Forfatter Emne: Udstyr  (Læst 8868 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Udstyr
« Dato: Februar 15, 2006, 08:53:57 am »
Hej med jer, nu står jeg forhåbentlig snart klar med min sv'er, men så skal jeg jo også ud og have mig en hjelm og noget tøj.. men der er sgu meget at vælge imellem, er der noget i kan anbefale?? eller evt. noget man absolut skal holde sig fra...? jeg ved godt meget af det er et spørgsmål om hvordan skidtet sidder, men alligevel er der nok lidt forskel på kvaliteten af det der bliver solgt...

Det skal være ok men må godt ligge sådan lidt fornuftigt i pris, jeg har kigget lidt ved bruun larsen i odense, de havde faktisk ½ pris på hjelme, men der er sgu ikke meget hjælpe at hente når man går derud syntes jeg.. så jeg ville da gerne lige høre jeres erfaringer:-)

takker
mvh

Kenneth (SV650S)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Udstyr
« Svar #1 Dato: Februar 15, 2006, 09:00:07 am »
du skal først gøre op med dig selv om det skal være læder eller goretex.. allerede her er der mange religioner og meninger om hvad det skal være.

Det danske vejr er jo klart til goretex..

Personligt vil jeg ha læder, for maximum beskyttelse ved styrt + at jeg gider ikke køre i regnvejr hvis jeg kan undgå det. Så læder er fint for for mig.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Udstyr
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2006, 09:25:47 am »
Citat fra: kek
men der er sgu meget at vælge imellem, er der noget i kan anbefale??


Hej,

Stod i efteråret over for samme problem som dig..

Jeg valgte at købe:

Rukka buks ~3200kr
Rukka Jakke ~3700kr
Arai hjelm ~3000kr (den er jeg dog i tvivl om blev for "billig" - har ikke prøvet så  mange hjelme, men jeg synes at der er en del vindstøj)
Daineese Mig støvler ~1500kr
Daineese wave rygskjold ~1000kr
ISX Handsker ~700kr (Med lufthuller, så man kan sprede fingrene og få luft ind, når ens MORFAR-varme-i-håndtagene bliver for varme..)

Jeg er super godt tilfreds med mit Tekstil-tøj (Codura-lignende-goretex-halløj), dog er jeg ikke sikker på om min hjælm er støjsvag nok..?

I alt har mit outfit koster omkring 13.000kr og jeg håber da at de penge er givet godt ud hvis jeg en dag skvatter.. :(

I alt fald så sidder mit tøj godt, er med utageligt for og ret diskret (ingen lyserøde streger)

...Det hele er købt hos www.aagesen.dk hvor jeg fik rigtig god behandling/betjening/service.  :D

Håber du kan bruge det til lidt.. - og køb nu ikke for billigt..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Udstyr
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2006, 09:35:51 am »
Jakke - Dog i helt sort:


Buks - Ligeledes i sort:


Rygskjold:


Støvler: (i øvrigt meget behagelige - også at gå i..)


Hjelm:



Handsker:
Kan jeg desværre ikke finde :(
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Udstyr
« Svar #4 Dato: Februar 15, 2006, 09:58:45 am »
Citat fra: Jesper Jensen

Arai hjelm ~3000kr (den er jeg dog i tvivl om blev for "billig" - har ikke prøvet så  mange hjelme, men jeg synes at der er en del vindstøj)


Jesper min hjelm er en Shoei til små 6 kilo og der er også vindstøj i, men det er jo svært at sige om det er for meget, når det er ens første hjelm til motorcykel brug.

Kek - Jeg har ligesom Jesper valgt textil tøj mit er bare fra Held. Det har jeg i hvert fald været glad for. Jeg har kørt fra Aalborg til Jelling i øs pjaskende regnvejr uden at blive våd. (Og nej jeg kørte ikke i bil  :wink:  )
Min hjelm har jeg dog købt i Tyskland, da der er mange penge at hente. Jeg fik min hjelm ca. 2 kilo under dansk pris. Der er jo ikke nogen som forbyder dig at kigge herhjemme og så handle i Tyskland.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Udstyr
« Svar #5 Dato: Februar 15, 2006, 10:08:25 am »
Er der nogen biks man evt. kunne hente tingene ved nede over grænsen??
mvh

Kenneth (SV650S)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Udstyr
« Svar #6 Dato: Februar 15, 2006, 10:17:07 am »
Citat fra: kek
Er der nogen biks man evt. kunne hente tingene ved nede over grænsen??


Ja, der bør ligge en del af dem - Bla. andet end lige på den anden side af grænsen (i Flensborg) - dog fandt jeg den aldrig, da et andet medlem her på forum ikke besidder stedsans.. :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Udstyr
« Svar #7 Dato: Februar 15, 2006, 10:41:16 am »
haha.. bortset fra det de der varmehåndtag du har, hvor faen får man sådan nogen og er det noget der virker??

Forresten kender jeg en der har lidt med noget IXS udstyr at gøre og skal ud og kigge på noget ved ham en dag, er det noget i kender noget til?
mvh

Kenneth (SV650S)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Udstyr
« Svar #8 Dato: Februar 15, 2006, 10:46:35 am »
Citat fra: kek
haha.. bortset fra det de der varmehåndtag du har, hvor faen får man sådan nogen og er det noget der virker??


