheden/ulovligheden ved sådan et gitter.
Der er jo masser af Scramblere, der kører med et - og du kan købe dem til adventure-bikes, såsom BMW R1200GS, så jeg tror ikke, at de er ulovlige.

Fedt, og så er du jo klar til at stille op i noget dirt tack  :D
Link til min SV1000N K7 på Motorcykelgalleri.dk: http://llk.dk/ncu7zp

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #31 Dato: April 21, 2016, 12:11:15 am »
Jeg fik afleveret delene hos maleren og gik dernæst i gang med udstødningen.

Inderrørene blev forkortet:



Og så kom resten af udstødningen tilbage fra glasblæsning:



Det viste sig dog, at glasblæsning af titaniumpotter ikke er så smart - for der udvikles gnister og en del varme, når man glasblæser titanium. Åbenbart?

Og varmen havde gjort, at potternes titaniumskal havde vredet sig ret meget, så jeg brugte den del tid på at rulle og vride dem tilbage til deres oprindelige, ovale form. :/

Nå, det lykkedes da...

Så kom delene op at hænge og blev tørret af med isopropylalkohol, klar til lakering med Motips varmefaste (op til 800 grader celcius) klarlak:



Efter lakering:





Hængt til tørre en times tid:



Mens delene tørrede, fabrikerede jeg et stativ, som de kunne hænge på, når de skulle hærdes i ovnen:





Og så blev de "bagt" - hver del fik 45 minutter ved 160 grader celcius:





Desværre er jeg (stadig) ikke god til at give klarlak, selvom jeg forbereder emnerne godt og varmer dåserne op i varmt vand inden jeg maler - så jeg skal slibe med korn 2000 vådslibepapir og dernæst polere med poleringsmaskine og Slibol. Men så skal det også nok blive godt. Det er dog kun potterne, der får den behandling - forrørene og manifolden får lov til at forblive, som de er nu. Mere om det i en fremtidig post...

Nåja, og så kom delene hjem fra maleren - farven er Suzuki Oort Gray Metallic (YHG):





De er UTROLIGT lækre at se på OG at røre ved! :D

Og gaffelbenene kom tilbage fra glasblæsning og pulverlakering:





De er også perfekt lakerede, men...

... ham, der pulverlakerede gaffelbenene, havde sat bolte i hullerne, hvor rebound-skruerne normalvist sidder - for at forhindre, at der kom pulverlak derind. Tanken var god nok og han havde ikke skruet boltene særligt hårdt i - men hårdt nok til at smadre gevindet lidt. Så jeg måtte på jagt efter en venlig sjæl, der kunne låne mig en M12x1.0mm snittap og snitbakke. Det lykkedes dog og i dag er det lykkedes mig at få samlet 1 gaffelben og få fjernet rust fra det andet - så det er klar til at blive samlet i morgen.
/Mads P.

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #32 Dato: April 21, 2016, 08:45:44 am »
Kraft helvede det ser godt ud Mads, så er der måske alligevel håb for at se dig på gaden i denne sæson, min ligner jo snart et gammelt lig ved siden af din, du bedes parkere længst muligt væk fra mig når vi er på tur sammen fremover :D
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Witt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #33 Dato: April 21, 2016, 12:08:14 pm »
 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Glæder mig til at se den i live

Witt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #34 Dato: April 21, 2016, 12:09:11 pm »
Hvad løber sådan et projekt op i  :dead: :dead: :dead:

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #35 Dato: April 23, 2016, 12:04:15 am »
Kraft helvede det ser godt ud Mads, så er der måske alligevel håb for at se dig på gaden i denne sæson, min ligner jo snart et gammelt lig ved siden af din, du bedes parkere længst muligt væk fra mig når vi er på tur sammen fremover :D

Lol. Njaeh, din er nu meget fin. Med alt det der Rizoma-gejl, du har kastet på den. :)

Hvad løber sådan et projekt op i  :dead: :dead: :dead:

Lige over 7000 pt.  :shock:

:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Glæder mig til at se den i live

Så er vi to! ;)
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #36 Dato: April 23, 2016, 12:05:26 am »
Det skulle have været en vildt produktiv dag i dag - og det var det da også, på en måde. Men tingene gik bare laaaaangsomt.....

Jeg fik fjernet rust og poleret det sidste gaffelrør (det tog en halv krig og er stadig ikke ligesom nyt, men efter 2 timer gad jeg bare ikke mere!), og fik dernæst samlet det sidste gaffelben (nye pakdåser og ny olie).

Jeg monterede gaffelbenene, forskærmen og satte forhjulet på, bare for sjov (det er ikke gjort rent endnu, så det ryger af igen i morgen):



Det ser sgu' meget godt ud, synes jeg!

Bemærk, at skærmforlængeren også er blevet lakeret - det ser nu bedre ud, end når den bare er sort, synes jeg.

Jeg havde også fået fat i lange, tynde strips, så nu kunne jeg sætte forlygtegitteret endeligt fast:



Jeg ville så sætte min nye vindskærm fast:



... men ak, mine forlygteholdere er den forkerte model.... så den kommer på senere, når det er lykkedes mig at skaffe de rigtige lygteholdere:



Jeg baksede også en HEL del med at få det nye styr på plads - jeg er ikke helt sikker på, at alle kablerne kan nå, men det kigger jeg videre på i morgen.

