Forfatter Emne: Micon el. Miv sv650  (Læst 11283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #15 Dato: September 10, 2006, 01:59:33 pm »
De 7000,- hos Holtug er for et fuldt system med forrør und alles.

Jeg har bare en slip-on, og de priser der er nævn for bl.a. Mivv er også for slip-on :wink:

Hvis man har pengene er et fuldt system naturligvis at foretrække, da det ikke kræver at man skærer i originalsystemet.

Hvis man er ligeglad med at skære i sin mc, kan man ligesågodt vælge en slip-on, der er ingen effektmæssig forskel...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #16 Dato: September 10, 2006, 03:49:34 pm »
okay.....ja ja man lære noget hver dag... :wink: Hvad så med lyden, er der noget forskel...???
De 7000,- hos Holtug er for et fuldt system med forrør und alles.

Jeg har bare en slip-on, og de priser der er nævn for bl.a. Mivv er også for slip-on :wink:

Hvis man har pengene er et fuldt system naturligvis at foretrække, da det ikke kræver at man skærer i originalsystemet.

Hvis man er ligeglad med at skære i sin mc, kan man ligesågodt vælge en slip-on, der er ingen effektmæssig forskel...

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #17 Dato: September 10, 2006, 07:35:16 pm »
okay.....ja ja man lære noget hver dag... :wink: Hvad så med lyden, er der noget forskel...???
De 7000,- hos Holtug er for et fuldt system med forrør und alles.

Jeg har bare en slip-on, og de priser der er nævn for bl.a. Mivv er også for slip-on :wink:

Hvis man har pengene er et fuldt system naturligvis at foretrække, da det ikke kræver at man skærer i originalsystemet.

Hvis man er ligeglad med at skære i sin mc, kan man ligesågodt vælge en slip-on, der er ingen effektmæssig forskel...

Nej ikke rigtigt... Der er en lillebitte forskel på de forskellige fabrikater, men ikke meget.
Det er potten der gør en evt. forskel, forrørerne er jo bare... rør :)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #18 Dato: September 10, 2006, 07:42:49 pm »
ja okay, men bliver der så ikke et lille problem, hvis den skal hæves op til sædet, hvis altså det er en slip-on?? :wink:
okay.....ja ja man lære noget hver dag... :wink: Hvad så med lyden, er der noget forskel...???
De 7000,- hos Holtug er for et fuldt system med forrør und alles.

Jeg har bare en slip-on, og de priser der er nævn for bl.a. Mivv er også for slip-on :wink:

Hvis man har pengene er et fuldt system naturligvis at foretrække, da det ikke kræver at man skærer i originalsystemet.

Hvis man er ligeglad med at skære i sin mc, kan man ligesågodt vælge en slip-on, der er ingen effektmæssig forskel...

Nej ikke rigtigt... Der er en lillebitte forskel på de forskellige fabrikater, men ikke meget.
Det er potten der gør en evt. forskel, forrørerne er jo bare... rør :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #19 Dato: September 10, 2006, 08:19:42 pm »
...synes bare det er meget at give 7000 kr. for den!!! :cry: :oops: :|

http://www.micron-exhaust.com/store/prodcanisters.htm

Den i midten!!! :lol: :x 8)
Det er da for et komplet system, ikke?

I øvrigt, som Paw siger, så er det lækkert med Microns måde at samle potterne på. Én skrue, som endda sidder skjult, til at holde den bageste endekappe på plads. Man slipper for al bøvlet med at skulle bore nitter ud og skyde nye i.

I øvrigt har du ret i, at Scorched Titanium potten ser godt ud! Jeg var også ret glad for min. Dog skal du være opmærksom på, at den ikke kan pudses op, som andre titaniumpotter kan. Så forsvinder farve-effekten.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #20 Dato: September 10, 2006, 09:00:25 pm »
jo de 7k. er vel for et fuld system!! Havde du slip-on på din?? Kan den stadig hæves op, hvis det bare er slip-on??? 8)
...synes bare det er meget at give 7000 kr. for den!!! :cry: :oops: :|

http://www.micron-exhaust.com/store/prodcanisters.htm

Den i midten!!! :lol: :x 8)
Det er da for et komplet system, ikke?

I øvrigt, som Paw siger, så er det lækkert med Microns måde at samle potterne på. Én skrue, som endda sidder skjult, til at holde den bageste endekappe på plads. Man slipper for al bøvlet med at skulle bore nitter ud og skyde nye i.

I øvrigt har du ret i, at Scorched Titanium potten ser godt ud! Jeg var også ret glad for min. Dog skal du være opmærksom på, at den ikke kan pudses op, som andre titaniumpotter kan. Så forsvinder farve-effekten.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #21 Dato: September 10, 2006, 09:10:49 pm »
jo de 7k. er vel for et fuld system!! Havde du slip-on på din?? Kan den stadig hæves op, hvis det bare er slip-on???
Mit er et komplet system, og blev købt som Hi-Level.


Det er muligt, du kan købe den som Hi-Level Slip-on, i så fald medfølger der nok et ekstra stykke mellemrør. Ring evt. til Holtug MC og tag en snak med John om det, han burde kunne være behjælpelig med svar på det.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #22 Dato: September 10, 2006, 09:11:58 pm »
det prøver jeg....takker :wink:
jo de 7k. er vel for et fuld system!! Havde du slip-on på din?? Kan den stadig hæves op, hvis det bare er slip-on???
Mit er et komplet system, og blev købt som Hi-Level.


Det er muligt, du kan købe den som Hi-Level Slip-on, i så fald medfølger der nok et ekstra stykke mellemrør. Ring evt. til Holtug MC og tag en snak med John om det, han burde kunne være behjælpelig med svar på det.

Slem

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Re: Micon el. Miv sv650
« Svar #23 Dato: September 10, 2006, 11:31:28 pm »
De 7000,- hos Holtug er for et fuldt system med forrør und alles.

Jeg har bare en slip-on, og de priser der er nævn for bl.a. Mivv er også for slip-on :wink:

Hvis man har pengene er et fuldt system naturligvis at foretrække, da det ikke kræver at man skærer i originalsystemet.

Hvis man er ligeglad med at skære i sin mc, kan man ligesågodt vælge en slip-on, der er ingen effektmæssig forskel...

Den pris jeg skrev er for et "fuldt" system. Dvs der skal ikke saves eller laves noget andet sjovt for at montere det. Alt rør bliver skiftet undtagen de 10cm der sidder ved bagerste cylinder.