Forfatter Emne: Erfaring med køb af USD fra usa???  (Læst 7300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Erfaring med køb af USD fra usa???
« Dato: April 04, 2014, 10:43:26 pm »
Jeg har kig på en forgaffel fra en gsxr 750 som befinder sig i USA, men har aldrig prøvet at bestille vare af den værdi, størrelse og vægt hjem fra USA.

Ville derfor høre om andre har købt deres gaffel hjem fra staterne og hvordan med told og skat, hvor meget måtte i betale oveni købsprisen?

Håber nogle af jer kan hjælpe. :)

Mvh
Peter.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #1 Dato: April 05, 2014, 05:58:29 pm »
Jeg har flere gange brugt SHOPUSA. Det fungerer helt fint. Alle varer har jeg modtaget inden for 14 dage fra bestilling på webshop. Det vil sige, at ingen levering fra SHOPUSA har modtaget forsendelsen, har taget mere end 10 dage.
Du er selvfølgelig sikker på at betale told og moms, men du er også sikker på hvor meget. SHOPUSA's hjemmeside har en beregner, så du kan se hvor meget en given vare kommer til at koste dig med told, moms og fragt.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #2 Dato: April 05, 2014, 09:08:00 pm »
Tak for info.

Har haft kigget lidt på deres side, og leget med deres beregner. Men skulle deres told/moms gøre det billigere eller nemmere iforhold til postdanmark? :)

Nå ja, hvornår betaler man så for fragt, told og moms med shopusa?

Håber på svar.
« Senest Redigeret: April 05, 2014, 10:11:48 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #3 Dato: April 06, 2014, 12:34:38 am »
Tak for info.

Har haft kigget lidt på deres side, og leget med deres beregner. Men skulle deres told/moms gøre det billigere eller nemmere iforhold til postdanmark? :)

Nå ja, hvornår betaler man så for fragt, told og moms med shopusa?

Håber på svar.
Du kan muligvis gøre det billigere ved selv at arrangere fragt og betale told, moms og gebyr til postdanmark for toldekspeditionen, når varen kommer til Danmark.
Men det må bero på en konkret vurdering.

Under alle omstændigheder vil jeg mene at det er en nemmere løsning at lade SHOPUSA om at løse opgaven.
Du betaler SHOPUSA samlet for fragten hjem til Danmark samt for told og moms, når de sender varen fra din SHOPUSA adresse. Men det står nu ret godt beskrevet på deres hjemmeside, hvordan forløbet er.

En generelt pointe ved at bruge SHOPUSA er, at der er en del amerikanske webshops, der ikke sender varer uden for staterne på kontinentet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #4 Dato: April 06, 2014, 06:53:49 pm »
Endnu engang, tak for svarene..

Ved ikk om det bare er mig, syntes bare deres side virker meget indviklet. Men det er 100% sikkert med igennem dem? :) (dyrt hvis det ikke dukker op tænker jeg) Men tænker da at prøve det.
« Senest Redigeret: April 06, 2014, 06:56:24 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #5 Dato: April 07, 2014, 12:49:53 am »
Nå, kunne ikke lade vær så nu er den forgaffel sku blevet købt/bestilt...   :D :D :D

Så glæder jeg mig bare til den rammer danmark.. Can´t wait!!!

Så det på udkig efter bagdæmper..
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #6 Dato: April 07, 2014, 07:47:35 am »
He he det skal nok blive godt

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #7 Dato: April 07, 2014, 10:17:42 am »
Du vil blive glad for den.. jeg købte min fra USA men fik nogle kollegaer til at bære den igennem told i små deler over vintern  :innocent:
Den er lidt blød med de originale fjedre så jeg har racetech fra UK i min (skriv pm til mig hvis du er interesseret af spec så finder jeg det frem)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #8 Dato: April 07, 2014, 11:37:41 pm »
Min allerførste gaffel var en GSXR 750 1998 - dvs en SRAD gaffel. Købt brugt på ebay komplet med broer, clipons, aksler, møtrikker og kontakter for 1750 kroner inklusive fragt.

Jeg betalte omkring 700 kroner i told og moms og lavede selv papirarbejdet, som gav mig den enorme tilfredsstillelse at kunne hente pakken direkte på posthuset uden at betale PostDumNoks åndede gebyr på 175 kroner for INTET...

Ellers har jeg altid købt fra England - og det er blevet til 10 gafler efterhånden, plus/minus.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #9 Dato: April 09, 2014, 11:52:37 pm »
Min allerførste gaffel var en GSXR 750 1998 - dvs en SRAD gaffel. Købt brugt på ebay komplet med broer, clipons, aksler, møtrikker og kontakter for 1750 kroner inklusive fragt.

Jeg betalte omkring 700 kroner i told og moms og lavede selv papirarbejdet, som gav mig den enorme tilfredsstillelse at kunne hente pakken direkte på posthuset uden at betale PostDumNoks åndede gebyr på 175 kroner for INTET...

Ellers har jeg altid købt fra England - og det er blevet til 10 gafler efterhånden, plus/minus.  :)

Forgaffel er købt fra en gsxr750k5 med calibre, bremseslange, clip-on, broer, aksel, lejer og møtrikker. Var da ellers en fin pris du har fået gaffel til. ;)

Da jeg nu skal til at finde en bagdæmper er det så zx10r, gsxr1000 eller andet jeg skal gå efter?  (min vægt ligger lige over de 70kg)

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #10 Dato: April 10, 2014, 07:17:40 am »
ZX10r er den der skulle passe bedst i karakteristikken, ingen pas problemer, jeg har en fra '08 den kobber farvede med sølv fjeder, og vejer ca 75kg, den er lige tilpas(læs må ikke være hårdere), den guldfarvede med rød fjeder skulle være endnu hårdere. Husk at skrue fjeder forspændingen helt ud før montering, den er pænt træls at skrue ud når den er monteret og man skal stille sag  :club:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #11 Dato: April 10, 2014, 07:34:04 am »
Enig. Hvis du ikke vejer mere skal du gå efter en zx10 fra 06-07. Den fra 08-10 er væsentlig hårdere og risikerer at blive for hård
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #12 Dato: April 10, 2014, 10:59:56 am »
Oki, havde bare læst på et forum den ville være lidt for hård til 70-80kg men der har nok været talt om den med rød fjeder så..

Siger tak for info, så er det på jagt efter en zx10r dæmper..  :wink:

Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #13 Dato: April 10, 2014, 11:17:59 am »
alternativ skulle en Öhlins fra en gixxer heller ikke være et skidt køb, den med hydraulisk fjederforspænding, syntes at have set en på MCG til 3200kr  :whipped:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Erfaring med køb af USD fra usa???
« Svar #14 Dato: April 10, 2014, 12:00:46 pm »
Derfor jeg "fraråder" en fra 08-10 da de er endnu hårdere.  Vær obs på forspændingen. Læs evt lidt op på nogle kawa forums.
Nu taler man jo ikke om pigers vægt, men grundet meget tungt mc udstyr vejer jeg køreklar en del mere end dig og til mig er min perfekt, min kørestil osv taget i betragtning
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)