Det virker SUPER - og er SÅ lækkert at køre med (Når nu B2, Luske og andre siger det modsatte, mobber dig med at du er en morfar osv, så skal du bare vende det døve øre til.. :) )

Det fåes bla. hos www.louis.de - De hedder Daytona Hot-grips..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Udstyr
« Svar #9 Dato: Februar 15, 2006, 11:43:27 am »
http://mcnetbutikken.dk/
kvaliteten kender jeg ikke men det er ihvertfald gode tilbud :)
ellers smut en tur til Hamburg og besøg Louis, Polo og Hein Gericke der vil du uden tvivl kunne finde noget
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Udstyr
« Svar #10 Dato: Februar 15, 2006, 12:55:14 pm »
http://www.louis.de  Der kan du spare mange mange penge !!!

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Udstyr
« Svar #11 Dato: Februar 15, 2006, 03:14:16 pm »
Louis har tilbud på Daytona Hot grips for tiden til kun små 40 EURO.

Hvis man vil køre helt til Hamborg har Louis et rest-lagersalg af beklædning, inkl. mærkevarer som Vanuzzi og Rukka. Der er tale om sidste års modeller og de er tit til halv pris (og den tyske pris er i forvejen ca. 60-70% af den danske). For frit valg kræver det dog at man bruger lidt skæve størrelser... meget små eller meget store!

Eller ligger der i flensborg på havnen en ganske ok MC-butik kun med beklædning og hjelme... den er (undskyld Jesper og makker) ret nem at finde. Hvis du kører langs havnen kan du ikke undgå at se den. Stor rød bygning....
Lidt syd for flensborg (10 km.) ligger der også en MC-beklædningsbutik der altid reklamerer i Touring nyt. G. Wilhelmsen eller lignende hedder den... (jeg har købt 2 x rukka udrustning der og sparet mange mange penge).

Begge ovennævnte tyske butikker har dansktalende personale om lørdagen... siger lidt om prisbesparelserne.
Louis i Hamborg er kun på Tysk.

Hvis man syntes kan man jo også prøve f.eks. Rukka i en dansk butik og så bestille det ved Louis bagefter.... nok lidt et spørgsmål om moral.

Vedr. lædr / goretex.. Jeg har nu i 4 år kørt med det samme sæt rukka goretex. Mange kilometer også i regn og aldrig nogensinde er jeg blevet våd andet end på mine fødder som sidder i et par billige læderstøvler....

Konklusion: køb i tyskland eller forlang en stor stor rabat ved dansk forhandler. Køb ikke for billigt men køb noget du kan holde ud til at se på længe... køb goretex.


 :D  Vi ses derude. Skal til syn på lørdag og får snart besked fra T&S vedr. afgift....
YAMAHA FZS 600 Fazer

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Udstyr
« Svar #12 Dato: April 14, 2006, 07:56:15 pm »
Så fik jeg sgu mig noget udstyr, hentede sgu noget Dainese i Italien, nu jeg alligevel lige har været dernede i 2 uger :lol:  Der er sgu lidt større udvalg end jeg har kunne finde her på fyn ihvertfald... dog er jeg egentlig ikke helt klar over hvad det koster herhjemme endnu, men jeg købte jakke, bukser, rygbestykkelse til jakken, handsker og støvler alt i d-dry på nær støvlerne. Kostede noget med 4-4500 for hele skidtet så det syntes jeg ikke lige rigtig jeg har kunne finde noget videre for herhjemme med mindre det var fra bilka eller sådan noget.
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Udstyr
« Svar #13 Dato: April 14, 2006, 09:05:34 pm »
Citér
Jesper Jensen:
Ja, der bør ligge en del af dem - Bla. andet end lige på den anden side af grænsen (i Flensborg) - dog fandt jeg den aldrig, da et andet medlem her på forum ikke besidder stedsans.. :D
Nede i selve Flensburg er der selvfølgelig Motshop, som har masser af beklædning. Dog synes jeg at de har mest i genren til chrom-scootere, altså i kategorien frynser og nitter.
En anden mulighed er en forretning der ligger i Obersee, små 10 km. syd for Flensborg. G. Wilhelmsen Motorradtechnik. De har en hel del i reservedele og pop-lir. Og de skifter dæk på stedet, og har en masse af de gode dæk-mærker og -modeller på lager, i mange gængse størrelser.
Og på førstesalen ligger Jürg's Lederstube, hvor man kan finde temmelig meget indenfor beklædning. Både dragter, hjelme, handsker og støvler. Stedet er bestemt et besøg værd, og man kan sagtens få en lørdag formiddag til at gå dernede.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Udstyr
« Svar #14 Dato: April 14, 2006, 11:52:44 pm »
Jeg kan anbefale en "SV mærke-jakke" (næsten da). Jeg har købt den hos den danske importør Ry-MC, til ca. 2.000 dask. Tilsvarende bukser ligeledes 2.000.- (udtageligt for, udtagelig membran = bukser til hele sæsonen) http://www.rymc.dk - Ejeren hedder Peter, og han er en flinker fyr, der gør alt hvad han kan for at skaffe det han ikke måtte have på lager.

Hvis du ikke er til "Touring-træsko-støvler", men vil have en mere "sporty" støvle til en pris under 2.000, så har jeg været stort set hele det danske marked igennem.
Jeg har - som så mange andre danskere - ikke små smalle italiener-fødder, men de her passer: Diadora Eagle WP til 1395.- http://www.ammotor.dk/diadora/images/eaglewp_s.jpg

Vindstøj er VIGTIGT. Jeg kører med min gamle Caberg Unlimited3 klap-op-hjelm, og den suser meget. Regner med at prøve min gamle fars nye Schuberthjelm i løbet af foråret for at mærke forskellen. Ellers kunne jeg være fristet til at købe en "ond" Bandit (som mit profilbillede) - bare den suser nogenlunde moderat....Ellers er vejen frem vel blot et par ørepropper til 9,95.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3