Jeg nåede da at få monteret en R6 gasrulle og mine nye håndtag:


/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #37 Dato: April 23, 2016, 10:25:22 pm »
Idag fik jeg monteret det bagerste forrør:



Dette gjorde, at jeg kunne komme i gang med at spænde resten af ophænget sammen (bagdæmper, bagsvinger, osv.) - dog måtte jeg, for at kunne spænde bagsvingeren fast, lave endnu et specialværktøj. Denne gang er det en såkaldt "Castle Nut" top, som jeg absolut ikke gad give penge for, når jeg bare kunne lave den ud af en gammel top:





Det var så specialværktøj nr. 4, som jeg selv har fremstillet til dette projekt... ;)

Dernæst skulle forhjulet tages under kærlig behandling - jeg startede med skiverne, som ikke så specielt godt ud. Så de blev vasket, affedtet og afdækket - og fik dernæst et par lag matsort:





Resten må I vente et par dage med, for nu er min ferieuge snart slut! :)
/Mads P.

Allan-S

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
  • Bike: Sv1000
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #38 Dato: April 27, 2016, 08:53:10 am »
Kæft jeg er misunderlig på dit "bagerste forrør" - mit ligner noget der er løgn, og det er nærmest umuligt at komme til. Og rigtig fed detalje med de sorte forgaffelrør.
Link til min SV1000N K7 på Motorcykelgalleri.dk: http://llk.dk/ncu7zp

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #39 Dato: April 27, 2016, 04:50:24 pm »
Jeg er tosset med dit forlygtegitter!

Har tidligere selv kigget lidt på Ebay, men synes ikke jeg har fundet den rigtige dimension. Har du link/ hvor fandt du dit?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #40 Dato: April 27, 2016, 10:06:22 pm »
Kæft jeg er misunderlig på dit "bagerste forrør" - mit ligner noget der er løgn, og det er nærmest umuligt at komme til. Og rigtig fed detalje med de sorte forgaffelrør.

Tak tak. Som jeg nævnte på Facebook, så er jeg ret nysgerrig på hvor længe, det ser pænt ud - men det kan ikke være grimmere end før. ;)

Jeg er tosset med dit forlygtegitter!

Har tidligere selv kigget lidt på Ebay, men synes ikke jeg har fundet den rigtige dimension. Har du link/ hvor fandt du dit?

Heldigvis laver jeg budget og indkøbsliste til denne slags projekter, så.... hér:

http://stores.ebay.co.uk/kiantradeltd/

Søg på denne tekst i hans shop: Motorbike 7" Headlight Headlamp Stone Guard Kawasaki Yamaha Triumph Honda

Den finder 2 resultater - selve gitteret er ens i begge resultater, men der følger monteringsclips med til det ene. Jeg valgte at købe uden monteringsclips (og bare montere det med strips), for jeg kunne ikke helt greje, hvordan man skulle sætte dem fast.
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #41 Dato: April 27, 2016, 10:07:52 pm »
Så er der nyt igen fra mig.

Jeg havde købt en såkaldt dækstift, så jeg gik i gang med at male udvalgte ord på dækkene op - først sleb jeg meget hurtigt bogstaverne med korn 400 vådslibepapir og dernæst blev de tørret af med en ren klud med lidt isopropylalkohol på.

Og så gik jeg i gang med at tegne ordene op - det går reeeet langsomt, for man skal have tungen lige i munden:



Og, som I kan se, så bliver det aldrig helt perfekt - ihvertfald ikke med den dækstift, jeg havde købt. Men til sidst kom det nu til at se meget fornuftigt ud alligevel:



Så polerede jeg bremseskiveboltene op:



... monterede bremseskiverne:



.... og monterede forhjulet og bremsekalibrene:



Det ser OK ud - jeg er godt tilfreds.

Og så gik jeg videre med baghjulet, men mere om det i næste post.
/Mads P.

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #42 Dato: April 29, 2016, 02:16:04 pm »
Håber fanme det der gitter er nemt at pille af, for når jeg ser hvor mange døde insekter der sidder på min lygte efter et par ture så går der ikke længe før der ikke kan slippe lys igennem det tykke lag af lig på din hvis du ikke kan komme til at skure den ordentlig ren  :D (syntes i øvrigt sådan et gitter passer bedst til trackerstilen, og det er en SV'er jo heldigvis ikke)  ;)
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #43 Dato: April 29, 2016, 02:21:16 pm »
Trykluft, du....

Og mht. det med Tracker-stilen, så er det nu engang en stil, jeg synes, er ret fed. Om som SV'ere sagtens kan laves om til. Det har du jo også kunnet se i de opslag, jeg har lagt på Facebook (som du hader allesammen).
Jeg kan så sige på forhånd, at du ikke kommer til at kunne lide mine nye blinklys - hverken for eller bag. Men nu er det jo heldigvis min MC og ikke din. ;)
/Mads P.

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Mads P's SV1000N - Sæsonklargøring
« Svar #44 Dato: April 29, 2016, 04:27:17 pm »
Vil vildt gerne se dig fjerne indtørrede insekter på forlygten med trykluft [emoji12]


I didn't loose my mind, i sold it on eBay...
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...