Forfatter Emne: Michelin PR3 - ud til kanten ?  (Læst 3737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Michelin PR3 - ud til kanten ?
« Dato: Juli 09, 2014, 10:25:37 pm »
Andre 650'ere der også kører med de dæk ?
Jeg var med TT på Mantoro og kørte godt til. Bagvedkørende fortæller at jeg havde mindre end 5 cm til fodhvilerne (trw rearsets som er 5-6 cm højere end org.) og også var tæt med knæet (uden at prøve på det da jeg ikke har læderhabit.
Jeg fik kørt dækkene godt varme og de fnulrede godt på siderne. Men jeg har stadig ca 8 mm "kyllingestriber".

Det generer mig ikke at have kyllingestriberne men det undrer mig at jeg bare slet ikke kan komme ud til kanten af dækket.

Jeg vil derfor godt høre om der er andre der kører på samme dæk og om i kan komme der ud ? ......For så skal den sg der ud på Knutten i august :-)


Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Michelin PR3 - ud til kanten ?
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2014, 06:00:27 am »
Man bør jo IKKE komme derud, for så er man rendt tør for sikkerhedsmargen.

Mine nuværende Pirelli Angel GT (Yamaha XT660X) har bare 3-5mm jeg ikke kan bruge selvom fodhvilerne har ramt jorden flere gange - det er fint.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Michelin PR3 - ud til kanten ?
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2014, 08:15:22 am »
Som Sajmon siger...

Jeg kørte med PR3 sidste år og 2 gange på bane. Der havde jeg også ca. 5 mm på hver side og lakridser.

Samme gælder de nye Pirelli Angel GT (som Sajmon nævner) der er smidt på i år, om end ikke så mange lakridser.
De skal heller ikke længere ned, for så er det ikke længere dæk og fodhvilere, men udstødningerne der skal holde mig oprejst, og det er der nok ikke stor sandsynlighed for virker. 😳






Sent from my iPhone using Tapatalk
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Michelin PR3 - ud til kanten ?
« Svar #3 Dato: Juli 10, 2014, 09:41:22 am »
Okay, så kan jeg jo roligt være ganske tilfreds :-) Kæresten kører på en kawa z800 og kørte knæet i et par gange. Hans dæk (standard dunlop) er nulret helt til kanten nemlig. Så snakkede vi om, om det kunne være PR3 der er formet anderledes og hindrer at man kan komme på kanten. Overvejede at købe mig et sæt banedæk (ikke slicks, bare "sportsdæk") og sætte på når vi skal på Knutten for at se om det er anderledes.
PR3 klarer dog opgaven fantastisk ift vejgreb :-)
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Michelin PR3 - ud til kanten ?
« Svar #4 Dato: Juli 10, 2014, 11:11:31 am »
Jeg ved ikke om profilen er anderledes på 650'erens dimension af PR3, men på 1000'eren kan man komme helt ud, men nødvendigt er det ikke..... Køb/lån en lækker bux med klodser på, det er skidesjovt.

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3