SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: B2 efter Maj 15, 2006, 02:44:31 pm
-
Eller rettere 102.353 Km service :)
Sidste Mandag blev mit elskede SVin afleveret hos Brdr. Stevns i Hårlev (hvor jeg også købte den i 2000 ), med en "ønskeseddel" med følgende punkter :
1. Kontrol og evt rep/udskiftning af knastkæde og knastkædestrammere
2. Justering af ventiler
3. Fejlfinding på start kreds (troede det var knappen )
4. Udskiftning af olie, olie filter og tændrør.
5. Smøring af koblings & gas kabler.
Idag kunne jeg så hente den igen (var dog klar i Fredags, men jeg var syg :() og spændingen var stor !
Regningen lød til min RET store lettelse kun på 2950 kr :D
Der var ikke noget galt med knast kæder og hvad dertil høre. Den raslende lyd skyldtes ventilerne og karburatorerne der trængte til en grundig justering
Startproblemerne lå gemt i den kontakt der fortæller elektronikken at koblingen er trukket, og var løst ved en grundig rensning.
Svinet startede ved et ganske kort tryk på knappen, og gik som en drøm :D
Den havde dog nær smidt mig af da jeg kørte ud på vejen :shock:
Jeg skal sgu love for at gasrullen ikke skal have ret meget nu det hele er velsmurt :oops:
Den stakkels mekaniker ( Jørgen ) åd en kæmpe kamel, og indrømmede at det er en solid lille maskine :D :D
Han er normalt kun til gamle Englændere "for de ka' sgu holde" :wink:
Når jeg engang bliver lidt mere velhavende, får den et nyt luftfilter. Ikke at jeg fatter den kan ånde gennem den gamle (det er stadig det originale filter) æske :wink:
Så nu er jeg en totalt glad idiot, der glæder mig STYGT til at komme på Knutstorp på Søndag :twisted:
-
Bør man ikke skifte luftfilter noget oftere??
-
Bør man ikke skifte luftfilter noget oftere??
Sikkert :oops:
Men trods det kommer den fint afsted 8)