Forfatter Emne: Ur  (Læst 6429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Ur
« Svar #15 Dato: Juli 24, 2006, 09:09:20 am »
Jeg har haft en sigma 800 monteret på 3 forskellige motorcykler. De fungerede udmærket. Dog blev selve displayet på to af dem ødelagt efter ca. 1½ års tid... ved ikke om det var pga. rystelser eller vejrliget (jeg lod dem altid bare sidde på!)

Det med den korrekte hastighed er så som så.... Du kan selvfølgelig indstille den rimelig præcist... MEN, når det bliver varmt eller koldt og dæktrykket ændrer sig og når dit dæk bliver slidt så skal den indstilles på ny for at vise præcist.... Og når det går meget stærkt kan den "glippe" et par hjulomdrejninger ind i mellem, med det resultat at den målte hastighed falder....

Men det er et sjovt gimmick til at måle køretid og gennemsnitsfart, tilbagelagt distance osv. Og det er nemt at montere....
og ikke mindst så er der UR.... GOD TING!

Hvis du køber en SIGMA så hver opmærksom på at omsætningshastigheden hos nogle cykelhandlere er rimelig langsom og nogle derfor har den model der har to blå knapper foroven (i modsætning til en knap i bunden og en foroven). Den version er umulig at betjene med handsker og knapperne bliver hurtigt dårlige.

Hvis du kun skal bruge uret så køb en cykelcomputer til 50 kr. i Harald Nyborg og indstil uret og glem det andet. Den kan maks måle 99 km/t. Men er til gengæld rimelig vandtæt...
YAMAHA FZS 600 Fazer

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Ur
« Svar #16 Dato: Juli 26, 2006, 07:26:41 pm »
Jeg kører med denne "super" model fra T-Hansen på offroaderen.
Den har indtil videre holdt til flere ture på banen, hvor den får nogen hårde knald når man lander efter et hop (ligesom en Wheelie) :innocent:
Den første jeg monterede holdt kun til 300km og en halv omgang på banen  :club:
Det er vigtigt at du monterer reedkontakten lodret. Hvis du sætter den vandret bliver kontaktsættet udsat for hele påvirkningen, og da det er nogen tynde tråde, holder de hurtigt op med at virke.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=729916454&n=298014259&pn=963103764
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Ur
« Svar #17 Dato: August 24, 2006, 08:03:40 pm »
Desværre er en SV650S/N fra '02 og ældre desværre ikke udstyret med et ur. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i andre har gjort, hvis i altså har sat et ur på jeres MC?

Var forbi Fa Moto og de ville have næste 400 kr. for et ikke så pænt digital ur.
Hej
Jeg har lige købt et lille digitalur hos Louis.de som jeg skal have monteret.
Har lavet et beslag til det i rustfri som bliver monteret lige under Omdr. tælleren.
Smider lige et billed op af det i morgen.
Mvh.
Casper