Forfatter Emne: forsikring igen;)  (Læst 2641 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

yngve

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
    • Min Sv`er
forsikring igen;)
« Dato: Juli 11, 2006, 06:48:48 pm »
Hey!

jeg har lige købt min en sv`er her i weekenden en sort, 650s, årgang: 2005.
det er sådan at den skal stå i min far`s navne, og hans forsikring?
han har kørt skade fri i 20 år og er elitebileste/mc.
så snakke vi med forsikring har i dag, de skulle havde 5700 kr for en kasko forsikring hos top danmark. og det synes jeg lige hva dyr nok?
Er det fordi den er så ny?
hva giver i, i forsikring?
 

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: forsikring igen;)
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2006, 07:36:00 pm »
5200 kr. for kasko og ansvar (9 mdr.) hos Runa, for min 1000s.

3000 kr. i selvrisiko ved alle forhold (tyveri, hærværk, skader osv.) og ingen stigning i præmie selvom forsikringen bruges/udbetales ved skader o.lign..

Jeg er elitebilist og mc´ist og er forsikret på min adresse i Nordsjælland (Humlebæk).

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Sv: forsikring igen;)
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2006, 07:44:58 pm »
Hej!

Mit gode og helt klare råd til dig er: Drop det med forsikringen i fars/mors navn! Det kan give problemer ved skader, og dermed nedsætte erstatningen både på din egen lækre maskine, men også på andres ting. Jeg går ud fra, at SVen skal stå i din fars navn, for at spare forsikringspræmie - fordi den er for dyr i dit eget navn?  :angel:

Problemet KAN opstå, hvis du er den faktiske og dermed daglige bruger af maskinen. Laver du en skade på SVen eller på andres ting - og finder forsikringsselskabet ud af jeres lille præmie-sparende-finte, ja så får du ikke fuld erstatning ved en skade, men alene en forholdsmæssig erstatning. Den forholdsmæssige erstatning SVarer således til den præmie du skulle have betalt. Et eks. En skade på "andres ting" som burde udløse en erstatning på fx 25.000 kr. kan nemt blive reduceret til 10.000 kr. eller mindre (og dermed begrebet forholdsmæssig erstatning). Erstatningen reduceres fordi selskabet siger, at du har betalt for lidt i præmie. Skader på "andres ting" vil dog i første omgang blive dækket af forsikringsselskabet med det fulde beløb, men selskabet vil med stor sandsynlighed gøre regres mod dig (gøre krav gældende) og kræve, at du betaler forskellen (15.000 kr. i mit eks.) på den erstatning selskabet har ydet og den de skulle have ydet. Igen - det er forholdet mellem den præmie du (din far) faktisk betaler og den præmie du skulle have betalt.

Er det sort snak? Beklager, men det var bare et godt råd. Håber ikke du faldt i søvn..

Forresten - godt valg af MC, håber du får glæde af maskinen - den er fandme fed på landevejen...  :whipped:

God sommer.


PS Betaler selv ca. 3.200 kr. for fuld kasko i Tryg.
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

yngve

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
    • Min Sv`er
Re: forsikring igen;)
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2006, 08:07:15 pm »
Rask: Tro mig det ved jeg, men det er sån når man er under 25 år så koster det.
og jeg har ikke råd til sådan en dyr forsikring. Og det jeg gerne vil er at køre motorcykel det er livet!
Men forstår dig godt.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Sv: forsikring igen;)
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2006, 08:22:03 pm »
Ja, bidt af en "gal" SV, kan man nemt blive.. Jeg har haft det sjovt i mange forskellige biler i sidste 7 - 8 år, men igen slår oplevelsen af MC kørsel..

Fjerritslev? Ja så har du ikke langt til træf på toppen...
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

yngve

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
    • Min Sv`er
Re: forsikring igen;)
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2006, 09:03:58 pm »
Ja, en sv`er gør livet lidt sjover :o
Nej, der er ikke så langt. vi er også et pr stk der skal der op, det skal nok blive sjovt.
og så er der heller ikke så længe til thy-træf, det er nu også rigtig godt.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: forsikring igen;)
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2006, 09:16:33 pm »
prøv at søge på "forsikring" den har været oppe massevis af gange før, og der er også et par ret gode prisoversigter
   

Dssa

  • Gæst
Sv: forsikring igen;)
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2006, 10:15:09 pm »
Hey Yngve har lige afsluttet selv samme proces og fandt at tryg var dem som var det billigste selskab for min 650ér men jeg kunne også køre på min bil angsinitet fra tidligere men selv uden var det okay. Jeg forhandlede lidt med selvrisikoen, hvilket trak prisen ned og til tider kan det også betale sig at tegne en ulykkesforsikring (deltid) for 300 kr men som skaber 20 % rabat istedet.